Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-01-31, 22:19
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Billiga resor!

Nu finns det riktigt billiga resor till Grekland om man vill åka i början av maj!!
Det är Sunweb fd. Airtours som har dessa erbjudanden.
Nu har ju vi redan bokat i slutet på maj men vet i 17 om jag inte ska försöka klämma in en tjejresa innan Det blir till att ringa min kompis imorgon...ja å sen prata med mannen förståss
/ Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-02-01, 00:41
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Billiga resor!

Tack för tipset, Kajja!
Det ska jag kolla upp........
Catlady
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-02-04, 01:03
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Sv: Billiga resor!

Nån som beställde?
/ Kajja
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-02-06, 20:38
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Billiga resor!

Inte än men funderar..... men man får ju inte fundera för länge heller.....
Catlady, som så gärna vill..........
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-02-07, 23:24
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 749
Standard Sv: Billiga resor!

Catlady, Vad kul att du kommenterade i alla fall.
Man får inte mycket respons nu för tiden.
Tror jag går i ide ett tag..
/ Kajja
Svara med citat
  #6  
Gammal 2024-02-08, 00:40
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Billiga resor!

Det har du rätt i, Kajja......
Tror också jag vill gå i ide men mer som en björn Sova bort tiden fram tills det blir vår!!
Fy f....n vad det är kallt, grått och ruggigt! Tycker vintrarna blir jobbigare och jobbigare vartefter åren går! Säger hon som förr åkte både skridskor och skidor med stort nöje men som, tyvärr, inte kan längre.
Catlady, som behöver vår och värme NU.........
PS: sorry men måste få klaga lite......
Svara med citat
  #7  
Gammal 2024-02-08, 08:40
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Billiga resor!

Vad deppiga ni blev så här i slutet av den röda tråden!
Jag gillar att vi har 4 årstider (8 om man pratar med samerna). Då försöker jag uppskatta alla årstider, för jag bor ju i Sverige. Det enda jag inte gillar är när det är halkigt ute.

Kanske den här positiviteten kommer sig av att jag bokar mina resor till Grekland långt i förväg. Då får jag två positiva saker: Resorna är billiga och jag får något att se fram emot! Ungefär som älgjägarna tänker om tidens gång. Före och efter älgjakten.

Så nedräkningen har börjat. 80 dagar kvar till Grekland!!!!

Birgitta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2024-02-08, 10:32
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Billiga resor!

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Catlady, Vad kul att du kommenterade i alla fall.
Man får inte mycket respons nu för tiden.
Tror jag går i ide ett tag..
/ Kajja

Hej Kajja,

Jättebra att du gör inlägg .
I just detta kunde jag inte kommentera då vi inte kan resa den tiden. (Vi jobbar båda och har barn i skola). Dessutom är resan prel bokad, men lite längre fram.

//Conny
Svara med citat
  #9  
Gammal 2024-02-08, 10:55
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 326
Standard Sv: Billiga resor!

Majresan beställde jag före jul….
Hösten väntar jag med ett tag till
Fast när jag tittar på termometern
-24 så vill jag åka NUuuuu
Men jag håller med Birgitta,varje
årstid har sin tjusning,utom den
där förbaskade halkan,den gillar
inte jag heller

Pia
Svara med citat
  #10  
Gammal 2024-02-08, 13:43
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Billiga resor!

Jag har ju tyvärr lite tunt med material att skriva om eftersom jag inte kunnat resa på ett bra tag, och att det än så länge är ovisst om/när det kan ske. Ganska tråkigt, men jag piggar upp mig med att läsa vad ni andra ihärdiga skribenter bidrar med.

Funderar på om jag ska ta och roa mig med att knåpa ihop ett par "spökresor" bara på kul. Med spökresa menar jag att jag låtsas att vi faktiskt ska göra en resa och sätter mig och knåpar ihop en plan. Den ska innehålla allt som ska bokas och kostnadsberäknas. Datum, flygtider, färjetider, flygbiljetter, färjebiljetter, boende, transfer mm. Allt klappat och klart förutom själva knapptrycket. Kanske en spökresa i början av maj med lite "lågpriskaraktär" som ni tipsar om, och en höstresa enligt Birgittas "långtiförvägkoncept".

Ganska knäppt! Men det kanske kan pigga upp lite när mina dagliga utflykter med min el-rullstol begränsas av all den här attans snön och slasket som gör att jag kör fast om jag försöker ge mig ut.

Masse
som just nu ser snön vräka ner utanför fönstret
Svara med citat
  #11  
Gammal 2024-02-08, 14:21
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Billiga resor!

Masse, det skulle vara kul att läsa om!! 😀
Framförallt för sådana som mig som alltid tagit resandet "the easy way" och bokat charter. Är övertygad om att du med din erfarenhet kan komma med många bra tips.
Så, snälla, gör det!
Catlady, som också känner sig "inspikad" av kyla och halka.......
Svara med citat
  #12  
Gammal 2024-02-08, 15:28
Fältjäntan Fältjäntan är uppkopplad nu
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 520
Standard Sv: Billiga resor!

Den "spökresan" ser vi fram emot. Låter precis som när det närmar sig avresa och alla båttider är aktuella, man ser lediga boenden o s v. Har försökt att låta bli, låta allt bara lösa dig allt eftersom, men så är det så roligt så jag kan inte sluta.
Hittills har det funkat bra, inga stora floppar. Men vi får se till hösten, kanske bara rum i Pythagoria innan båten till Ikaria och sen ta det dag för dag
Kerstin som inte heller gillar allt det där vita som kommit.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2024-02-08, 17:24
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Billiga resor!

Idag blir det ingen rolig dag tänkte jag i morse. Måste ta lokalbussen in till stan och träffa min tandläkare! Usch, jag gillar inte stadsbesök, men då passar jag på att shoppa nödvändiga saker i samma veva.

Tandläkaren behöll mig bara i 20 minuter och det tackade jag för. Sen blev det att köpa fredagsblomster. Klart. Köpa två semlor. Klart. Fylla på busskortet. Klart! Köpa en sån där airtag till min resväska, så jag vet att bagaget följer med mig när jag står vid bagagebandet i Aten och väntar på den. Klart!

Åter hemma bjöd grannarna in sig till mig för för att fika. Jag halverade då semlorna och vi hade en trevlig kaffestund.

Dagen blev en en riktig solskensdag! Och tänk att det kan vända så snabbt, det var nog solen som just kom fram när jag gick från tandläkaren som gjorde det.

Och Masse, jag ser fram emot din spökresa! Jag älskar att planera och jag vill gärna läsa din planering!

Birgitta.

Svara med citat
  #14  
Gammal 2024-02-08, 19:13
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Billiga resor!

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Köpa en sån där airtag till min resväska, så jag vet att bagaget följer med mig när jag står vid bagagebandet i Aten och väntar på den. Verkar smart! Klart!

--------------------------

Och Masse, jag ser fram emot din spökresa! Jag älskar att planera och jag vill gärna läsa din planering!

Birgitta.

Nu blev jag nyfiken Birgitta! Jag är alltid (tror jag) nyfiken! Bästa sättet att lära sig något och bli en aning smartare tänker jag.

Så ..... vad är "en sån där airtag till min resväska, så jag vet att bagaget följer med mig när jag står i Aten och väntar på den."????

Ang. mina spökresor! Det är ju inte så att jag sitter hela dagarna och tittar när färgen på väggarna ska torka. Jag rehabbar numera en dag i veckan på sjukhuset, och sedan tre-fyra dagar på Friskis & Svettis när väglaget tillåter resor för egen maskin. Det kan dröja ett tag. Men .... absolut ..... jag ska fylla på med lite spökresor så snart jag kan. Det blir kul!

Masse

Masse
som nog har missat mycket av senaste årens nya tekniska finesser
Svara med citat
  #15  
Gammal 2024-02-08, 20:10
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Billiga resor!

Tack, Birgitta, för lite positiva tongångar! Just så kan ju en dag ändras från befarat gråtrist till ganska mysig. Lätt att glömma så här års
Masse, undrade också vad en airtag är för mystisk "sak" så slog upp det på nätet. Tydligen en "plupp" man fäster på resväskan om man har Iphone ( finns tydligen för Android också i lite annat format). Kolla nätet Kan tydligen "spåra" väskan..... Birgitta, hjälp, kan du beskriva det bättre (så även en data-analfabet förstår???)
Catlady, som med hjälp av er kalimerianer blev på bättre humör
Svara med citat
  #16  
Gammal 2024-02-08, 20:26
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 326
Standard Sv: Billiga resor!

Jag vill också veta vad en airtag är🤔
Om jag lämnar in väskan på Samos
kan den ta sig till Sundsvall utan att
jag gör nåt på Arlanda.Rena drömmen
isåfall.

Pia
Svara med citat
  #17  
Gammal 2024-02-08, 22:08
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Billiga resor!

Ha ha!

Jag har också en iphone!

Om jag köper en airtag, kan jag då i lugn och ro glömma att tjafs med flygbolagen om incheckat och inte incheckat bagage? Det är bara till att sätta sig i planet och åka så vet man att trunken står där nere i Grekland på flygplatsen och väntar när man har landat? Och på rätt flygplats dessutom!!!!

Masse
som undrar om det är det som är AI på riktigt
Svara med citat
  #18  
Gammal 2024-02-09, 05:01
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Billiga resor!

Jag vill också läsa om din spökresa Masse!

/ Anne
Svara med citat
  #19  
Gammal 2024-02-12, 14:18
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Standard Sv: Billiga resor!

Hejsan!

Apropå billiga resor.
Jag tyckte att min egenhändiga hopsatta resa 11 dagar september för en ensamresenär blev mycket dyrare i år. Än sist.

Så jag ” spökbokade” någorlunda likvärdiga charterresor, 1 och 2 veckor, att se om det kan löna sig för en ensam resenär. Fann att det fortfarande lönar sig, iaf om man reser till typ Naxos. Dessutom blir det mycket mer variation och jag gillar ju själva resandet i sig. Variationen består av 2 öar istället för en. Ett boende nära stranden och ett boende i en chora med fina vandringar till stränderna. Ett hotell med utsikt men ingen pool, ett hotell med pool men ingen utsikt. Flera trevliga båtresor.

Flygresorna är redan betalda. Boendena är kan avbokas senast 21 dgr innan.

Boendet har blivit dyrare än i maj förra året men då var det rätt kallt i vattnet och vad gör man inte för att få simma i Medelhavet i september? 🤗
Allt gott,
Pyttan 🤗
Svara med citat
  #20  
Gammal 2024-02-12, 15:23
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Billiga resor!

Ja, här var det depp & pepp. Visst är vädret ogrekiskt, så det förslår, men det finns tips. T ex, om du känner dig ensam. Det ska helst göras en mörk vinterkväll, gärna i ett avsides hus långt ute på landet. Släck alla lampor i huset och leta fram en riktigt läskig skräckfilm. Jag lovar att efter en stund kommer du inte att känna dig ensam längre... 😱

/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT