Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2015-07-21, 11:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Ja, det är verkligen ett tecken i tiden. Man funderar ibland om det är för att dem är otacksamma eller helt enkelt inte förstår bättre.
Jag tror också att det är ett tecken i tiden. Många är vana vid att kasta ut en kort fråga, och det är inte ens säkert att man förväntar sig ett svar. Det märks tydligt på vår FB-sida. Där kommer det ofta sådana här frågor: Ska till Rhodos. Tips? Förut svarade jag utförligt, men jag fick nästan aldrig någon återkoppling eller tack. Nu skickar jag bara med en länk till Kalimera.

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
vilken kalimerasida loggar ni in på då? kalimera.se fungerar ju inte på pc
Jag använder uteslutande .se. Forumet ligger dock under .nu, även om man använder .se

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
En sak jag noterat är att många användare citerar hela inlägg, vilket blir otroligt jobbigt att läsa. Bättre om ni citerar just det ni vill kommentera och lämnar resten utanför.
Håller med dig. Förut kortade jag ner långa citeringar, men det tog mycket tid. Ska nog börja med det igen.
Svara med citat
  #62  
Gammal 2015-07-24, 22:46
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Forumvett

Synes nok også at det kan bli for lange sitater. Litt anonymt på ett vis; man 'omgår' eller noe sånt det å uttrykke egen mening -


En annen sak og off topic; kastes nesten alltid ut når jeg skal besvare et innlegg 'du er inte inloggad' - eller svaret forsvinner ut i Space . Også i fht. pm ..så Rasmus/Hasse - n å har jeg omsider fått lest pm fra i vår og returnert en til deg

Senast redigerad av malou den 2015-07-24 klockan 22:54.
Svara med citat
  #63  
Gammal 2015-07-25, 07:13
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Forumvett

Och, tänker rabulisten. Att citera och relatera till auktoriteter av skilda slag, kan mycket väl förminska värdet av det man vill ha sagt i stället för förstärka. Forumet blir också tungt. så tungsint.
Svara med citat
  #64  
Gammal 2015-07-25, 12:43
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
En annen sak og off topic; kastes nesten alltid ut når jeg skal besvare et innlegg 'du er inte inloggad' - eller svaret forsvinner ut i Space . Også i fht. pm
Nästan alltid? Så tålamodsprövande.

Då måste jag fråga vad du använder, iphone, annan mobil, surfplatta?

Jag la ett par timmar på att återställa min ipad häromkvällen, för att se om det kunde lösa problemet med instabiliteten här. Sedan loggade jag in, tog upp texteditorn i en tråd, tryckte på ikonen för att infoga länk och POFF så kraschade Safari. Som vanligt Däremot verkar det inte hända på iphone där jag är nu. Här går däremot inte att kopiera bildlänken i forumets uppladdning, vilket jag inte kan göra på ipad heller. Så något lurt är det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT