Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-09, 10:33
ALba ALba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 76
Standard Karta Kato stalos

Hej,
Vi är två familjer som bokat en resa till Kreta och åker ner nästa vecka. Vi har bokat hotellet själva och har bara tagit transfern med Apollo, då blir man avsläppt utanför hotell Mare i centrum av Kato Stalos. Vi kommer fram mitt i natten och har småbarn med oss, därför vill jag vara så förberedd som möjligt och hitta till vårt hotell därifrån.
Jag har letat efter en detaljerad karta med gatunamn på det här området på Google, men inte lyckats hitta någon.
Vet någon vänlig själ vart man kan hitta en sådan karta så skulle jag blir jättetacksam!
Eller är det t om någon som vet var vårt hotell ligger, hotellet heter Top Hotel och ligger på Psathiou Street, Stalos - N.Kidonia. Skulle också vara roligt att höra om någon bott på det hotellet och vad ni tycker om det.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-09, 10:54
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Karta Kato stalos

Tja, uppenbarligen är ert hotell beläget endast 300 meter från stranden, och då är det väl enklast att ni fixar en taxi. Kan ej kosta mer än 5€ eller så. Taxibilar kör det i mängder längs kustvägen där ni kliver av.

Lite brödtext jag hittade på nätet

The apartment complex Top Hotel is situated only 300 m from the sandy beach in the village Agia Marina, 8 km west of Chania town. Not far from the village Platanias and 25 km from Chania airport (150 km/Heraklion). Within the complex facilities include reception service, outdoor swimming pool with children's section, sun terrace, playground, bar and parking. The apartments are equipped with bathroom/shower, kitchenette, fridge, telephone, TV and air conditioning. Sofa Bed in the living room for the 3rd/4th person. Address: Psathiou Street, Stalos - N. Kidonia, 73100 Chania, Crete, Greece Hotels in Crete/Chania

Förefaller vara ett väldigt bra hotellval för en barnfamilj.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-09, 12:00
ALba ALba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 76
Standard Sv: Karta Kato stalos

Arne, tack för svaret. Ja, så kan man ju alltid göra om inte annat :-)
så är vi inte helt strandsatta.
Det skulle ändå vara kul ifall någon visste om det finns någon karta, kanske det bara ligger någon gata ifrån där vi blir avsläppta och då är det kanske enklare att promenera, för vi rymms inte alla i en taxi heller utan vi måste ha tag i två.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-09, 12:45
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Karta Kato stalos

Eftersom det står att det är 300 meter till stranden i Agia Marina, så ligger det troligen bara en liten bit längre fram efter stora vägen, än Mare. Det ligger också med all sannolikhet till vänster, upp för en backe.

Om du tittar på de små kartorna som visar var hotellen ligger, på Apollos hemsida, så ser du att hotellen i området vid gränsen mellan KS och AM ligger väldigt nära varandra och Mare ligger strax före som sagt.

Om barnen inte är väldigt små eller om ni har vagn gissar jag att det går bra att gå. För säkerhets skull kan ni väl mejla eller ringa till hotellet och fråga hur långt det är samt be om en vägbeskrivning. De flesta grekiska hotellägare skulle erbjuda sig att komma och hämta er om de får en sådan fråga.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-09, 18:57
ALba ALba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 76
Standard Sv: Karta Kato stalos

Elisabet,
du har nog rätt tror jag om vart det kan tänkas ligga. Vi har varit i Kato Stalos förr och man vet knappt var gränsen går mellan Kato Stalos och Agia Marina.
Ja, som du säger kan man ju ringa och fråga, eller så får vi väl fråga oss fram. Vi kommer nog fram kring 00.30 på fredagnatt och det är säkert liv och rörelse på barerna även då. Vi har fyra barn med och dom två minstingarna åker vagn så det blir nästan enklast, men sedan är det två femåringar som jag kan tänka mig är rätt trötta vid den tiden. Å andra sidan tycker dom nog det är rätt spännande också så det går säkert bra.

Vilken kul hemsida det här är! Jag har varit in förr, men aldrig sett att det fanns ett forum, det är ju jättekul att kolla läget med andra greklandsälskare :-)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT