Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-10-01, 14:24
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Välja ö

Jag funderar på höstresan nästa år och har svårt att välja ö, så jag tänkte ta lite hjälp av er! Det jag önskar är mysiga badvikar och gränder och att det finns bra med restauranger (inte intresserad av partyliv) och affärer (shoppingen är inte så viktig men det är kul att gå och strosa i butiker). Det är också en fördel om det är enkelt att ta sig dit.

Jag har varit på dessa öar/fastland: Naxos (otroligt mysig), Amorgos (favoriten), Koufonissi (lite väl liten men otroligt fin), Samos, Ios, Kreta, Rhodos, Parga (också en favorit).

Mvh Monica
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-10-01, 17:43
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Välja ö

Hej Monica!
Jag tycket absolut du ska kika på Skiathos och Skopelos!
Jättemysiga öar med många badvikar, fina restauranger och mysiga gränder. Extra allt!!
/Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-10-01, 18:01
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Välja ö

Jag föreslår Skopelos! Dock under förutsättning att du är beredd att endera transportera dig själv med moppe/bil eller att ta bussen till de mysiga badvikarna. Badet i Skopelos stad, där man utan tvekan ska bo, är inget att hurra för. Men resan ut till mysiga badvikar är inte lång. Och kvällarna i Skopelos stad är mysiga.


Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-10-02, 17:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Välja ö

Mitt förslag är också Skopelos, kanske i kombination med Skiathos. Det går charter till båda öarna, och de ligger nära varandra.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-10-02, 18:30
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Välja ö

Tack så mycket för tipsen! Dom ska jag kolla upp!!Har ett par kompisar som nyligen var till Skiathos och dom var helt lyriska.

Mvh Monica
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-10-02, 18:58
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 298
Standard Sv: Välja ö

Ta en kikk på Kefalonia.
En utrolig grønn og variert øy.
Vi har pleid å bo i Lassi.
Der er det nært fine strender, plenty restauranter og nært Argostoli som er hovedstaden dersom man vil shoppe litt.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-11-24, 22:28
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Välja ö

Tack! Kefalonia ser också helt fantastiskt ut! Kommer inte att bli enkelt att välja ö! Hur gör ni som reser till Amorgos? Hur många dagar i förväg beger ni er därifrån när ni ska hem?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-11-25, 05:00
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 740
Standard Sv: Välja ö

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Tack! Kefalonia ser också helt fantastiskt ut! Kommer inte att bli enkelt att välja ö! Hur gör ni som reser till Amorgos? Hur många dagar i förväg beger ni er därifrån när ni ska hem?
Vi åker till Amorgos varje år i förening med Naxos och någon annan ö. Men vi tar ALDRIG Amorgos som slut-ö. Tar alltid någon annan ö som slut-ö ett par dagar. Till exempel Naxos (vanligast), Tinos eller Santorini.

Det är inte bara Kreta (Loutro och Agia Roumeli) vi har blivit inblåsta på utan även Amorgos. Så vi har lärt oss av erfarenheterna.

Birgitta.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-11-25, 06:19
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Välja ö

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Jag funderar på höstresan nästa år och har svårt att välja ö, så jag tänkte ta lite hjälp av er! Det jag önskar är mysiga badvikar och gränder och att det finns bra med restauranger (inte intresserad av partyliv) och affärer (shoppingen är inte så viktig men det är kul att gå och strosa i butiker). Det är också en fördel om det är enkelt att ta sig dit.

Jag har varit på dessa öar/fastland: Naxos (otroligt mysig), Amorgos (favoriten), Koufonissi (lite väl liten men otroligt fin), Samos, Ios, Kreta, Rhodos, Parga (också en favorit).

Mvh Monica
mittförslag tilos kanke inte så mycket shopping ,men det kan ni ju ta igen på Rhodos ett annat får bli Chania bo i nea Chora MVH JAN
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-11-25, 09:24
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 573
Standard Sv: Välja ö

Hur länge är du borta?


Är det en v så faller vissa öar pga transfer
Rethymnion på Kreta är en höjdare, dock inga badvikar.
Kefalonia är medd bra. Inga gränder i Turist orten Lassi
Skiathos har allt du söker eller Skopolos. men på Skiathos är det närmare stranden
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-11-25, 15:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Välja ö

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Hur gör ni som reser till Amorgos? Hur många dagar i förväg beger ni er därifrån när ni ska hem?
Vi brukar lämna ön några dagar innan hemresan, och vi har stenkoll på vädret innan vi ska lämna ön.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT