Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-09-13, 16:44
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Donoussa

Hej
Någon som besökt Donoussa i år?? Verkar finnas några nya boenden.
Ammos och även Makares ser ju väldigt fräscha ut. Någon som bott där eller har åsikter om dessa boenden?
Planerar att försöka krångla mig till Donoussa efter Andros i maj nästa år. Årets båtluff gick ju till de övriga småkykladerna.
Längtar 💚 har dock 2 andra långresor innan Grekland inbokade, ändå är det Grekland jag tänker på mest. Visst e det knäppt 😊
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-09-13, 16:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
ändå är det Grekland jag tänker på mest. Visst e det knäppt 😊
Inte ett dugg.

Har tyvärr inte varit på Donoussa i år.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-09-13, 19:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
Hej

Längtar 💚 har dock 2 andra långresor innan Grekland inbokade, ändå är det Grekland jag tänker på mest. Visst e det knäppt 😊
Nä Maja68, inte ett dugg knäppt!!! Helt normalt för alla på detta forumet i alla fall
Jag och maken har rest kopiöst i år och det har blivit flera Greklandsresor och 2 är kvar. Dessutom Düsseldorf , Tenerife, Mallorca och Frankrike. MEN Greklandsresorna är de som ger mig största pirret!!!! Vi gillar verkligen att se andra länder också (SÄRSKILT maken ) , men INGET går upp emot Grekland.

Hur tar Du Dig till Donoussa från Andros?

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-09-13, 19:12
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Donoussa

Jag var där förra året, 4 dagar, andra halvan av september.
Många rumsuthyrare, minst fem, fanns i hamnen vid ankomsten. Samma sak när vi lämnade Donoussa, många rumsuthyrare väntade på inkommande färjan. Jag tror det blir samma sak under maj, gott om rum/studios, man kan välja och vraka.
Vi följde med en rumsuthyrare men det som erbjöds var inte bra, så vi gick till en annan (vi hade fått visitkort i hamnen) och det var mycket bra.
Donoussa är toppen!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-09-13, 19:33
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nä Maja68, inte ett dugg knäppt!!! Helt normalt för alla på detta forumet i alla fall
Jag och maken har rest kopiöst i år och det har blivit flera Greklandsresor och 2 är kvar. Dessutom Düsseldorf , Tenerife, Mallorca och Frankrike. MEN Greklandsresorna är de som ger mig största pirret!!!! Vi gillar verkligen att se andra länder också (SÄRSKILT maken ) , men INGET går upp emot Grekland.

Hur tar Du Dig till Donoussa från Andros?

Lissi
Hej Lisa, detta är Nina B som du har på fb vet du 😂 heter maja68 här o resemaja på min instagram. Nja luskar just nu hur man ska ta sig, men blir ju via Tinos el Mykonos o Naxos o sen invänta blue star på kvällen eller åka tillbaka till Aten o ta blue star därifrån. Då kan jag ju lotsa mina vänner tillbaka till flygplatsen innan jag tar flygbussen ner till Piraeus för vidare färd mot Donoussa.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-09-13, 19:35
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Jag var där förra året, 4 dagar, andra halvan av september.
Många rumsuthyrare, minst fem, fanns i hamnen vid ankomsten. Samma sak när vi lämnade Donoussa, många rumsuthyrare väntade på inkommande färjan. Jag tror det blir samma sak under maj, gott om rum/studios, man kan välja och vraka.
Vi följde med en rumsuthyrare men det som erbjöds var inte bra, så vi gick till en annan (vi hade fått visitkort i hamnen) och det var mycket bra.
Donoussa är toppen!
Låter bra, kommer nog boka innan dock då jag förmodligen anländer mitt i natten om inte skopan ändrar sina tider från Naxos vill säga 😊 Med vänlig hälsning, Nina
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-09-13, 19:42
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Donoussa

Vi kom till Donoussa mitt i natten med stora färjan (Blue Star), hela vägen från Piraeus, jag tror vi var framme vid 2- eller 3-tiden. Inga problem, som sagt många rumsuthyrare var på plats, det gäller business....
Vi åkte från Donoussa till Schinoussa mitt på dan med Skopan.
Lycka till!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-09-13, 19:53
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Vi kom till Donoussa mitt i natten med stora färjan (Blue Star), hela vägen från Piraeus, jag tror vi var framme vid 2- eller 3-tiden. Inga problem, som sagt många rumsuthyrare var på plats, det gäller business....
Vi åkte från Donoussa till Schinoussa mitt på dan med Skopan.
Lycka till!
Tack. Ja blue star anländer ju runt midnatt, likadant nu i somras, vad hette boendet då? Underbara Schinoussa 💚 var ju där i år !!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-09-13, 20:01
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Donoussa

Färjan från Piraeus till Donoussa är alltid försenad, ofta minst 1 timma, det har rumsuthyraren sagt till oss. Det är på- och avlastningen på Paros och Naxos som orsakar förseningen, sa han.
Kommer inte ihåg namnet på boendet, tyvärr.
Jag föredrar Donoussa, bättre stränder, tycker jag. Men Schinoussa är också mycket fin.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-09-14, 07:51
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Färjan från Piraeus till Donoussa är alltid försenad, ofta minst 1 timma, det har rumsuthyraren sagt till oss. Det är på- och avlastningen på Paros och Naxos som orsakar förseningen, sa han.
Kommer inte ihåg namnet på boendet, tyvärr.
Jag föredrar Donoussa, bättre stränder, tycker jag. Men Schinoussa är också mycket fin.
Ok! Älskade Schinoussa, det lantliga vardagslivet och stränder i alla väderstreck, underbart !
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-09-14, 12:25
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Donoussa

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
Hej Lisa, detta är Nina B som du har på fb vet du 😂 heter maja68 här o resemaja på min instagram. Nja luskar just nu hur man ska ta sig, men blir ju via Tinos el Mykonos o Naxos o sen invänta blue star på kvällen eller åka tillbaka till Aten o ta blue star därifrån. Då kan jag ju lotsa mina vänner tillbaka till flygplatsen innan jag tar flygbussen ner till Piraeus för vidare färd mot Donoussa.
"Kjært barn har mange navn" sier vi i Norge

Når det gjelder Donoussa...jeg vil og gjerne dit
- de andre småkykladene har vi besøkt, Koufounissi flere ganger,
men det er lenge/mange år siden, dvs Iraklia fhv nylig, 2014.

Fredag reiser jeg på en "last minute" ( via Kos) til Leros
Svara med citat
  #12  
Gammal 2016-09-15, 10:24
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Donoussa

JA men NINA! Att jag aldrig minns.....Nina68 hade varit bättre

Ja du är ju en mästare på att hitta bra småöar, men att trixa så med olika färjor mm har jag inte tålamod till. Jag har tröttnat på båtresor och orkar inte ens med vanliga färjan till Tinos på söndag morgon utan tar svindyra snabbåten på 1tim55 min! Min färd från Tinos till Syros är ju hanterbar på dryga timmen och sen Syros Pireus blir trevlig eftersom jag aldrig åkt den turen förr..Då sitter jag nog t o m på däck!

Nä, nån båtluffare blev jag aldrig

Lissi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2016-09-27, 23:43
LG LG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 89
Standard Sv: Donoussa

Hej!

Om du nu väljer mellan Ammos och Makares så är valet ganska lätt, Makares. Standarden är väl ungefär den samma på båda ställena, men Makares läge är så mycket bättre. Utsikt över havet och solnedgången, och ostört från trafik. Ammos ligger vid en väg, eller snarare på en väg, vilket inte riktigt framgår av bilderna, och har inte samma utsikt.

En sak att tänka på om du åker i maj är att det då inte finns någon buss på ön, den brukar börja köra ungefär i mitten av juni. För ett par år sedan fanns det en väl etablerad svarttaxiverksamhet på ön, men de har varit tvungna att sluta köra sedan busstrafiken startades. Så man får gå, men ön är liten så det är inget större problem utan enbart trevligt.

Och några solstolar har inte synts till på ön än!

/ LG
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT