Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2017-10-07, 00:26
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Flygångest!

Landvetter..klockan är 05.30 Dags att checka in väskorna.
En klunk medhavd stärkelse ca 4 cl..vadsomhelst..intages. Flaskan stoppas i papperskorgen.
Ett lugn sprider sig inombords och nu ska vi äta en macka och ta ett glas vin innan boarding. Åh om jag endå slapp...vin klockan 6 på morgonen!! Maken hade nöjt sig med O'Boy men offrar sig😐 Jag vet, efter alla dessa flygresor, att det hjälper mig. Har provat utan och det är inte aktuellt.
Struntar i all statistik om att bilkörnig är farligare, förutom den att ju oftare man flyger desto större är ju risken att det är NU det händer!!
Stirrar rakt fram i trappan till flygplanet.
Inte titta på vingarna..tittar på flygpersonalen. Oj vilken ung flygkapten!! Hur länge har han..?! Svälj..
Take off...ooohh..tysta tårar trillar mot makens skjortärm.
-Har mascaran kladdat?
Äntligen kommer dom hurtiga och snygga flygvärdinnorna med drinkvagnen.
- Något att dricka till maten? - Maten?! Vem kan äta..vill ha rött vin till...ja..ostbågarna! Sen blir jag pömsig. Stoppar in örnpropparna för att slippa..ALLT! Blundar så jag kan undvika tiden som är kvar på B-filmen som visas. Efter den ska det ju visas en barnfilm åxå...Ännu mer flygtid!
Kapten pratar om rutten, höjd, väder i högtalarna. Jag blundar med örona. Vill inte höra..tänk om han säger nåt om turbulens över Polen🙉🙈!!
Naturligtvis börjar det skutta och skumpa precis där jag har förutsett. Har åkt på den "vägen" många gånger. Hjärtat bankar hårt och munnen blir kruttorr. -Neeej!! Jag fixar inte detta! Ska aldrig flyga mer!!
Sen..när inflygningen påbörjas..oh my god!! Koolugn, njuter, tittar till och med ut genom fönstret. Lycka, glädje och lättnaad!
- Det gick ju "jättebra" den här gången också

Detta är absolut ingen överdrift utan något jag genomlider 4 ggr/år för att komma till Grekland. Ibland är ångesten ännu värre och andra gånger går det betydligt bättre. Här ger inte övning färdighet..det sitter väldigt djup och är för mig en gåta!!
/ Kajja
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT