Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2008-07-06, 20:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Matsäck på planet?

Det går utmärkt att ta med mat genom säkerhetskontrollen men den får inte vara allt för flytande. Undantaget barn under två år då får både flytande mat och vatten tas med.

Eva
  #82  
Gammal 2008-07-06, 20:52
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Matsäck på planet?

Alltså....3-4 timmar på flyget.......
vad är problemet??
OM de är problem...varför inte stanna hemma?
Så fort ni kliver på planet från Sverige så är ni inte hemma...

Senast redigerad av RhodosStad den 2008-07-06 klockan 20:55.
  #83  
Gammal 2008-07-06, 21:21
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 996
Standard Sv: Matsäck på planet?

Citat:
Ursprungligen postat av RhodosStad Visa inlägg
Alltså....3-4 timmar på flyget.......
vad är problemet??
OM de är problem...varför inte stanna hemma?


Jag har följt denna tråd en hel del och suttit och fnissat åt rätt så många av inläggen. Har väntat på ett tillfälle att hoppa in...........

Och jag håller faktiskt med här - 3-4 timmar på ett flygplan tror jag faktiskt man klarar rätt bra utan mat. Det hör till saken att vi aldrig har varit utan mat under våra flygningar men då ska det sägas att vi reser på ett annat sätt än många andra - det kallas charter. Där har man förmånen att kunna välja mat eller inte mat, kan tyvärr inte lägga in några egna erfarenheter av att vara utan mat under en flygning.

Men det finns även ett stort antal ställen inne i Arlandas avgångshall som serverar mat så man kan bli mer än nöjd. Oavsett om man har c:a en halvtimme med bil till Arlanda eller blir tvungen att resa t.o.m dagen innan en tidig morgonflygning så finns det faktiskt tillfälle att äta innan flygningen så jag förstår faktiskt inte heller problemet ?

Jag/vi råkar även vara "lyckligt lottade" som endast har oss själva att tänka på och vi är nöjda med den mat vi får och den har vi också betalat för. Vi har ingenting som vi behöver oroa oss för angående allergier eller annat som gör att vi måste tänka oss för angående val av mat. Att det finns flera av er andra som måste tänka både en och två gånger vad ni äter och vilka mediciner ni måste ha, det har jag full förståelse för. Tro för guds skul linget annat

Den enda mat vi tagit med oss i handbagaget någon gång är en macka och några morötter om det skulle dra ut på tiden när vi kommer fram, transfer-transporter och förseningar och dylikt. Vi skulle inte komma på tanken att äta medhavd mat på planet. Men som sagt, vi reser inte med flygbolag som inte erbjuder förtäring.

Men visst, vi är bekymmersfria överlag och det tycker vi är till vår fördel. Det kanske kallas att tänka positivt ? Eller är det så att mina åsikter sticker i ögonen på någon ?


Hasse
  #84  
Gammal 2008-07-06, 22:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Matsäck på planet?

Citat:
Ursprungligen postat av RhodosStad Visa inlägg
Alltså....3-4 timmar på flyget.......
vad är problemet??
OM de är problem...varför inte stanna hemma?
Så fort ni kliver på planet från Sverige så är ni inte hemma...
Ursäkta men du är väldigt otrevlig. Eftersom vi umgås på ett forum där vårdat språkbruk gäller tänker jag inte be dig dra till hetare ställen som jag antagligen hade gjort i verkliga livet. Din fråga har jag och andra försökt besvara ett antal gånger men du är uppenbarligen inte tillräckligt läskunig Kanske inte Hasse heller. Det är inte alltid möjiligt att hinna äta på Arlanda. Har flera gånger varit så försenad från norrland trots god marginal att tiden för mat inte räckt till. Alla bor som bekant inte i Arlandas näromåde och förseningar på inrikesflyget har blivit vanligare. Därför kan resan där det inte går att beställa mat på planet bli ganska lång. För en del allt för lång. Jag förstår inte vad som är ert problem egentligen annat än att ni har svårt att acceptera at andra löser matfrågan på ett annat sätt än ni gör eller om det är sättet att resa på dvs inte charter som ni retar er på.

Eva
  #85  
Gammal 2008-07-06, 22:48
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 996
Standard Sv: Matsäck på planet?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ursäkta men du är väldigt otrevlig. Eftersom vi umgås på ett forum där vårdat språkbruk gäller tänker jag inte be dig dra till hetare ställen som jag antagligen hade gjort i verkliga livet. Din fråga har jag och andra försökt besvara ett antal gånger men du är uppenbarligen inte tillräckligt läskunig Kanske inte Hasse heller.
Eva

Jag är utomordentligt läskunnig, Eva och det tror jag nog att RhodosStad också är. Du tycker att vi ska tänka språkbruk men jag undrar om du faktiskt bör tänka ännu lite mer på det själv ? Du pekar ut både mig och RhodosStad för dåligt språkbruk vilket jag anser är än värre än de åsikter vi har. Du skulle alltså be RhodosStad "dra åt........" i verkliga livet ? En sådan åsikt är inte tillåten i detta forum så jag undrar om du kanske skulle ta och rannsaka dit själv lite, Eva ?

Eller är det så enkelt att våra åsikter träffade dig på helt fel ställe ?


Hasse

Senast redigerad av Hasse den 2008-07-06 klockan 22:59.
  #86  
Gammal 2008-07-06, 23:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Matsäck på planet?

Fick redan tidigare i dag påstötningar om att det börjar bli dags dra streck i debatten för denna gång.

Den som kan gissa varför vinner en inplastad baguette med salami.

inkfish/moderator
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT