Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-02-04, 10:46
Tomas N Tomas N är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 453
Standard Grekland eller inte i år och om, när då?


Vid denna tid på året brukar vår flight till Grekland vara bokad sedan lång tid tillbaka, brukar boka i oktober-november, för resa i juni men denna gång segade jag så att dom riktigt goa priserna försvann. Tänker avvakta för att åka i juni för att se vart flygpriserna tar vägen.

Däremot har vi funderat på att åka i september , har funderat på en höstresa länge.
Är mycket nyfiken hur det är då. Vet att vädret fortfarande är kanon OCH att havet är varmare denna period. Just vattentemperaturen är jag extra nyfiken på att få uppleva. Havet kan vara lite "småkallt" juni/början av juli

Hur som helst, vi får se vad som händer.
Fotot från Milos, närmare bestämt Pollonia.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-02-04, 13:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Grekland eller inte i år och om, när då?

Vilken underbar bild! Milos har jag aldrig varit på....har ju andra favoriter och nu är man mest återvändare efter alla år till några ställen..

Vattentemperaturen i september är perfekt! En bra bit över 20 på de ställen jag varit på, ibland FÖR varmt för mig som börjar bada vid +15...
September oktober är de absolut bästa månaderna att åka och kvällarna är ljumma och varma fortfarande. Men vädret nuförtiden är ju inte riktigt som förr så man får gardera sig för ev regn....men då är det ÄNNU härligare i vattnet!
Lycka till!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-02-04, 13:50
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Grekland eller inte i år och om, när då?

I synnerhet första två veckorna i september brukar vara snusfina i Grekland. Dagarna är kortare än i juni, och det är lite mer folk i omlopp än i början av juni - men havet är gudomligt.

Visst var det du som var på Amorgos förra året? Jag var där tre veckor i september. Underbart. Men man behöver precis i början av månaden, sent i månaden kan det blåsa upp och där kan bli lite folktomt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT