Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-22, 17:26
bengtv bengtv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 78
Standard Första gången till Grekland

Hej på er alla i forumet. Jag skall åka till Grekland för första gången i mitt liv.
Min särbo har under vår tid tillsammans pratat sig varm om de grekiska öarna. Jag är lite tveksam
till hans entusiasm och undrar och ställer frågan. Är det så fantastiskt i Grekland
som han påstår? Ïsåfall Vad är det som är så fantastiskt med just Grekland?
Jag måste kolla med er om hans påståenden är sanningsenliga.
Naturligtvis ser jag fram emot vår resa till Samos med nyfikenhet och glädje.
Han skall minsann få bevisa för mig storheten i Grekland och dess människor o natur.
Hur är det egentligen med maten? På den punkten låter det lite tvekande. Vad kan det bero på?
Han har sagt något om toapapper. Vad kan han mena?
Ser fram mot era synpunkter och har skrivit i Bengts inloggning med hans godkännande
då jag för närvarande inte är medlem.
Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-22, 18:06
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Första gången till Grekland

Grekland ÄR fantastiskt, det bara är så! Svårt att förklara men det är något med atmosfären... Människorna är vänliga, tillmötesgående och får en att känna sig välkommen! Naturen är fantastisk, många stränder likaså och maten är underbar!
naturligtvis kan det variera från plats till plats, går inte att generalisera men jag tror att anledningen till att så många kalimerianer är fast är just bemötandet och en äkta känsla av att vara välkommen!
Nån som håller med?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-22, 18:08
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Första gången till Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av bengtv Visa inlägg
Han har sagt något om toapapper. Vad kan han mena?

Eva
Ang toapapper kan han ha syftat på att man oftast måste slänga det i en papperskorg vilket beror på att det blir stopp i de smala rören om man spolar ned det. Lite konstigt i början men man vänjer sig. En bagatell med tanke på allt det andra trevliga som Grekland har att erbjuda
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-22, 18:19
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Moelv, Norge
Inlägg: 286
Standard Sv: Första gången till Grekland

Grekenland er et helt fantastisk land å feriere i. Grekerne er rettvise, og du trenger ikke være redd for at de skal lure deg. Maten er fantastisk, vi elsker gresk mat!
Citat:
Ursprungligen postat av bengtv Visa inlägg
Han har sagt något om toapapper. Vad kan han mena?
Eva
På de fleste plasser i Hellas kan man ikke kaste toalettpapir i toalettet men i bøtte/hink ved siden av, men det venner man seg til og lar ikke det ødelegge for ellers en fin ferietur.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-22, 19:21
Minxs avatar
Minx Minx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Gävle
Inlägg: 64
Standard Sv: Första gången till Grekland

Oj, Eva vilka tuffa frågor! Vad det gäller maten kan jag bara säga att tycker du om fisk och färska grönsaker då är Grekland ett ställe för dig. Det är stor skillnad tycker jag i smak jämfört med hemma, det smakar mer eller kanske fräschare. Svårt att förklara men så upplever jag det. Kötträtter finns det ju oxå gott om men jag äter det inte själv så jag låter någon annan uttala sig om det. Men mitt sällskap brukar aldrig gå missnöjde eller hungriga från en grekisk måltid. Maten kan enkel, inte så uppsnofsad som på restauranger hemma, i grekland är det smaken som ska få gästen att komma tillbaka, inte krusidullerna.(Detta beror naturligtvis på vart man går och var man är,men det är vad jag har sett.)
Miljömässigt är Grekland otroligt vackert med det blå havet, de vita husen och härliga stränder. Det finns scenerier här som vi inte ser hemma.
För övrigt håller jag med föregående inlägg om de trevliga grekerna.
Hoppas du verkligen får en härlig resa!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-22, 19:28
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Första gången till Grekland

Samos, tycker jag är ett väldigt bra val för förstagångsresaTror säkert att du har upptäckt svaren på alla frågor efter den resan
Blir nästan avundsjuk när jag tänker att någon skall få upptäcka allt för första gången Kommer ihåg egna första resan i början av 80 talet och sedan var det ju kört, som för många av oss här på forumet

Åk med öppna sinnen. Önskar en en härlig resa

Riitta, 10 dagar kvar
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-22, 21:00
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Första gången till Grekland

Grekland är så vackert! Det glittrande havet , de vita byarna med kaskader av cerise och lila bouganvilla, de blå fönsterluckorna, ljuset, solen ,värmen, doften av vild timjan och oregano längs vägarna ,solnedgångarna i guld...jag kan fortsätta hur länge som helst.
En grekisk sallad med solmogna tomater och mild rödlök och en kall Mythos till mmm...
Det här blir ju nästan larvigt! Men vad ska jag säga.. Grekland har allt!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-23, 08:44
bengtv bengtv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 78
Standard Sv: Första gången till Grekland

Hej igen och tack för ert engagemang. Det värmer i min resesjäl att få så
positiva bilder tillbaka från er. Nu börjar jag förstå att Bengt inte är ensam
om att älska landet och dess tillgångar. Det känns också tryggt att veta att
man kan gå säker och inte behöva bevaka sina tillhörigheter jämt.
Bengt har också sagt något liknande apropå ärligheten i Grekland.
Vad är det då som skiljer en grek från exempelvis en spanjor?
Jag har många vänner som har råkat illa ut i Spanien.
En annan rolig grej med vår resa är att vi kommer att se EM-matchen
Sverige - Grekland där nere, förhoppningsvis på någon livlig taverna`.
Någon som har erfarenhet från något liknande? I min fantasi kommer det
att bli en livlig tillställning med tanke på sydeuropeiskt temperament och spontanitet.
Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-23, 09:44
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Första gången till Grekland

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av bengtv Visa inlägg
En annan rolig grej med vår resa är att vi kommer att se EM-matchen
Sverige - Grekland där nere, förhoppningsvis på någon livlig taverna`.
Någon som har erfarenhet från något liknande? I min fantasi kommer det
att bli en livlig tillställning med tanke på sydeuropeiskt temperament och spontanitet.
Eva

Jag kan lova att det blir en stor upplevelse.

Monica
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-23, 11:06
ALba ALba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 76
Standard Sv: Första gången till Grekland

Ja, det är ju bara att instämma med de andra. Grekland är fantastiskt.

Vad är skillnaden mot ex spanjorerna? Hmmm, det var en bra fråga, det är svårt att sätta fingret på. Men av egen erfarenhet så har vi råkat ut för en riktigt fräck ficktjuv, en läskig blottare och en bortbogserad bil (ok, det sista var väl kanske självförvållat om vi hade läst skyltarna) i Spanien, i Grekland har aldrig något sånt hänt fast jag har varit betydligt fler gånger i Grekland!
Och de hotellkomplex som finns i Spanien, nej tacka vet jag de mindre mysiga hotell som det oftast är i Grekland, jag vill inte bo på 10e våningen med småbarn.

Det enda jag kan komma på som jag gillar mindre med Grekland är trafiken, vilka fartdårar det finns.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-05-23, 11:32
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Första gången till Grekland

Jag skrev den här berättelsen för några år sedan:

”Varför är det inget annat än öluffning i Grekland i skallen på dig?” frågade min kompis mig en sommar för några år sedan. Då satt vi söder om Disney World i Florida. Varför vi satt där? Jo, jag lyckades få syn på en restaurang som hette ”The Really Really Greek Taverna” när vi åkte förbi. Ja, och sedan var det så klart kört.

Jag har frågat mig själv detta åtskilliga gånger. Det är lätt att svara sol, hav och blå himmel, men det ligger på ett annat plan. Jag skulle vilja börja med att svara: doften. Tänk när du kliver av den ofta dieselstinkande båten för första gången, går över landgången och andas in djupt. Förutom själva doften från havet, får du nästan alltid en förnimmelse av timjan, kåda och någon blomdoft du inte känner igen.

Sedan hör du glada greker hälsa dig med ”Kalimera” och ”Yassos”. Du hälsar leende tillbaka, makar ryggsäcken tillrätta, och vandrar in mot byn. När du kommer fram till första tavernan, kastar du ryggsäcken på en stol, och dig själv på en annan. Det är nu allting egentligen börjar. Upplevelser som kommer att kittla alla dina sinnen, plus nyfikenheten på nästa ö. Ägaren trollar fram ett fat med några stora feta svarta oliver och en näve pistagenötter. Ett immande glas med kallt vatten kommer också fram, och sedan lämnas du ifred. Du är ju gäst, och vill du inte ha något mer så slipper du. Vattnet tar slut på två minuter, och du använder en stor del av ditt grekiska ordförråd när du beställer en öl: ”Mia bira, parakaló”. Snart har du en flaska Mythos framför dig tillsammans med ett nytt glas, modell större. Efter en njutningsfull klunk börjar du se dig omkring.

Fartyget du kom med håller redan på att lämna hamnen under stort ståhej. Bilarna, som snällt väntade på kajen, har nu kört ombord. De var fullastade med stora tomater, vattenmeloner och en mängd andra frukter som odlas på ön. Bilarna som lämnade fartyget är lastade med så mycket och med så varierade saker ett de verkar kunna fylla ett medelstort varuhus. Förutom mat och dryck kommer bilar fullastade med cementsäckar, bräder och till och med en cementblandare. Stolar, bord och garderober vinglar osäkert på flaken. IKEA verkar vara ett okänt begrepp. Allt är mycket underhållande. Blicken vandrar vidare, och du får syn på en smal gränd. Husen är helt vita förutom blå dörrar och fönsterluckor. Ett tiotal katter sitter och tittar intresserat på när en fiskargubbe rensar sina gula nät. Han är klädd i en mörkblå overall, och en gigantisk keps är nedtryckt på huvudet. Du ser bara hans näsa och grå mustascher, och du hör att han nynnar på någon okänd grekisk melodi.

Åt andra hållet, lite längre upp i gatan, finns en affär. Skylten med ”Supermarket” över dörren är bredare än hela affären, men du vet att där inne finns ungefär allt du behöver. Små kryddstarka lammkorvar trängs i kyldisken tillsammans med nytillverkade fårostar och hemmagjorda vinbladsdolmar. Den lokala ouzon, som inte finns att köpa någon annanstans, passar perfekt till.

Du tar några klunkar öl till och börjar omedvetet le. Du känner solen bränna på dina vrister, och du lutar dig tillbaka så att ditt huvud svalkas av skuggan från vinrankorna som fungerar som tak.

Du reser sig själv men är aldrig ensam. Nu, till exempel, har en av katterna från gränden fått syn på dig och kommer fram till ditt bord. Han tigger inte utan sätter sig lugnt och tittar på dig. Ägaren till tavernan kommer ut, sätter sig på huk och börjar klia katten bakom örat. Båda ser ut att tycka lika mycket om det. Eller alla ni tre förresten eftersom du inser att just nu, just i detta ögonblick, kan ingenting bli bättre.

Senast redigerad av Bluesea den 2008-05-23 klockan 11:35.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-05-23, 12:00
Bennyboy Bennyboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 85
Standard Sv: Första gången till Grekland

Mange bra forsøk
Men dette er en av de mange ting som ikke kan forklares, det må oppleves
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-05-23, 13:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 386
Standard Sv: Första gången till Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Jag skrev den här berättelsen för några år sedan:
Och jag skrev så här:

Jag får ofta frågan om varför jag gillar Grekland och varje gång trevar jag efter ett begripligt svar. Grekland är ett land som ockuperar ens själ med livslång kärlek. Men hur det går till och varför kärleken ständigt ökar i intensitet är svårt att klargöra för andra. Vem ska kunna förstå, förutom de redan invigda?

Jag har besökt Grekland drygt trettio gånger sedan 1979. Oftast åker jag dit två gånger om året, vår och höst. Ibland blir det två veckor, oftast tre, men vissa år stannar jag längre, som längst har det blivit sex månader. Men varför? Ja, anledningarna är många och svaret kan vara långt som en grekisk lunch eller kort som "jag älskar dig" på grekiska - "Sagapo".

När jag är i Grekland transformeras jag till den människa jag innerst inne egentligen är. Jag är mig själv helt enkelt. Livet är lätt att leva och eventuella bekymmer förvandlas till små luftbubblor som jag utan svårighet kan sticka hål på. Jag är jag! Sagapo! I Grekland är jag aldrig turist, jag är människa! Jag känner mig alltid välkommen som den jag är, så enkelt är det faktiskt. Grekland är, för mig, det enda land där känslan av harmoni och välbefinnande infinner sig redan innan jag planet har landat. Jag vet vad jag har framför mig och jag vet att alla mina förväntningar kommer att uppfyllas. Det blir aldrig fel.

Och så är det den sällsamma atmosfären som är så svår att beskriva, det är värmen från människorna och deras gränslösa gästfrihet, det är havet och ljuset, det är att vakna till tuppen och somna med cikadorna, det är den vackra musiken, den grekiska salladen, det är de karga bergen och den sköna naturen, det är de sockersöta byarna, dofterna, färgerna, det kalla vinet och alla muntra åsnor. Det är också den enkla livsstilen, kravlösheten, lugnet, ensamheten och de ljumna kvällarna på en taverna vid vattenbrynet. Att leva i nuet trots att den grekiska historien ständigt väntar runt hörnet. Det är alla möten med grekerna själva, ett folk som ständigt förvånar och alltid har nära till ett leende och en stillsam hälsning.

Sen är det ju det där med stränderna. Det finns inte bättre stränder i hela Europa, det finns heller inte en sådan mångfald och så många valmöjligheter som i Grekland. Och det är bara i Grekland det finns tavernor på stränderna! Och sedan är det ju det där med öar. Tänk så många alternativ det finns! En hel värld av öar att botanisera bland och ändå är ingen ö den andra lik. Grekland är inte ett land att älska, det är många länder i ett. Varje ö är en ny värld, en ny upplevelse och därför kan man aldrig tröttna.

Det är som med laxen; man måste återvända varje år!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-07-10, 11:53
bengtv bengtv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 78
Standard Sv: Första gången till Grekland

Hej igen alla Greklandsentusiaster som svarade på mina frågor om Grekland inför min allra första resa till det "förlovade landet"!! Nu har jag upplevt det där som ni beskrev med så varma och entusiastiska ord. Jaa,jag kan nu så här i efterhand erkänna att alla förtjusta lovord, glittrande,drömmande ögon gjorde att jag i förväg förstod att även jag skulle bli förälskad. Vid första anblicken, när planet svängde in över ön så tyckte jag att den såg väldigt karg och lite ogästvänlig ut, men när flygplansdörren öppnats och jag kände värmen och solen så var redan ngt på gång. Vi reste med en inhemsk, ngt skraltig buss in till Kokkari där vi valde ett boende hos en trevlig liten dam, rummet hade en balkong med utsikt mot Medelhavet och endast stadens lilla huvudgata och några hus skilde oss från havet, underbart! Det blev en fantastisk och upplevelserik vecka, med bad,solande,snorkling i det skimrande azurblå och gröna havet som man kan sitta och titta på och njuta av i all oändlighet...när jag såhär i efterhand sluter ögonen så hör jag havets rörelser, vågor som rullar in mot stranden, sakta brus och /eller dyningar....längst ut i fonden kunde vi då och då se de stora jättefärjorna som kryssar i den grekiska arkipelagen... Men jag saknade de inhemska fiskebåtarna, kanske berodde det på att de stävar ut så tidigat i småtimmarna när jag låg och sov som bäst...
Vi hyrde en 4-hjuling i flera dagar och med den utforskade vi en stor del av ön. Mest förtjusta blev vi i de gamla herrarna i bergsbyn Viroulatis, vi kom dit på slingrande serpentinvägar en fm. På det lilla torget satt 4-8 gerker i varierande åldrar i skuggan, där den unga tavernaägarinnan servade herrarna bestämt men med glimten i ögat. De satt där och drack Ouzo, åt sumas-meze och diskuterade, gud vet vad, alltmedan de som hade radbandet mellan fingrarna snurrade och snurrade på dem. Själva avnjöt vi varsin Frappe och hade en härlig stund med herrarna som bjöd in oss att sitta hos dem. Denna dagen besökte vi även bergsbyn Manolates och på vägen ned stannade vi en stund i Näktergalsdalen, som är otroligt lummig med fräsch grönska och det måste vara underbart att få höra näktergalen drilla just här, men men då bör man vara uppe tidigt på morgonen(hmm pga min morgontrötthet missade jag både nyss nämnda fågel och fiskebåtarna). Vi gjorde även utflyker till Pythagorian och stannade vid Thermenium och åkte även upp en bit ovanför staden för att se ingången till Epifelparnatunneln, som egentligen är två tunnlar och där man kan gå in ett 100-tal meter i den lägsta. Vi besökte även Karlovassi, den unga universitetsstaden, där vi åt och drack på en taverna vars unge ägare blev mycket glad att få prata en stund med oss om föregående kvälls EM-match där "vi vann" mot Grekland, mycket fotbollssnack blev det företrädesvis om Zlatan, och mycket beklagande om det grekiska fotbollslandslaget...Vi tillbringade även en halvdag i staden Samos med ett besök i stadens museum och en stunds samspråk med en gammal krigsveteran..jaa de öbor vi har träffat under våra dagar på Samos har gjort att starkt intryck liksom hela ön med sin natur, växter och så givetvis först och sist det underbara sägenomspunna Meldelhavet! Jag har fått uppleva trafikstockningar, både i bergsbyar såväl som i staden Kalovassi,i den delen av staden där "gatorna" är trånga och vindlande och där bilburna turister kan förirra sig in,(OBS inte vi) och bli stressade när de små inhemska lastbilarna och övriga fordon dyker upp från tvärgator eller bakifrån och tutar, gestikulerar och till slut löser framkomligheten på smidigaste sätt.Mycket intressant skådespel, som så många många vardagshändelser som finns att se bara man vill stanna upp en stund, och det vill man ju i denna miljön. Vi har ätit gott, det första vi avnjöt vid ankomsten var givetvis Gyros med en kall Mythos, grekiska sallader, Calamaris och druckit Retzina samt givetvis Ouzo.
Jag kan ännu känna smaken av en nyplockad apelsin som är den godaste och saftigaste
jag någonsin har smakat.
Jag är frälst och ohjälpligt förälskad och ansluter mig till älskagreklandssammanslutningen.
Eva Andersson
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-07-10, 11:57
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Första gången till Grekland

Välkommen, förälskelsen kommer aldrig att gå över, den är för evigt!!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-07-10, 13:29
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 202
Standard Sv: Första gången till Grekland

Jag står här med tårar i ögonen, löjligt rörd över alla vackra ord om varför man bara älskar Grekland.
Jag kunde känna igen alltihop. Man bara finns till, när man är i Grekland. Där finns en sådan underbar livfullhet som gör att man bara njuter av livet.
Längtar just nu så mycket dit ner att det gör ont i magen. Men, snart så. Förhoppningsvis om 3 veckor bär det av.
/Annika
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-07-10, 13:49
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Första gången till Grekland

Du skrev så fint om din förälskelse Eva, så jag blev tvungen att plocka fram våra egna bilder från Samos-resan för sju år sedan. Och vilka minnen...

Välkommen in bland Greklandstokarna! Vi är många

Ivi
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-07-10, 14:36
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Första gången till Grekland

Till Eva "bengtv"
Välkommen till det förlovade landet och vi som älskar det. Mycket handlar om att kasta sig ut i det okända och ta saker och ting som de kommer. Med andra ord "Grekisk planering" av dagen. Det finns ingenting idag som inte kan göras i morgon. Uret styrs av "GMT" dvs "Greek Maybe Time" till och med lokalbussarna. Långdistansarna är lite bättre på planering men det haltar.
På semestern.
-Vem har bråttom?
-Är inte semester att slippa ha bråttom?
Ägna sig åt varandra om man är två eller göra vad man vill om man är solist. Sova och vakna när ni vill, äta, bada, sola när ni vill. Släng alla måsten överbord, "Ågren" finns det tillräcklig av så det räcker åt alla.
Du verkar ha haft det bra och landet välkomnade dig.
Nästa gång kanske det blir en resa till landet i landet dvs Kreta.
Har du en gång farit dit är det stor risk att du blir fast.

Uffe

Ps:Varför inte skaffa ett eget login.

Senast redigerad av UlfWiman den 2008-07-10 klockan 14:38.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-07-12, 16:50
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Första gången till Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Grekland ÄR fantastiskt, det bara är så! Svårt att förklara men det är något med atmosfären... Människorna är vänliga, tillmötesgående och får en att känna sig välkommen! Naturen är fantastisk, många stränder likaså och maten är underbar!
naturligtvis kan det variera från plats till plats, går inte att generalisera men jag tror att anledningen till att så många kalimerianer är fast är just bemötandet och en äkta känsla av att vara välkommen!
Nån som håller med?
Vad kul att du (eva - bengtv) ska till Grekland första gången! Du kommer ha det så underbart bra på din resa tilll Samos.

Jag håller med LITENTUVA om att det är obeskrivligt fantastiskt i Grekland! Miljön/naturen, kulturarvet, maten, människorna och deras bemötande etc. Jag säger bara: WOW! vad det är grymt att vara i Grekland.

Det där med toapapper har jag ingen aning om vad din sambo menar, så det får han nog förklara bättre.

Tips är att läsa allt ni kommer över här på Kalimera. För här finns det verkligen många tips o trix o erfarenheter om resandet till Grekland och bland öarna. Kika också in på guiderna som Janne o CO har så duktigt knåpat ihop med basering på sina erfarenheter från sina resor.

Önskar er en trevlig resa till Samos!

Senast redigerad av inha den 2008-07-12 klockan 16:53.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-07-22, 15:08
isamos isamos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 7
Standard Sv: Första gången till Grekland

Ni sätter verkligen ord i mina känslor.

Folk tycker man är tjatig och kanske lite irriterande. Men av det jag läser nu så förstår jag att det inte bara är mina nära och kära som tröttnar på mig. Utan alla som är fast blir lika tjatig, irriterande, drömmande, kära. Folk runt omkring mig tröttnar.

Känns som man är yngst här på kalimera, & även om jag bara har varit i Grekland en gång (Samos juni -08) så är jag redan fast. När jag tänker tillbaka suger det i magen och jag längtar så otroligt mycket tillbaka till paradiset. Vill och hoppas på att få komma tillbaka redan i september.

Ser även fram emot att få utforska alla andra grekiska öar. Blir nog en ny resa år efter år.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT