Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-23, 09:11
Remos Remos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 24
Standard Vad har hänt med bryggorna vid Valtos & Lichnos?

Ja, min mamma o styvfar var i Parga för några veckor sedan och berättade att man tagit bort bryggorna på Valtos o Lichnos.. På Valtos stannar nu båtarna lääängst bort från Kastro räknat så man får ju gå långt om man vill ligga närmare.. Och på Lichnos får man gå av via nån ranglig landgång..
Och dessutom fanna inte de mysiga biljettbåsen kvar vid hamnen utan man betalade direkt vid båten..
Är det nån som vet varför man ändrat på saker o ting? Nya lagar? Osämja mellan de olika "företagen"?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-23, 13:46
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Vad har hänt med bryggorna vid Valtos & Lichnos?

Jag åker genast ner och kollar , återkommer med info om en vecka om ingen annan hinner före.

Antar det har hänt olyckor med båt/brygga/barn, hade detta varit Sverige så hade de aldrig fått byggas.

Inga kiosker vid piren, undrar vart Patricia med Parga Express har tagit vägen?

birgitta
några timmar kvar till Parga
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-01, 23:52
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Vad har hänt med bryggorna vid Valtos & Lichnos?

Har nu varit nere och kollat. Tydligen så har det varit lite incidenter så polisen har velat ta bort dem. Den stora olyckan inträffade när en båt skulle hämta passagerare vid Pongo bar, alla vill följa med och alla ville gå på först så hela bryggan rasade av tyngden och människorna föll i vattnet. Vad jag förstod så skadade sig flertalet sig ganska rejält och många skar sig på söndriga bryggdelar. Efter det så beordrades det borttagning av alla bryggorna.

Gossen och jag åkte Parga Express till Valtos och det var en bit att gå, men fixar de en gångväg av brädor eller något så man slipper gå i sanden, så går man snabbt fram till parasollskogen. Till Lichnos åker vi alltid taxi då det är snabbare och billigare.

birgitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-08-03, 12:46
Remos Remos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 24
Standard Sv: Vad har hänt med bryggorna vid Valtos & Lichnos?

Tack för att du kollat upp det! Jag anade väl att det var nåt sånt det handlade om... Vi åker oxå taxi till Lichnos. Mycket smidigare och snabbare färd.. I år kunde vi dock inte åka till Parga eftersom vi har en liten kille på 7 månader, men kanske nästa år!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT