Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-01-28, 17:18
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Snart ny månad

...och hej med dej januari, ha det så bra...det finns en otroligt skicklig artist, Arkas, som gör fenomenala nidteckningar och ironiska kommentarer. Ganska krävande ibland, man fattar inte direkt vad han avser. En hemlig man, mycket produktiv, retar många, får de flesta av oss att tokskratta .

Han beskriver månaderna som personligheter och lilla februari blir vänligt mobbad men biter ifrån ordentligt.

Vi har fler skickliga nidtecknare, och bäst av alla tycker jag är Chantsopoulos, men man måste nog veta lite om inrikespolitiken här för att fatta något.

Februari kan vara jättekall här i Grekland, så det är tur att månaden är kort...

Inget mer gnäll om kylan, faktiskt har vi sol och klar himmel , så man kan lockas tro att våren är här. Mandelträden blommar, många små söta bellisliknande blommor pryder vägkanten.

Berget här ovanför är fullt med nya små lamm, födda i värsta regnvädret. Petros kommer och hämtar majs som han har i ett utrymme under vår yttertrappa, han har mössa nu i stället för den vanliga hopknutna snusnäsduken, och tjock jacka. Vinden är jobbig på berget, går inte att skydda sig mot den. Men lammen är tuffa och skuttiga. Jag spar apelsinskal och grönsaksrester och bröd till fåren och en termos med hett kaffe till Petros...

Ramla iväg snabbt nu, januari och februari, så att vi får riktig vår nån gång, och kan plocka bort extra filtar och mattor och grova skor.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-01-28, 18:05
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Snart ny månad

Vi har varit i Grekland alla månader utom februari, som vi fortsatt hoppar över. I år åker vi i slutet av mars, hoppas försommaren möter oss och nationaldagen.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-01-28, 18:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Snart ny månad

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Han beskriver månaderna som personligheter och lilla februari blir vänligt mobbad men biter ifrån ordentligt.
Jag gillar februari för då fyller jag år. Men den är en kass månad att åka till Grekland.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT