Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Alonissos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-08-21, 22:38
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Premiärtur till Alonissos

Det är ju nu ett bra tag sen vi kom hem men strulet med forumet gjorde att jag kom av mig. La ut några bilder i fb-forumet men det är ju inte riktigt samma sak I alla fall så hade vi 5 jättefina dagar på Alonissos i slutet av maj. Vi möttes av regn och rusk när vi kom, men dagen efter var solen framme som vanligt. Vi bodde på Pansion Nina i Patitiri, en helt nyrenoverad studio högst upp med otrolig utsikt mot hamnen. Vi var de första gästerna i rummet efter renoveringen så allt var helt nytt och oanvänt! Till alla som funderar på att åka till Alonissos kan jag verkligen rekommendera Pansion Nina, väldigt bra läge och trevligt boende med så gästvänliga ägare.

Vi hyrde moppe ett par dar och åkte runt på ön, bl a till Leftos gialos som var en jättefin strand och till Agios Dimitrios. Vi gjorde även ett lunchstopp i Steni Vala, där var det så mysigt!

Vi gjorde också ett par besök i Chora. Vilken utsikt där uppifrån! Promenerade åsnestigen tillbaka till Patitiri och såg mängder av ödlor!

Jag håller med andra som talat så varmt om tavernan Ostria. Tror att vi åt där nästan varje dag, antingen lunch eller middag och allt var så gott och väldigt bra pris också! Även Akrogiali hade väldigt bra mat.

Så en alldeles helt underbar semester på Alonissos alltså! Kanske det blir ett nytt besök där nån gång, man vet aldrig

Maria
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-08-21, 23:13
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Premiärtur till Alonissos

Alonissos är en ö som ligger högt på min lista! Ska nog kombinera denna med min nästa Skopelos-resa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-08-22, 09:42
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Dunderbacken, Hägersten
Inlägg: 520
Standard Sv: Premiärtur till Alonissos

Vi kom till Alonissos igår eftermiddag. När vi vilat och duschat efter den långa resan, gick vi ner till Ostria, som vi hört så mycket gott om här på Kalimera.

Det var inte mycket folk där, när vi kom, klockan var ca 19.30. Ändå fick vi vänta ett bra tag på att få menyn. Sedan fick vi vänta ett ännu längre tag på att få beställa. Jag valde Kleftiko och min reskompis Souvlaki. Gissa om vi fick vänta på maten. Den kom och så småningom ville vi betala, men ingen intresserade sig för att få betalt trots flera försök att påkalla uppmärksamhet.

Då surnade min kompis till och gick och pratade med en kypare. Strax därefter kom vad vi uppfattade var en chef. Jag berättade om Kalimera och alla lovord här som fått oss att välja att äta på just hans taverna. Javisst, han beklagade att vi var besvikna och erbjöd oss vattenmelon till dessert, vilket vi sett, att alla utom vi fick vid betalning.

Själva när vi misstanken, att vår höga ålder (runt 70) och att vi är två kvinnor, kan ha spelat in.

Men maten var jättegod.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-08-22, 13:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Premiärtur till Alonissos

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Till alla som funderar på att åka till Alonissos kan jag verkligen rekommendera Pansion Nina, väldigt bra läge och trevligt boende med så gästvänliga ägare.
Kan inte annat än att hålla med dig, både när det gäller Pansion Nina, och om Alonissos!

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Alonissos är en ö som ligger högt på min lista! Ska nog kombinera denna med min nästa Skopelos-resa
Det måste du bara göra!

Citat:
Ursprungligen postat av Titti Visa inlägg
Men maten var jättegod.
Det var ju för väl det i alla fall. Trist att servicen var så urkass!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-08-22, 22:28
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Sv: Premiärtur till Alonissos

Vad trist Titti att ni blev så dåligt bemötta! Jag uppfattade inte alls att det var någon "snofsig" stil på Ostria, utan väldigt enkelt och avslappnat. En kväll där, vi var 4 i sällskapet och alla hade beställt var sin varmrätt, kom kyparen tillbaka och sa att det jag hade beställt tyvärr inte fanns, så jag fick välja nåt annat istället. Han beklagade flera gånger det inträffade och vi fick in ett krus vin extra som plåster på såren!

Jag förstår absolut känslan, vi har också varit med om liknande. Matställen som varit positivt omtalade här på Kalimera och sen blir man besviken när det inte alls uppvägs mot förväntningarna. Hoppas att ni gillar Alonissos i övrigt!

Maria
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-08-23, 17:16
Annika_ Annika_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Premiärtur till Alonissos

Var själv på underbara Alonissos igen under 3 veckor i maj, juni. Har ätit flera gånger på Ostria och tycker de har bland den godaste maten, också trevlig personal men någon gång har maten tagit tid, men inte överdrivet länge. Jätte tråkigt att ni fick dåligt bemötande, brukar vara väldigt trevlig personal. Tror inte och hoppas inte att åldern eller att ni är kvinnor ska ha spelat in, varit där och ätit med ett gäng damer på 60+ och själv som tjej. Hoppas att ni för övrigt hade en underbar tid på Alonissos.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT