Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2005-11-18, 08:27
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

När vi reste i aug.iår bokade vi så "sent" som feb.för 198kr./pers!Vi var ca.35pers.som fick allt mellan 198-698kr.Det är billigt,vi reste Stockholm-Kreta och sen hela vägen hem Kreta-Luleå.Dom kanske släpper mer billiga resor eftersom.Hoppas det,än har vi bara utresan klar.
/emy
Svara med citat
  #62  
Gammal 2005-11-18, 09:03
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Jag har just kollat en snabbis på Apollo Young, där har de lagt ut hemresor från Santorini och Aten till Kastrup. De ligger på över tvåtusen kronor styck i t ex augusti, så kanske bör man kika på andra bolag för hemresan? Ett tips bara..
Svara med citat
  #63  
Gammal 2005-11-18, 18:24
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Jag har just kollat en snabbis på Apollo Young, där har de lagt ut hemresor från Santorini och Aten till Kastrup. De ligger på över tvåtusen kronor styck i t ex augusti, så kanske bör man kika på andra bolag för hemresan? Ett tips bara..
Visst! Vågade inte vänta på Apollos utsläpp på hemresor från Kreta till hösten, så jag bokade hos Sterling för 73 euro (ca 700 kr) per person. Helt OK pris tycker jag!

Ivi
-ingen gambler precis
Svara med citat
  #64  
Gammal 2005-11-18, 19:16
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Jag är inte heller någon gambler, och skulle gärna boka hemresan redan nu och Sterling har överkomliga priser tycker jag. Ett problem verkar dock vara ett om man avbokar hos sterling så tar de:
- 304:-/ biljett och du får återstående belopp som tillgodohavande
- 306:-/ biljett för ändringar
- Det går ej att byta till en billigare biljett
För en enkel resa så kan det kanske vara rimligt men om t ex en hel familj bokat tor så blir det dyrt vid en eventuell avbokning. kan man komma runt detta genom att betala med kort och utnýttja avbeställningsskyddet där?
Svara med citat
  #65  
Gammal 2005-11-18, 20:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Avbeställningsskyddet gäller ju enbart vid sjukdom eller död hos närstående eller resenär samt vid en del andra katastrofsituationer som ex brand i hemmet.

Eva
Svara med citat
  #66  
Gammal 2005-11-18, 22:15
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Men du menar alltså att avbeställningsskydd (tex Mastercards eller ResMer) gäller även om det inte går att avboka resan hos flygbolaget? Jag har inte riktigt våga mig på att köpa en sådan resa eftersom jag inte har lust att kasta pengarna i sjön om barnen blir sjuka. Har bara bokat nerresa med Apollo än så länge.

Är det som du säger så bokar jag omgående
*Nicki*
Svara med citat
  #67  
Gammal 2005-11-18, 23:31
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Nu är det kanske lite olika på kortutgivarna, jag råkar ha Förseningssparbankens villkor framför mej.
Det är ganska mycket skrivet men sammanfattat så gäller det vid sjukdom hos den försäkrade eller närstående person. Lång uppräkning av närstående: make/registrerad partner/sambo, barn, syskon, föräldrar, svärföräldrar, mor- och farföräldrar och person som har vårdnad om någon inom denna personkrets.
Det gäller även om någon du ska besöka har blivit sjuk.
Högsta belopp är 15 000 kr/försäkrad, max 45 000 för hela familjen. Resan måste kosta minst 1 000 kronor för att avbeställningsskyddet ska gälla, minst hälften måste betalas med kort/giro/internet.
Resan ska ha köpts från resebyrå/researrangör/trafikbolag i Norden. Om resan köpts via internet ska resebyråns/researrangörens/trafikbolagets hemsida finnas i Norden och/eller betalning ske mot resebyråns/researrangörens/trafikbolagets kontor i Norden.

För övrigt får man också ersättning för försening om det är mer än 4 timmar, då får man 600 kr/försäkrad (max 2400/familj), vid försening över 8 timmar får man 1 200 kr/försäkrad (max 4 000).

Detta var ganska förkortat, kolla upp med din kortutgivare för att vara säker.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #68  
Gammal 2005-11-18, 23:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Nu är det kanske lite olika på kortutgivarna, jag råkar ha Förseningssparbankens villkor framför mej.
Det är ganska mycket skrivet men sammanfattat så gäller det vid sjukdom hos den försäkrade eller närstående person. Lång uppräkning av närstående: make/registrerad partner/sambo, barn, syskon, föräldrar, svärföräldrar, mor- och farföräldrar och person som har vårdnad om någon inom denna personkrets.
Det gäller även om någon du ska besöka har blivit sjuk.
Högsta belopp är 15 000 kr/försäkrad, max 45 000 för hela familjen. Resan måste kosta minst 1 000 kronor för att avbeställningsskyddet ska gälla, minst hälften måste betalas med kort/giro/internet.
Resan ska ha köpts från resebyrå/researrangör/trafikbolag i Norden. Om resan köpts via internet ska resebyråns/researrangörens/trafikbolagets hemsida finnas i Norden och/eller betalning ske mot resebyråns/researrangörens/trafikbolagets kontor i Norden.

För övrigt får man också ersättning för försening om det är mer än 4 timmar, då får man 600 kr/försäkrad (max 2400/familj), vid försening över 8 timmar får man 1 200 kr/försäkrad (max 4 000).

Detta var ganska förkortat, kolla upp med din kortutgivare för att vara säker.

Mvh Janérik
Villkoren kan variera mellan olika bolag och kortutgivare men i stort sett är villkoren likartade.

Eva
Svara med citat
  #69  
Gammal 2005-11-19, 00:30
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av *Nicki*
Men du menar alltså att avbeställningsskydd (tex Mastercards eller ResMer) gäller även om det inte går att avboka resan hos flygbolaget? Jag har inte riktigt våga mig på att köpa en sådan resa eftersom jag inte har lust att kasta pengarna i sjön om barnen blir sjuka. Har bara bokat nerresa med Apollo än så länge.

Är det som du säger så bokar jag omgående
*Nicki*
Jag känner mig osäker på vad som gäller och det verkar som om jag måste ta och läsa villkoren och fundera. Det handlar ju trots alt om ganska mycket pengar om man är många som åker.
Svara med citat
  #70  
Gammal 2005-11-19, 09:42
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Villoren bör vi alla alltid läsa. Det finns ex kortutgivare som kräver att 80% av resans pris betalas med kortet.

Ev
Svara med citat
  #71  
Gammal 2005-11-20, 12:52
Hanna-Sofia Hanna-Sofia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 9
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Någon som har lyckats boka en billig onewayticket i Maj-Juni?

/ Hanna-Sofia
Svara med citat
  #72  
Gammal 2005-11-20, 13:01
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Sofia
Någon som har lyckats boka en billig onewayticket i Maj-Juni?

/ Hanna-Sofia
Såg inte särskilt ljust ut för maj i alla fall för ett par veckor sedan
Därför bokade vi en höstresa i stället!
Dock bokade vi tor Arlanda-Rhodos i maj för 1300 kr/pp förra året. Bokningen gjordes så sent som i mitten av december, så kanske kan du ha lite is i magen...Apollo har ju inte släppt one way hem än.

Ivi

Senast redigerad av Ivi den 2005-11-20 klockan 13:07. Anledning: Ett tillägg
Svara med citat
  #73  
Gammal 2005-11-26, 17:11
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Läste lite längre bak om nån som frågade om inte hembiljetterna brukar vara dyrare, självklart för alla måste ju alltid ta sig hem hehe.
Men ja, åker du hem i början av maj, då kan du komma billigt undan

Annars kan jag bara tilläggga att om man har riktigt med is i magen kan det fixa sig, åkte hem från santorini lördagen, 28/8 och på onsdagen låg biljetten på 2000 någonting (pengar som jag pga mitt problem att hålla i pengar inte hade..)
Men jag träffade några som arbetade på apollo och de berättade något om en policy som apollo har om att inom x (mitt minne..) antal dagar sänks biljetten till maxpriset 700 (absolut! inte säker på den siffran... mitt minne.. mitt minne...)

något sånt var det... så på torsdagen (när det hutlösa priset fortfarande stog kvar..) bad jag min mamma att ringa till apollo och höra, och efter ca en halvtimme fick jag ett sms där det stod spring och boka.

350 kr fick jag betala för min hembiljett
mina föräldrar fick se mig igen
men det gick inte att boka flygmat, det enda som gör att jag glömmer att jag är 10000 meter över marken.

Fast sen kan jag ifs tillägga att planet inte ens var halvfullt hehe.
Men men, is i magen gott folk

//Izza
Svara med citat
  #74  
Gammal 2005-11-27, 12:26
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Dyra hemresor!!

Hej alla lågprisjägare (inkl. mig själv)!

Nu har dom börjat lägga ut hemresorna som ni säkerligen alla har upptäckt, men ack så dyra Allt över 1000:-/pers känns ju "dyrt" när man har betalat 592:- för 4 pers men egentligen så är ju t.ex 2500:-/pers tur och retur faktskt en billig resa. Det finns ju tid ännu att leta billigare.
Har ni andra is i magen eller Har man otur så kanske dom inte går ner så mycket i pris man vet ju aldrig. Hur har ni andra gjort?


Joppan med X-antal dagar kvar (har ingen räknare än)
Svara med citat
  #75  
Gammal 2005-11-27, 20:44
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Jag har bokat och betalat nästa höstresa.
Åker ner med Snowflake till Aten 641:- och hem från Santorini med Novair (Apollo) för 1.248:-. (tog bort avb skydd och maten ombord) fick 50:- internetrabatt ...

Kollade samtliga ställen man kan åka hem från med Apollo och alla hade samma pris. De har höjt ribban i år. Och om det är som någon skrev här ovanför att de sänker till sjuhundra ... så får jag ta det.
Nu har jag fått en resa för 1.889:- som jag tycker är ok, men betydligt dyrare än årets resa ...

Chris

Ska återse Sifnos !!! Underbart !
Svara med citat
  #76  
Gammal 2005-11-28, 09:49
Marits avatar
Marit Marit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 65
Standard Sv: Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd

Både norske og svenske Apollo har lagt ut one-way-billetter (har kun søkt på reiser til Kos), men jeg synes ikke de billettene var så veldig billige nå. Nesten samme pris som en tur/retur (på den datoen jeg søkte på i august). Men, det er jo muligheter for at disse billettene bli billigere senere.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT