Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2010-03-15, 16:20
EmmaAndreas EmmaAndreas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 8
Standard Sv: City airlines

Jag och min sambo kom just hem från fjällen och jag läste mailet och vi båda sa direkt f** grr j-la skit!! För vi är mitt uppe i att planera rutt och är jätteglada över bokade resan men helt plötsligt kändes det inte som vi kommer få till denna resan... Kollade lite snabbt på flyg och då vi fick båda biljetterna t/r för totalt 4000:- var vi väldigt nöjda. Vill ju inte betala för mycket mer och byta och hålla på i Europa känns inte så intressant...

Kom på att vi alla kanske skulle höra av oss till Sverker på PLUS? För får verkligen ett flygbolag bara stänga ner avgångar? Borde de inte ta hand om de som är bokade och inte boka in nytt??



/Emma

Så här stod det i vårt mail:
Käre resenär,

Under hösten 2009 öppnade City Airline 7 nya flyglinjer och från 19 April trafikerar vi 22 destinationer från Göteborg, Landvetter. Efterfrågan på flyglinjerna har varit mycket god, dock har vi inte sett samma positiva resultat på orderingång för linjen till Aten. Därför har vi nu tagit ett beslut om att stänga ned denna destination. Detta innebär att vi har avbokat er resa. Vi kan rekommendera er att antingen kontakta Norwegian eller SAS som även dem kör på denna destination.
Vi tycker självklart att detta är mycket tråkigt.

Vi kommer att återbetala er resa och eventuell avgift ni i förväg betalat för specialbagage. I största möjliga mån kommer vi att återbetala till de kontokort som ni betalat er resa med, i vissa fall blir återbetalning till bankkonto.
Vi kommer att kompensera er med ett värdebevis på sek500/person för tur och returresa, respektive sek250/person för enkelresa. Gäller ej spädbarn.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2010-03-15, 16:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: City airlines

Klart de får lägga ner, de är ju ute i väldigt god tid. Det finns nog inget regelbrott du kan hänvisa till där.

Jag har köpt nya biljetter för 1858 kr, mellanlandning i Frankfurt med bara nån timme emellan. Ett helt okej alternativ.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2010-03-15, 20:00
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: City airlines

[quote=inkfish;199011]Klart de får lägga ner, de är ju ute i väldigt god tid. Det finns nog inget regelbrott du kan hänvisa till där.

mellanlandning i Frankfurt med bara nån timme emellan.

Jag hoppas Du inte får det minsta försening bara. Flög den vägen i höstas.
Gbg- Franfurt-Athe. Den sista biten med Aegan. Vi var 15min sena och fick springa genom hela Franfurt Airport. Med svetten lackande hann vi
ombord som sista passagerare.
Kolla, om Du kan, vilka gater du anländer till och åker från.
Lycka till.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2010-03-15, 23:06
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: City airlines

Jag vet att det är tajt. Men enligt biljetten är det lufthansa hela vägen så jag räknar i alla fall med att inte själv betala nån ny biljett ifall en anslutning smyger sig.
Svara med citat
  #45  
Gammal 2010-03-16, 15:00
ixam ixam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 1
Standard Sv: City airlines

Vi har fått exakt samma mail från Ciry Airline som alla ni andra. Men vi beställde resa igår gbg-fr.furt-aten t & r.
Cirka 3.000:- billigare och enligt körplanen LH hela vägen.

Kan vara värt att vänta i Fr.furt 3 tim för 3.000:-
Svara med citat
  #46  
Gammal 2010-03-16, 15:51
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: City airlines

Nu har det löst sig för mig också. En kombination av SAS och Lufthansa blev bara ca 200:- dyrare, inklusive lite sämre flygtider och väntetider vid byte. Men hellre det än City A, med bra flygtider, men som inte går att lita på.

Även Olympic var mycket serviceminded som lät mig boka om en ej ombokningsbar inrikesbiljett till Lesbos, till en senare avgång för att få det att funka med SAS-planet från Köpenhamn.

Vill förresten tacka Riitta för tips om att SAS släppte billiga biljetter från Landvetter

Lars

Senast redigerad av laero den 2010-03-16 klockan 16:14. Anledning: tillägg - tack
Svara med citat
  #47  
Gammal 2010-03-16, 19:04
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: City airlines

Så bra att jag kunde hjälpa till

Riitta
Svara med citat
  #48  
Gammal 2010-03-21, 09:40
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: City airlines

Har fortfarande inte hört något från Cityairlines eller fått pengarna tillbaka Har ni andra gjort det?

Riitta
Svara med citat
  #49  
Gammal 2010-03-21, 13:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: City airlines

Den 12 mars fick jag mailet där de bad om mina uppgifter för att kunna betala tillbaka pengarna.

Skickade tillbaka det ett par dagar senare men har inte fått några pengar än.
Svara med citat
  #50  
Gammal 2010-03-21, 21:20
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: City airlines

Jag fick den 14 mars deras beräran om bankuppgifter och löfte om återbetalning. Svarade samma dag. Har inte sett några pengar ännu.

Mats
Svara med citat
  #51  
Gammal 2010-03-21, 21:48
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: City airlines

Vi skulle ju åka samma dag, men jag har inte fått några frågor från dom ännu Skickade iväg ett mail till dom nu, så hoppas dom hör av sig i morgon.

Riitta
Svara med citat
  #52  
Gammal 2010-03-22, 10:00
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: City airlines

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Vi skulle ju åka samma dag, men jag har inte fått några frågor från dom ännu Skickade iväg ett mail till dom nu, så hoppas dom hör av sig i morgon.

Riitta
Klokt att du mailade dem. Då får du förmodligen samma besked som jag. Det fick jag ingalunda per automatik utan efter att jag själv kontaktade dem pga ryktet här på Kalimera om att linjen skulle läggas ned.

Mats
Svara med citat
  #53  
Gammal 2010-03-22, 10:16
olaas avatar
olaa olaa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 122
Standard Sv: City airlines

Vi fick tillbaka våra pengar i fredags.

/Ola
Svara med citat
  #54  
Gammal 2010-03-22, 10:56
marieg marieg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2009
Inlägg: 32
Standard Sv: City airlines

Lustigt, vi har bokat City Airlines via Travelstart. Men inget besked om att flyget är inställt fortfarande...
Det är 07.00 flyget Gbg-Aten 12/6 vi skulle åka med....
har mailat dem nu iallafall - suck!
Svara med citat
  #55  
Gammal 2010-03-22, 20:19
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: City airlines

Klicka HÄR för hemsidans information angående de inställda flyglinjena till Atén och Milano.

/kimmen
Svara med citat
  #56  
Gammal 2010-03-23, 14:44
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: City airlines

I dag har jag fått värdechecken på 500 kr per post.

Tyvärr går den inte att överlåta. Jag hade tänkt ge bort den för jag har ingen lust att använda den själv. Grundkravet på det flygbolag man väljer är ju liksom att linjen faktiskt trafikeras...

Några pengar på mitt konto har jag däremot inte sett till än.
Svara med citat
  #57  
Gammal 2010-03-23, 15:38
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 695
Standard Sv: City airlines

Jag fick mina pengar på mitt konto i fredags den 19/3, men någon värdecheck har jag inte sett till

Tobbe
Svara med citat
  #58  
Gammal 2010-03-26, 15:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: City airlines

I går morrade jag lite till City Airline om mina pengar. De svarade då att återbetalningarna gjordes till bank onsdag i förra veckan - och skulle vara "på mitt kort" senast i dag fredag.

Vad de menar med på mitt kort vet jag inte, det är ett rent betalkort utan kredit. Men jag hade mailat mitt kontonummer till dem.

I dag har pengarna fortfarande inte dykt upp.
Svara med citat
  #59  
Gammal 2010-03-26, 17:20
Oxi Oxi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 23
Standard Sv: City airlines

Värdecheckarna har kommit. Inga pengar har synts till. Mailade dem igår och frågade efter återbetalningen. Har inte fått något svar.
Svara med citat
  #60  
Gammal 2010-03-27, 01:45
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: City airlines

Återbetalningen från City Airlines är verkställd till mig. Men inte på det sätt som jag trodde.

Eftersom de i sitt mail uppmanade mig att meddela dem om till vilket bankkonto-nr som jag ville ha återbetalningen insatt, så är det på det kontot jag hade förväntat mig att pengarna skulle dyka upp. Men de har istället struntat i mitt svar och backat den ursprungliga betalningen på den aktuella betalningsdatumen, OCH TILL DET KONTO VARIFRÅN JAG GJORDE MIN BETALNING, vilket var ett annat Visa-konto.

Så tipset till er som inte hittat någon återbetalning är att kolla på det konto och den datum varifrån betalningen gjordes.

Mats
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT