Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-07, 08:55
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Tavernatips Parga?

Har ni några snabba tavernatips - vi åker till Parga imorgon, längtar, har jobbat hårt så vila och rekreation behövs...

Dags att börja packa nu!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-07-07, 21:17
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Tavernatips Parga?

ouzeria Apangio vid hamnpiren en smal gata upp
deras befteki var superb
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-07-07, 21:31
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Vi käkade jättegott på Restaurant Ostria, längst bort på hamnpromenaden mot borgen till. Luras inte av att det på skylten står Pizzeria - Spacheteria. De har massor av annan god mat på sin meny. Inte stans billigaste, och inte så mycket känsla av typisk grekisk taverna, men som sagt gott.

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-07-07, 22:51
Kajsa H Kajsa H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 48
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Taverna Arkoudas som ligger efter hamnpromenaden... Åt samma håll som Ostria men inte lika långt bort... Dom har mycket gott men det jag oftast äter där är friterad bläckfisk eller räk/mussel saganaki.. Mums..!!

/Katarina
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-07-07, 23:51
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Taverna Krioneri, like ved Piso Krioneri-stranden er et sted med mange greske gjester, god mat og vennlig betjening. Går man opp mot hovedveien derfra, finner man La Barca, som også er meget bra, særlig når det gjelder fisk.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-07-08, 08:17
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Gällande ouzerior gillade jag Meetings. Bra tilltugg till drycken och ett charmigt lugn i gränden. Om stället fortfarande håller måttet är det klart värt några besök.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-07-08, 14:09
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Citat:
Ursprungligen postat av JohnS Visa inlägg
Taverna Krioneri, like ved Piso Krioneri-stranden er et sted med mange greske gjester, god mat og vennlig betjening. Går man opp mot hovedveien derfra, finner man La Barca, som også er meget bra, særlig når det gjelder fisk.
Jag håller med JohnS! Taverna Krioneri. Jättegod Stifado!

Jenny
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-07-08, 16:08
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Taverna Andreas o taverna Sakis båda uppe vid borgen men åt höger (ingen utsikt men god mata) pizzeria Oskar vid hamnen har enligt oss bästa pizzan, restaurang to souly vid hamnen. Tavena Peveroli borta vid olivlundarna . Några tips som vi tyckte om men som sagt smaken är olika ha en skön semester och glöm inte vandra i floden styx och besök meteora
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-07-10, 21:34
Marja Marja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: Västkusten
Inlägg: 333
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Tavernan Apagkio inne i gränden rakt upp om du har piren i ryggen (förmodligen samma som ellada skrev om ovan) har en grekisk härlig atmosfär. Giorgos Desyllas ger en personlig men även en proffsig service. Här finns ett bra team i köket som kan ge god mat. En förrätt som jag vill rekommendera är zucchini fetaost bollar. (minns just nu inte på grekiska namnet).
Arkoudi eller Arkoudas som nämndes "Björnen" var också helt ok! Jag åt där grillat lamm och jag var ganska nöjd även om jag är mycket kräsen med lamm. Hans fru och son driver Tavernan Maistro på höjden rakt ovan. Där var lite modernare tappning av rätterna. Gott men inte så grekiskt tyvärr. Annars fin utsikt över Parga.
Sakis och Stefanos uppe på höjden skall du besöka tycker jag utan att ångra dig.
Det finns många fina ställen att upptäcka själv. Du hittar säkert ditt eget favoritställe. Kima och Baccos gjorde inte heller mitt smaksinne besviket.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-07-10, 22:27
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Tack för alla tipsen! Vi har hittat Ostria och Symposium som var nog ett strå vassare med god Kleftiko och Kolokithikeftedes - hoppas det stavas så, jag fick tio poäng för uttalet i alla fall. Meetings finns kvar, mysigt, lugnt, hoppas vi hinner testa dem också. Imorgon nya (mat)äventyr!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-07-11, 08:56
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Tack för alla tipsen! Vi har hittat Ostria och Symposium som var nog ett strå vassare med god Kleftiko och Kolokithikeftedes - hoppas det stavas så, jag fick tio poäng för uttalet i alla fall. Meetings finns kvar, mysigt, lugnt, hoppas vi hinner testa dem också. Imorgon nya (mat)äventyr!
Vad trevligt. På Meetings som är en riktig ouzeria är det trevligt att ta lite dryck före eller efter maten och sen äter man på en taverna. Jag gillade att te en bergste eller kaffe där också. Tilltuggen till drycken är dock ibland så goda och rikliga att det känns som en halv måltid.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-07-12, 16:03
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Igår hittade vi till Sakis uppe på kullen, på vägen till fortet. Mysigt med vardagslivet runtomkring med de gamla tanterna sittandes i gränden. God mat, mycket mat... Ouzo, vitlöksbröd, glass, vattenmelon "on the house" och maten väldigt god, lammlår i ugn med mosad potatis, mmm... Och trevlig personal och liten nota, inte undra på att det är kö dit efter kl 20! Men alla som köar bjuds på en ouzo
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-07-12, 21:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Kul att ni gillade Sakis. De var bra även när jag var där för några år sedan. Deras spetsofai var fantastisk.

Eva
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-07-23, 10:22
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Tavernatips Parga?

Vad kul att läsa många tips på tavernor!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT