Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-02-01, 17:44
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Lycka

Jag förstår inte vad det är som händer i kroppen när jag ser fina bilder från Grekland. Det suger till i magen och jag får en härlig lyckokänsla i hela kroppen.
Jag kan titta på fina bilder från Italien eller Spanien eller Frankrike, men det infinner sig inte samma känsla.
Speciellt den här tiden på året när det börjar närma sig Greklands resan så är det så.
Är det fler som har denna känslan?
Ulla som längtar till slutet av maj
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-02-02, 06:38
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Lycka



Jag ska till tandläkaren idag.
Då brukar jag plocka fram den här bilden i mitt minne. Och tänka på Fourni.
Tandläkarbesöket går hur lätt som helst!

Birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-02-02, 09:04
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Lycka

Jag blir åxå påverkad av både musik och bilder från Grekland. Inte sällan "får jag nåt skräp i ögat"😢 när jag tittar på musikvideor som framförs med total inlevelse, fyllda av hjärta och smärta💜

Nu inför stundande försäsong tar jag en morgontitt på den fina livekameran från Krioneristranden i Parga. Då känner jag mig så nära Grekland Idag är havet lite oroligt och molnen är gråa men det är en bra start på dagen för mig endå
Nedräkning pågår..123 dagar...
/ Kajja
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-02-02, 09:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Lycka

Citat:
Ursprungligen postat av UllaC Visa inlägg
Är det fler som har denna känslan?
Jajamensan! Jag jobbar med bilder från Grekland varje dag, och det är inte utan att jag känner en viss (stor) längtan till Grekland då.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-02-02, 10:37
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Lycka

Ni har säkert samma tv-program i Sverige, den där man söker efter okända släktingar utomlands? I går såg jag ett program där en kvinna fick reda på att hennes pappa är från Rhodos (hennes mamma hade lurat henne och sagt att hon har en finsk pappa ). För att göra en längre historia kortare så hittades pappan men han var tyvärr död. Men sen hittades även en syster, en bror, tanter och farbröder. Och glädjen var bara så grekisk den kan vara Och den finländska kvinnan fick frid för hon hade aldrig riktigt förstått varför hon var lite annorlunda än andra finländare. Och visst såg hon rätt så grekisk ut också. Naturligtvis samlades släkten på en gemensam middag och just det var bara så grekiskt att den där tåren uppenbarade sig i ögonvrån.

Så även tv-program med grekisk anknytning gör en lycklig (om det handlar om något positivt förstås)

/ Anne
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-02-04, 14:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Lycka

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Och glädjen var bara så grekisk den kan vara Och den finländska kvinnan fick frid för hon hade aldrig riktigt förstått varför hon var lite annorlunda än andra finländare. Och visst såg hon rätt så grekisk ut också. Naturligtvis samlades släkten på en gemensam middag och just det var bara så grekiskt att den där tåren uppenbarade sig i ögonvrån.
Vilken härlig historia!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT