Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-05-16, 02:29
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Lerum, Västergötland
Inlägg: 54
Standard Frågor om Naxos

Hej, har nu hört av mamma att det blir en Greklandsresa i sommar också med familjen. Denna gången Paros, Antiparos samt. Naxos

Har några frågor kring Naxos.


1. Jag med min ormfobi, ormar på Naxos? Hur ser det ut kring det?
2. Hur är stränderna där? Är de långgrunda? Sand eller klappersten?
3. Finns det turistshoppar på Naxos?
4. Hur är maten där? Kan det jämföras ungefär med Rhodos där vi var ifjol?
5. Kan man dricka kranvattnet på Naxos?
8. Hur många regnfria dagar har Naxos i juli och augusti?
9. Finns det några kända hajattacker vid dessa öar?
10. Vilka charterbolag kör dit? Antar att man får flyga till Santorini först för att komma dit?
11. Om man får flyga till Santorini först, hur går då resan från Santorini ut till Naxos?


Önskar er alla en trevlig dag
Hannes

PS. Inlägget är snabbredigerat från mitt frågeinlägg om Paros och Antiparos, varför fråga 6 och 7 saknas.

Delade upp inläggen om Naxos samt. Antiparos/Paros för att undvika att de hamnade i fel tråd.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-05-16, 09:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Frågor om Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse L Visa inlägg
10. Vilka charterbolag kör dit? Antar att man får flyga till Santorini först för att komma dit?
Apollo. Planet landar på Santorini.

Resten av svaren har du fått under Paros, de stämmer väl med Naxos också.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-05-19, 01:32
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Lerum, Västergötland
Inlägg: 54
Standard Re: Sv: Frågor om Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Apollo. Planet landar på Santorini.

Resten av svaren har du fått under Paros, de stämmer väl med Naxos också.
Tack så mycket Kalimera

Bygger på med lite fler frågor om Naxos

6. Har läst på Apollo att Naxos befolkning inte är lika beroende av turismen som tex. på Rhodos. Därför har jag en fråga kring om Naxosborna är lika förstående som Rhodosborna var, mot personer med diagnoser (som jag i det här fallet då har aspbergers syndrom) så länge dessa inte beter sig illa? I mitt fall påverkar inte min diagnos mig så att jag beter mig illa eller så, utan jag fungerar bra så sätt, men däremot kan jag ha svårt för tex. engelska men jag kan lite grann i alla fall, och klart bättre än dessa Morgan och Ola-Conny . Och sedan pratar jag något högre än normalt pga min diagnos. Det är sådana saker jag undrar om Naxosborna har förståelse för. Och sedan att man inte blir utfryst bara för att man är lite ''annorlunda'' så länge man uppför sig.

7. Finns det vildhundar på Naxos? Ska man klappa dessa, eller kan de ha rabies? Brukar de vara vänliga eller aggressiva?

12. Finns det några särskilda djur som inte finns i Sverige på Naxos? Förutom ormar. Jag gillar ju alla vilda djur förutom ormar, och skulle tycka det var kul att få se lite grand.

Ha en fin kväll
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-05-19, 08:31
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Re: Sv: Frågor om Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse L Visa inlägg
men däremot kan jag ha svårt för tex. engelska men jag kan lite grann i alla fall, och klart bättre än dessa Morgan och Ola-Conny .
Ja, he, he, ... de är vi nog allesamman bättre än Morgan och Ola-Conny på engelska, menar jag!


Simetra
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-05-19, 16:22
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Frågor om Naxos

Jag tycker nog att Naxosborna är mycket vänliga och förstående.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-05-19, 17:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Re: Sv: Frågor om Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse L Visa inlägg
6.Det är sådana saker jag undrar om Naxosborna har förståelse för. Och sedan att man inte blir utfryst bara för att man är lite ''annorlunda'' så länge man uppför sig.
Jag har bara träffat fina människor på Naxos, precis som jag har gjort på Rhodos.

Citat:
7. Finns det vildhundar på Naxos? Ska man klappa dessa, eller kan de ha rabies? Brukar de vara vänliga eller aggressiva?
Det kan finnas vildhundar på Naxos, precis som på flesta öar. Jag klappar aldrig okända hundar, vare sig i Grekland eller Sverige.

Citat:
12. Finns det några särskilda djur som inte finns i Sverige på Naxos? Förutom ormar. Jag gillar ju alla vilda djur förutom ormar, och skulle tycka det var kul att få se lite grand.
Åsnor finns, men de är ju inte vilda. Det finns andra fåglar och andra fiskar på Naxos än hemma, något annat kan jag inte komma på.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-05-26, 00:16
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Frågor om Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse L Visa inlägg
Hej, har nu hört av mamma att det blir en Greklandsresa i sommar också med familjen. Denna gången Paros, Antiparos samt. Naxos

Har några frågor kring Naxos.


1. Jag med min ormfobi, ormar på Naxos? Hur ser det ut kring det?
Jag har rest till grekiska öar sedan 1994, under dessa drygt 20 resor har jag sett en orm och den jäkeln hade så bråttom så jag hann inte se vad det var. Det är alltså ingen större risk för att du ska hitta ormar på Naxos.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT