Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Mykonos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-09-18, 01:43
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 217
Standard Sv: Dyrt på Mykonos!

Så synd, Kicki! Mykonos lilla stad är verkligen mysig när man slipper "fyllon"!
Nu var det länge sedan vi var där, hjälp, det är 21 år sedan!! Men då var det visserligen en hel del festande men under ganska kontrollerade former. Prisbilden hade heller inte exploderat utan var helt normal-grekisk. Och vad jag speciellt minns är hur kattvänlig ön var. Överallt fanns det vatten och matskålar för våra pälsiga vänner. Då var det lite ovanligt i Grekland att katter sköttes om så fint. Tyvärr var grekerna inte så snälla mot djur förr, även nu brister det lite här och var i djurhållningen synd nog.....
Catlady, som gillade Mykonos DÅ.......
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-07-08, 16:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 370
Standard Sv: Dyrt på Mykonos!

Citat:
Ursprungligen postat av Louisa Visa inlägg
Det verkar som att det är dags för dig att åka tillbaka till Mykonos och reda ut det här, once and for all.
Jag har varit tillbaka flera gånger sedan den där första gången 1982. Hade galet roligt på ett diskotek som jag glömt namnet på, men som var mycket populärt då. Mina återbesök har gjorts i en annan tidsålder, och då fick dansskorna stanna hemma.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-07-15, 14:42
zeus zeus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 76
Standard Sv: Dyrt på Mykonos!

Mykonos är efter vad jag uppfattar en ö som väcker starka känslor här på forumet.
Jag har återkommit flera gånger både som ensamresenär men även med min fru eller tillsammans enbart med vår dotter. Alla tillfällen har olika karaktär och olika prisbilder.Med min dotter var det båtluff camping, äta lite billigare men massor av bad på de många fina stränderna som Mykonos faktiskt har. När min fru och jag åker så blir det restauranger med bättre kvalité och miljö. Vi väljer att bo bekvämare och vi hyr oftast solstolar och därmed blir allt givetvis dyrare. Min fru älskar att fönstershoppa i chora och som hon säger kul att se men passar inte min plånbok. När jag åker själv så är Mykonos mer ett avstamp för båtluffning till andra öar men jag brukar ändå alltid stanna en eller ett par dager eftersom jag ändå har så många fina minnen kopplade till Mykonos. Jag har samma känsla som Louisa att många verkar vara förvånade över prisbilden på Mykonos trots att det ju skrivs väldigt mycket om just det. Jag har aldrig känt mig lurad varken prismässigt eller kvalitéts mässigt på Mykonos. Det gäller här som på andra resmål, att läsa in sig på resmålet och välja efter vilka förutsättningar och förväntningar som man har. Mykonos verkar vara svårt att sälja in som svenskt chartermål vilket jag tycker är synd. Jag saknar när SAS hade direktflyg det gjorde båtluffande så mycket enklare. //Zeus
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-08-07, 11:36
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 299
Standard Sv: Dyrt på Mykonos!

En artikkel om idiotiens høyborg: https://www.abcnyheter.no/reise/insp...r-de-superrike
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT