Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-29, 23:13
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard MYKONOS ??

Ingen som har noen råd om Mykonos, hvor er det best å bo for et par-tre dager, evt. tips på studio/hotel... Gode spisesteder til en vettug pris...

Ia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-30, 12:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 388
Standard Sv: MYKONOS ??

När vi senast var på Mykonos bodde vi på Domna Kousathana i byn, vi trivdes mycket bra där. De har även ett ställe med pool ovanför byn. Hon som äger Domna Kousathana heter Maria och är jättetrevlig. Telefon: +30 22890-22060.

Nikos Taverna bakom stadshuset i hamnen är en av de trevligaste och billigaste tavernorna i Chora. "Mysigast" är det i Lilla Venedig, där måste man äta någon kväll och titta på solnedgången.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-30, 18:47
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: MYKONOS ??

Takk Janne Var ikke så mange som hadde noe å si om Mykonos....
Har tittet på noe som heter sofias village som ligger i et område som kalles "Fine art school" Har fått en forståelse for at det skal ligge på en høyde 400meter fra town..., men disse metrene stemmer skjeldent og kan dermed like gjerne være 2 km. til sentrum av "town". (men 40 Euro må jo være en god pris i midten av juni på Mykonos)
Ja så vi er altså litt usikre... Har også fått et tips om Anemos i Ornos...
Spørsmålet blir da om man skal velge å bo i sentrum, i Ornos el. hos Sofia village...?
Reiser med en 16 åring som liker å sove lenge om morningen.., så det bør enten være nær/ved strand el. med pool slik at jeg kan komme meg ut av rommet med en bok og en kaffekopp når jeg vil stå opp et par timer før sønnen..
Tavernatipset skal vi prøve ut!

Flere tips/råd motas gjerne

Ia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-30, 19:31
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: MYKONOS ??

Vad heter stranden där de homosexuella killarna håller till? Såg ett tv-program tidigare i vår, tror att det var engelskproducerat, organiserade fyllelekar och sex var nästan det enda som visades.
Några upprörda engelska mammor filmades också.
Jag känner att det är en strand jag till varje pris vill undvika om jag skulle komma till Mykonos, men vet som sagt inte vad den heter.
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-30, 20:26
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: MYKONOS ??

"Super paradise" He-he... Trenger jo ikke menge meg der..., men stranden er visst på en måte delt tror jeg..
En tur dit bare for å ha vært der kan jo hende vi gjør, stranden skal visst være flott. Og Homofili er jo ikke smittsomt
Men om det handler om sex og fyllekalas midt på dagen er ikke det noe for oss, men det høres jo litt rart ut at det er så åpenlyst..?? Kanskje vi bare for holde oss unna..?

Ia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-30, 21:15
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: MYKONOS ??

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
"Super paradise"
Ia
Heter den så? Eller är det vad du kallar den?

Förresten betyder "super" att dricka stora mängder alkohol det samma i Norge som här?

Jovisst kan det vara en upplevelse att åka dit att titta, med stora barn tycker jag att det är ok, inget ställe man vill ha med sig barn, som är stora nog att förstå, men ändå inte.
// Helén
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-30, 21:31
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: MYKONOS ??

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Vad heter stranden där de homosexuella killarna håller till? Såg ett tv-program tidigare i vår, tror att det var engelskproducerat, organiserade fyllelekar och sex var nästan det enda som visades.
Några upprörda engelska mammor filmades också.
Jag känner att det är en strand jag till varje pris vill undvika om jag skulle komma till Mykonos, men vet som sagt inte vad den heter.
// Helén
Hej,
Jag och min man var till Mykonos 1997, vår första greklandsresa tillsammans. Vi var lite osäkra båda två men vi tog i alla fall en badbåt till Super Paradise Beach. Det var inga som helst problem, då i alla fall. Fast jag tyckte det var märkligt - jag var enda tjejen på badbåten... Vilket slöseri med fina pojkar! Nog om detta. I alla fall så var själva huvudstranden inga problem, de fina pojkarna försvann till höger, eller om det var till vänster. Där fanns en "snabbmatstaverna" där vi köpte lunch och det var inga problem. Maten var god.
Vi bodde inte så långt från Ornos där vi tänkt bo först. Vi bodde i Platy Yiagalos(?) Vi trivdes jättebra där men för oss är inte Mykonos någon ö för återbesök. Trots att vi hade det så bra! Bra hotell, trevliga kontakter med alla vi mötte m.m. Vi hittade en strand mycket närmare, gångavstånd, till vårt hotell, där vi tillbringade en del av vår "badtid". Det var mycket naket på de tre ständer som vi besökte. Men till slut var det standen nedanför restaurangerna som gällde... Det var lugnast så...

/Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-31, 08:33
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: MYKONOS ??

Hej!
Om ni kan tänka er att bo på Platis Yialos kan jag tipsa om Kamari Hotel som jag bodde på i september förra året. Ligger ungefär 200 meter från stranden, med pool och bra frukostbuffé. Precis utanför hotellet finns en busshållplats så det är enkelt att ta sig in till Mykonos stad. Om du är intresserad kan jag skicka en länk på en hotellsida där du kan boka ett bra pris på Kamari Hotel.

/Marco
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-31, 10:13
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: MYKONOS ??

Takk for tips Marco Jeg har ikke vært på Mykonos så jeg vet ikke hvor det er best å bo..., ved Platis Yialos el. Ornos ?
Da har jeg altså abefalinger på 4 forskjellige plasser... Ornos, Platis Yialos . Sentrum & Fine Arts School...

Kamari så jo ut som et virkelig deilig sted!

Ia

Senast redigerad av Ia den 2008-05-31 klockan 10:16.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-31, 20:17
Jonas E Jonas E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 96
Standard Sv: MYKONOS ??

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Har tittet på noe som heter sofias village som ligger i et område som kalles "Fine art school" Har fått en forståelse for at det skal ligge på en høyde 400meter fra town..., men disse metrene stemmer skjeldent og kan dermed like gjerne være 2 km. til sentrum av "town". (men 40 Euro må jo være en god pris i midten av juni på Mykonos)
40 euro, är det för 2 personer?
Priset vi fick från sofias village i slutet av juni var 100 euro/natt för 2 vuxna och 2 barn.
Hur många dagar frågade ni på?

/Jonas
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-05-31, 20:21
Jonas E Jonas E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 96
Standard Sv: MYKONOS ??

Citat:
Ursprungligen postat av Marco Visa inlägg
Hej!
Om ni kan tänka er att bo på Platis Yialos kan jag tipsa om Kamari Hotel som jag bodde på i september förra året. Om du är intresserad kan jag skicka en länk på en hotellsida där du kan boka ett bra pris på Kamari Hotel.
Du får gärna skicka länken till mig.
Vi är på jakt efter boende, gärna med pool till ett vettigt pris men det verkar svårt.

/Jonas
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-05-31, 21:19
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: MYKONOS ??

Ja 4o euro for to personer, tre netter. Da skulle de hente oss på kaia.. Vi reiser 17 Juni.
Syntes det var en god pris til å være på Mykonos.
Kjenner dere noen som har bodd der og kan fortelle om avstander?

Ia
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-06-01, 21:42
Jonas E Jonas E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 96
Standard Sv: MYKONOS ??

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Ja 4o euro for to personer, tre netter.
Det blir till och försöka pruta då på mitt pris.
100 euro skulle jag ändå aldrig betala/natt.

/Jonas
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT