Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-09-30, 09:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Parga eller Samos

Jag ser Din fråga om Pythagorion till Helena S och hon svarar nog Här är min åsikt. Det är där vi bott de gånger vi varit där.Första gången I Augusti 1992 och det var ganska småskaligt och mysigt, men väldigt begränsat med saker att göra..Men måste ha vespa eller bil för att inte bara bli fast där. Samma upplevelse 2010 då vi var 2 dygn där ..Jag skulle valt ett större ställe , hade själv gärna bott nära eller I Samos stad , med gamla Vathy. Men det är ju min uppfattning. Parga har så mycket mer att erbjuda nära och har även det som Pythagorion har! Jag tror, att åker Du först till Parga och sen till Pythagorion så kanske Du blir besviken på den senare..men det är ju en uppfattning som kanske Du inte alls får...det är svårt att råda, man kan ju bara utgå från sig själv.

Lissi - från en strand på Tinos
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-09-30, 17:30
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Sv: Parga eller Samos

Visst är det så Lissi!
Alla har ju sin egen uppfattning om vad som är bra/dåligt.
Det kan ju vara så att det som uppfattas som mindre bra av någon kan vara precis det jag åxå tycker så det är alltid intressant att höra vad det var för något.

Jag har lång tid att "forska i ämnet" och det är ju ett rätt
trevligt dilemma
/ Kajja
Svara med citat
  #23  
Gammal 2016-10-01, 20:34
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Parga eller Samos

votsalakia är betydligt betydligt stillsammare. I Pythagorion är det mycket folk på kvällen som äter, dricker och promenerar runt. Passar nog inte de som vill ha tyst och lugnt. Pythagorion är dock mycket stilla och lugnt på dagtid
Svara med citat
  #24  
Gammal 2016-10-01, 20:35
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Parga eller Samos

Jag brukar alltid kolla på en massa youtube-klipp innan jag bestämmer mig
Svara med citat
  #25  
Gammal 2016-10-02, 21:19
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Parga eller Samos

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Vad var det som gjorde att du inte var förtjust i Pythagorion?
Jag har ju i stort sett bestämt mig för den orten men när du skriver så blir jag lite tveksam
Berätta gärna!
/Kajja
Du får inte missförstå mig; jag tyckte att Pythagorion var en trevlig ort, men jag tyckte en vecka var för länge där (tog en sista-minuten). Vet inte hur många gånger vi gick den där hamnpromenaden fram och tillbaka Bra boende på Panorama med en underbar terass mot havet och staden. Vi hyrde bil en dag och jag tyckte att både Kokkari och Vathy (Samos stad) kändes trevligare. Men det var hur jag kände det då. Kan absolut tänka mig att bo i Pythagorion igen, men inte en vecka.

Helena S
Svara med citat
  #26  
Gammal 2016-10-02, 21:42
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Sv: Parga eller Samos

Ja då förstår jag, Helena S
Lite mer variation vill man ju ha.

Youtube använder jag åxå till att kika på resefilmer, Fajotta.
Det är bara så svårt att sluta för man får ju upp nya filmförslag hela tiden
/Kajja
Svara med citat
  #27  
Gammal 2016-10-02, 21:57
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Parga eller Samos

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Ja då förstår jag, Helena S
Lite mer variation vill man ju ha
/Kajja


Hoppas du hittar något bra alternativ. Jag kikar inför sommaren på Kykladerna, där jag aldrig har varit (många öar att välja mellan).

Helena S - åt förresten en av de godaste Giouvetsin jag någonsin har ätit i Pythagorion!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2016-10-03, 12:34
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Parga eller Samos

Ja inte lätt att råda när alla har olika smak och olika mål för sin resa. Visst är hamnpromenaden det som Pythagorion är känd för och dit alla kommer på kvällen. Och det är ingen stad utan en by så... och visst kan man bli mätt på den, även om jag inte blev det förrän den 13:e resan. Men mest då för att jag kände och kände igen så många (turister som också återkom som vi) att vi kände att vi behövde något nytt. Vi åt dock nästan aldrig vid hamnpromenaden utan antingen på stranden vid Remataki-stranden i byn eller i någon Av gränderna. Men alla kvällar avslutades med en drink i hamnen och alla de makalösa båtarna! Men vi åker absolut främst för sol och bad och god mat. Vi är inte nmycket ute på utflykter. Men vi var i väg på en del i alla fall. Även eftermiddag/kvällsutfkykt till Samos stad och vathy. Och där kände vi att det var för omysigt för oss. Så smaken är som sagt olika, som tur är! Lycka till med ditt beslut
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT