Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-03-27, 21:52
pawik pawik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 702
Standard Pantelis Thalassinos Etsi ksafnika

Efter att ha legat väl till ett bra tag toppar Pantelis Thalassinos listan
http://www.musical.gr/ för tillfället.
Thalassinos är en grekisk vissångare med en mycket vacker röst. Han hade med en låt på Kalimeracdn fråm Malmö (säkert Mariannes val). På kalimeracdn var det en låt från Ap tin Tilo os ti Thraki (titelspåret från cd1) där hans röst kommer väl till sin rätt.
Etsi ksafnika är ett soundtrack från en grekisk tvserie från 2004 så vitt jag förstår. Av de sjutton spåren är rätt många instrumentala. På några sjunger Thalassinos. När man lyssnar på cdn helt utan förutfattad mening (tror jag) verkar den tungsint och dyster. Det är inte lätt att tillgodogöra sig ett soundtrack utan att ha sett några bilder eller handling. Vad handlar serien om egentligen? Kanske Lena eller Zanet vet?

/pawik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-03-27, 22:04
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Pantelis Thalassinos Etsi ksafnika

Hej Pawik.

Ja, jag gillar Thalassinos! Har sett honom på TV någon gång, och jag gillar att "få ansikte och verklighet" på en sångare.

Vi hade chansen att se honom LIVE i Aten senast vi var där, men det blev inte så i alla fall. Konserten var kl. halv fyra en söndag eftermiddag, och vem vill gå in och sätta sig inomhus i flera timmar när vädret är allt för bra för det? Nej, det får bli musik LIVE om natten och vardagslivet ute på stan om dagen, även om det var nog så lockande att uppleva honom sjunga.

Marianne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT