Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-02-08, 12:46
Ru Ru är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2013
Ort: Bergen, Norg
Inlägg: 4
Standard Bosted på Koufonissi

Vi var på Koufonissi sommeren 2014, og min datter som da var 3 år sjarmerte i senk halve øyen. Vi var i en liten klesbutikk/souvenirbutikk midt oppe i Chora, som var drevet av en eldre dame som ikke kunne engelsk men som hadde hjelp av sin datter (?). Vi fikk et lite visittkort med lenke til leiligheter som de leide ut, men jeg finner det ikke igjen og jeg husker ikke hva de het.

Er det noen som vet hvem og hvor jeg mener?
Vi likte Koufonissi veldig godt og håper så inderlig at vi kan dra tilbake dit til sommeren!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-02-10, 14:52
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Bosted på Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Ru Visa inlägg
... Vi var i en liten klesbutikk/souvenirbutikk midt oppe i Chora, som var drevet av en eldre dame som ikke kunne engelsk men som hadde hjelp av sin datter (?). Vi fikk et lite visittkort med lenke til leiligheter som de leide ut, men jeg finner det ikke igjen og jeg husker ikke hva de het. Er det noen som vet hvem og hvor jeg mener?...
Menar du souvenirbutiken som ligger nästan mittemot båtbiljettkontoret? Finns det en miniterrass utanför butiken, med vykort och lite annat, några trappsteg upp från gatan? Längs huvudgatan i Chora finns nämligen flera souvenirbutiker med äldre damer som inte pratar engelska.

Om du preciserar vilken butik du menar har jag kanske möjlighet att ta reda på familjens namn och ev också vad deras boende heter, ifall ingen annan här på forumet redan har gett dig svar.
Våga
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-03-04, 15:00
Ru Ru är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2013
Ort: Bergen, Norg
Inlägg: 4
Standard Sv: Bosted på Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av våga Visa inlägg
Menar du souvenirbutiken som ligger nästan mittemot båtbiljettkontoret? Finns det en miniterrass utanför butiken, med vykort och lite annat, några trappsteg upp från gatan?
Ja! Den er det!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-03-04, 17:55
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Bosted på Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Ru Visa inlägg
Ja! Den er det!
Jag ska använda mina kontakter på ön och återkommer när jag har mer information!
Våga
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-03-07, 13:34
Ru Ru är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2013
Ort: Bergen, Norg
Inlägg: 4
Standard Sv: Bosted på Koufonissi

Tusen takk!

Tar gjerne i mot andre forslag til bosted, også. Vi er 2 voksne og 2 barn (6 og 11 år).
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-03-07, 16:04
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Bosted på Koufonissi

Jag kan varmt rekommendera Finikas!
//
KR
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-03-07, 18:01
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Bosted på Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Ru Visa inlägg
Tusen takk!

Tar gjerne i mot andre forslag til bosted, også. Vi er 2 voksne og 2 barn (6 og 11 år).
Om ni vuxna och barnen gillar att bo nära stranden där barnen tryggt kan röra sig fritt mellan strand, taverna och rum så passar Finikas perfekt! När de vuxna har tröttnat på stranden för dagen kan de sitta på tavernan kant i kant med sanden medan barnen fortsätter leka. Till byn tar det 10-15 minuter att gå och det går buss och badbåt om man tycker att detta är för långt!

På tavernan är det halv självservering och familjen med sina anställda (samma år efter år) gör allt för att gästerna ska få det de önskar. Vill man slippa ta med pengar hela tiden skriver man upp mat och dryck på en lista och betalar när det passar. Se bilder och läs mer här: http://www.finikaskoufonisia.com/en/
Våga
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT