Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-04-12, 08:41
evali evali är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 28
Standard Lyxkänsla för två

Hej alla greklandsfantaster! Jag och min man ska på en väldigt välbehövlig semester i slutet av maj. Funderar på Kreta där vi varit ett par ggr tidigare med våra barn. Nu ska vi åka själva och vi söker efter ett boende med guldkant vet att många här på forumet är experter på att hitta bra boenden men undrar nu om någon har tips på boende som har det där lilla extra? Har kollat på charterresornas hotell för vuxna/par men dom verkar ofta vara stora anläggningar med spa mm. Inte riktigt vad vi söker. Vi skulle vilja hitta ett guldkorn där man får lyxkänslan men som ändå har den där mindre/ombonade känslan. Ska finnas pool (gissar att det är kallt i havet), sköna sängar (har flera ggr kommit hem m ont i ryggen efter greklandssemester), inte alltför lång transfer från flygplats.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-04-12, 08:51
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Lyxkänsla för två

Jag var inne och tittade på ett nybyggt hotell i Platanias som heter Ariston det är väldigt fint och har inte så många rum. Apollo har detta.


Vill man bo i Chania stad så är Samaria fint. Ligger vid busshållplatsen och har hög standard med en pool på innergården. Jag bodde här i december och vi var nöjda. Går att boka med Apollo men även på typ Booking mfl om du hittar billiga flygbiljetter.


// Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-04-12, 09:12
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Lyxkänsla för två

Hei.
Ellers er det jo kommet et par nye, flotte hotell i Agii Apostoli. Domes Noruz Chania (Booking) og Iris (Tui). Sistnevnte er jo ikke så aller verst i pris heller.
Og ikke å forglemme Kalliston (også Tui).
Men har ikke bodd noen av stedene, bare sett.

Lykke til og god ferie.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-04-12, 09:52
evali evali är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 28
Standard Sv: Lyxkänsla för två

Tack för tips! Ariston kan ev vara ngt. Ja Kalliston verkar väldigt fint, men också en prislapp därefter
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT