Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-25, 19:28
marhen marhen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 6
Standard Båttur runt Milos

Hej

Vi är en familj med två barn, (9 och 5) som bl a ska besöka Milos i sommar. Jag vill veta mer om båtturerna som går runt Milos, de ska ju vara något alldeles extra.

Vad kostar turen som jag förstått tar en hel dag? Någon som vet något om barnpriser?

Har ni åkt på detta sätt runt Milos så dela gärna med er till mig med tips o.d. Tackar/Maria
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-25, 19:50
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Båttur runt Milos

När ska ni åka? Vi var på Milos i slutet på juni och då var båtturerna inställda minst fem dagar i rad pga vädret. Vad jag förstått brukar Meltemin slå till ungefär då varje år.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-01-25, 21:29
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Båttur runt Milos

HÄR är ett tidigare inlägg som handlar om hur det var med båtturen i somras...

/kimmen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-01-26, 18:26
marhen marhen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Båttur runt Milos

Vi åker till Milos den 19/6, blåst eller inte! Vädret går ju inte att styra över i alla fall...Tack för den informativa texten om båtturen, nu vet jag mer/Maria
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-01-26, 18:30
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Båttur runt Milos

Citat:
Ursprungligen postat av marhen Visa inlägg
Vi åker till Milos den 19/6, blåst eller inte! Vädret går ju inte att styra över i alla fall...Tack för den informativa texten om båtturen, nu vet jag mer/Maria
Nu vill jag inte förstöra för er, Milos är jätte fint, men ha inte allt för höga förhoppningar om att båten går. Kapten berättade att de inte kan gå ut 35-40% av alla dagar på sommaren...
Håller tummarna för er. Båtturen är säkert fantastisk. Vi hade otur som missade den.

Senast redigerad av Siri A den 2009-01-26 klockan 18:54. Anledning: Kapten kan INTE gå ut 35-40% av alla dagar på sommaren! Annars vore det väldigt konstigt... ;-)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-01-26, 18:55
Assars avatar
Assar Assar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 201
Standard Sv: Båttur runt Milos

Vi åkte båtturen runt Milos i mitten av september. Minns inte riktigt vad den kostade, kanske 300 kr, väl värda pengar i alla fall. Åkte direkt dagen efter vi kom till Milos. Det var dimma på sydsidan, tyvärr, men soligt i övrigt.

Båtturen tog hela dagen och var som sagt prisvärd. Dock kan jag rekommendera att ta sig upp till Chora på Kimolos. Lunchen i hamnen var stimmig och inte värd sitt pris. I övrigt får man se "allt" på Milos på båtturen.

Lite tråkigt var det att inte få se Kleftikos gröna vatten i solsken, men åk turen, få utflykter är så mycket värda!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT