Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-09-16, 06:51
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Åska o Regn

Hej ska till Kefalonia i morgon för första gången.Man kan tro att det är Lissi som ska dit regn en hel vecka suck....jag som är så beroende av sol på semestern valde mellan Kreta o Kefalonia men då jag varit på Kreta flera gånger tänkte jag....Hoppas meterologerna har fel men när det gäller regn brukar de ha rätt bara att packa paraply och regn kläder suck.....hoppas maten är god i alla fall visst låter jag gnällig men jag älskar SOLEN.Hej då från dysterkvisten i Norrbotten
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-09-16, 07:37
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Åska o Regn

Hej Ellada!
Jag förstår verkligen hur du känner. Grekland och sol hör ihop!
Det har varit väldigt mycket åska och regn en period nu i den delen av övärlden. Jag var på Zakynthos i början av september och det blev 2 st.rejäla ovädersdygn, extra allt
Hoppas du hinner njuta av lördagens utlovade sol och att resten av prognosen inte "håller vad den lovar"

Trevlig resa från en fd. Norrbottning
/Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-09-16, 07:42
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Åska o Regn

Tack Kajja jag har själv varit i Lefkas exakt samma period som nu hade åska o regn en dag visste att det är en ostadig period men inte en hel vecka inte ens här i Luleå brukar det hålla i sig en vecka bara hålla tummarna
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-09-16, 09:27
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Åska o Regn

Kanske du skulle snegla på Naxos? Här har det varit och är flödande sol med 28 grader och en sval havsbris sedan hit vi kom i måndags.

Arne och Birgitta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-09-16, 09:37
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Åska o Regn

Du ska veta Arne att jag varit in på Aegean sida för att se priserna Kefalonia- Naxos hiskeliga priser synd annars hade det blitt Naxos
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-09-16, 09:41
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Åska o Regn

Dodekanesa har inte fått regn än, för de stora ovädren drar oftast norröver. Hoppas du får några fina dagar i alla fall.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-09-16, 10:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Åska o Regn

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Hej ska till Kefalonia i morgon för första gången.Man kan tro att det är Lissi som ska dit regn en hel vecka suck....
Enligt Poseidon kommer det regn från måndag, och det ska regna även på tisdag, längre än så går inte att se.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-09-16, 13:43
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Åska o Regn

Typisk for sånn vær er jo at det først skyer til, tordner, lyner og regner på ettermiddagen, og så gir det seg om kvelden. Sjekk f.eks. Yr: http://www.yr.no/place/Greece/Ionian...onia/long.html
Det er ikke så mange dråpene som skal komme - bortsett fra søndag om en uke, men da er vel du hjemme igjen?

Alternativet er å hive seg på et fly eller en buss til Athen, her er samme uke i Nafplio: http://www.yr.no/sted/Hellas/Pellepo...idsvarsel.html
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-09-20, 17:56
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Åska o Regn

Hej är nu på Kefalonia regn åska och jordskalv.Har aldrig haft ett jurdskalv tidigare fast vi varit så många gånger,blev riktigt skakis (nu var jag fyndig) Kefalonia är underbart härmed utnämner jag Myrties beach som vackraste idag har vi dock haft sol mellan molnen denna ö är den bästa vi varit på i år Fiskardo Assos Lassi Lordata Sami Argostoli mycket vackra hälsningar från Ellada
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-09-20, 21:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Åska o Regn

Härligt att ni också gillar Kefalonia och att ni fått sol. Mindre kul med jordskalv dock!

Här på Tinos strålande sol hela dagen och nu på kvällen helt vindstilla. Man vill inte sova. Sitter på balkongen I linne nu kl 23 grekisk tid.
Hoppas vädret blir bra igen..

Lissi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-09-21, 14:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Åska o Regn

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Hej är nu på Kefalonia regn åska och jordskalv.Har aldrig haft ett jurdskalv tidigare fast vi varit så många gånger,blev riktigt skakis (nu var jag fyndig) Kefalonia är underbart härmed utnämner jag Myrties beach som vackraste idag har vi dock haft sol mellan molnen denna ö är den bästa vi varit på i år Fiskardo Assos Lassi Lordata Sami Argostoli mycket vackra hälsningar från Ellada
Låter underbart, trots åska och jordskalv.

Myrtor är grymt vackert från ovan!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT