Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-02-23, 19:58
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Jag tänkte närmast på vilken strand är på gångavstånd från Massouri


Riitta
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-02-23, 20:41
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

För egen del kommer vi bara besöka platser (byar, stränder, öar) man kan ta buss, båt eller gå till fots till. Kanske hittar vi ngn lokal researrangör som har en ö-rundtur och på så sätt får möjlighet att se lite mer av ön. Annars nöjer vi oss med med båttur till Telendos samt ngn annan ö, några svängar in till Pothia lär det nog också bli / Simetra
Svara med citat
  #23  
Gammal 2016-02-23, 20:42
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Myrties och Massouri hänger ihop Vi brukar bo i Myrties! Massouristranden har jag aldrig varit på. Den är lite större och med lite mer folk på än Myrtiesstranden. Men som sagt tycker jag att Melitsaha är bäst. Då får man gå ca 10 minuter länge


Riitta
...har hört talas om den fina stranden Riitta ...fortsätter jag då förbi den vägen som går ner till den lilla hamnen i Myrties där båtarna går över till Telendos..?

Massouri-stranden var jag på under en eftermiddag bara... Jag tog båten över till Telendos...mysigare tyckte jag

I maj/juni kommer jag att ta speed-båten över till Leros för ett besök...går från den lilla hamnen i Myrties har jag för mig...eller från Telendos
Svara med citat
  #24  
Gammal 2016-02-24, 09:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Jag tänkte närmast på vilken strand är på gångavstånd från Massouri
Aha.

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Annars nöjer vi oss med med båttur till Telendos samt ngn annan ö, några svängar in till Pothia lär det nog också bli
Det räcker gott och väl. Telendos är så mysigt på kvällen, och det är Pothia också, fast på ett annat sätt. Känner en viss avundsjuka, för Kalymnos är så... tja fantastiskt, och dit kommer jag tyvärr inte i år.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2016-02-24, 09:59
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Maggy, om du skall till Melitsaha så fortsätter du gå förbi vägen som går till Telandosbryggan. Sen tar du till höger i nästa korsning och går förbi kyrkan på höger sida och Nefeli hotell och bar på vänster sida (Där vi brukar bo ) Efter ca 50 meter svänger vägen i en kurva till vänster. Du bara fortsätter den vägen (lite backar upp och ner) ca 200 - 250 meter så är du framme


Jag hoppas att det blir Kalymnosresa för mig. Det brukar ju finnas billiga flygbiljetter till Kos vid vissa tider.


Riitta
Svara med citat
  #26  
Gammal 2016-02-26, 08:33
Petridis Petridis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 31
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Du kanske kan prata med dom på hotellet om det är ok att ha en sen checkout sista dagen, är det inte fullbokat bör det inte vara några problem. Har du bokat hotell på Kos redan?
Svara med citat
  #27  
Gammal 2016-02-26, 19:31
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Citat:
Ursprungligen postat av Petridis Visa inlägg
Du kanske kan prata med dom på hotellet om det är ok att ha en sen checkout sista dagen, är det inte fullbokat bör det inte vara några problem. Har du bokat hotell på Kos redan?
Jo, jag vet att den möjligheten finns (ibland mot en avgift) men det är inte alltid det är möjligt. Oftast får man också vänta på besked tills kvällen innan eller på själva avresdagen, men sånt vill man ju veta innan . Dessutom verkar det vara ett populärt hotell jag bokat och en populär månad . Försöker för det mesta undvika sena flygavgångar men i detta fall fanns inga andra alternativ, tyvärr.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2016-02-26, 19:38
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Hemresetiden från Kos är inte rolig Jag skulle nog åka oftare om flygtiden var bättre!


Riitta
Svara med citat
  #29  
Gammal 2016-02-27, 12:53
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Maggy, om du skall till Melitsaha så fortsätter du gå förbi vägen som går till Telandosbryggan. Sen tar du till höger i nästa korsning och går förbi kyrkan på höger sida och Nefeli hotell och bar på vänster sida (Där vi brukar bo ) Efter ca 50 meter svänger vägen i en kurva till vänster. Du bara fortsätter den vägen (lite backar upp och ner) ca 200 - 250 meter så är du framme


Jag hoppas att det blir Kalymnosresa för mig. Det brukar ju finnas billiga flygbiljetter till Kos vid vissa tider.


Riitta
Tack, Riitta!! Jag var inte alls så långt "nere" i höstas Då kan jag ju också passa på att ta något gott att dricka på Nefeli

Maggy
Svara med citat
  #30  
Gammal 2016-02-27, 12:56
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Hemresetiden från Kos är inte rolig Jag skulle nog åka oftare om flygtiden var bättre!


Riitta
Mina flygtider var inte särskilt bra från början, men Ving ändrade och flyger ner på morgonen och hem om lunch. Jag flyger från Kastrup


Maggy
Svara med citat
  #31  
Gammal 2016-02-27, 15:49
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Vi åker från Landvetter och där är det okristlig tid för hemkomsten


Titta gärna in på Nefeli och passa på och gå runt i den underbara trädgården Finaste jag har sett i Grekland! Och så hälsa från mig förstås


Riitta
Svara med citat
  #32  
Gammal 2016-02-28, 08:02
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Nej, flygtiderna till Kos-Kalymnos (med i alla fall två av resebolagen från Sverige) är verkligen ingen rolig historia . Vi förväntas landa på Kos 22.20 lokal tid. Går det verkligen färjor över till Kalymnos så sent på kvällen eller måste vi räkna med en övernattning på Kos första natten? Någon som vet?

Simetra
Svara med citat
  #33  
Gammal 2016-02-28, 14:02
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Vi åker från Landvetter och där är det okristlig tid för hemkomsten


Titta gärna in på Nefeli och passa på och gå runt i den underbara trädgården Finaste jag har sett i Grekland! Och så hälsa från mig förstås


Riitta
Jag ska absolut ta mig till Nefeli, via din fina vägbeskrivning, Riitta ...känns inte som att det är så långt från Hotel Oasis ...förstår inte hur jag har kunnat missat att gå dit i höstas, fast då var jag på Kalymnos bara under en vecka och dagarna gick så snabbt undan... Såklart ska jag hälsa från dig
Svara med citat
  #34  
Gammal 2016-02-28, 15:34
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Simetra, har du bokat charter, så ser dom till att du kommer till Kalymnos. även sena timmen


Riitta
Svara med citat
  #35  
Gammal 2016-02-28, 18:15
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Simetra, har du bokat charter, så ser dom till att du kommer till Kalymnos. även sena timmen



Riitta
Är det så Riitta, det känns skönt att höra! Jättetack för info! / Simetra
Svara med citat
  #36  
Gammal 2016-05-25, 21:18
urpe urpe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 85
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Var till Kalymnos förra året. En ö som tagit en del i mitt hjärta som 1:a gångsbesökare , kommer definitivt att återvända. Fina stränder men ta bra med badskor. Hyr moppe/mc, en av de bästa och härligaste öarna att åka runt på med moppe, fullt i klass med Karpathos/Skaithos.

Funderade också ang. transfer men det fungerade mycket bra både till och från, transfer till Masterachi ca 20 min och sedan båt ca 40 min till Pothia på Kalymnos.(Flygankomst till Kos ca 22.00 )

Bodde i Massouri på Elena Apartments (rekommenderas) med härlig vy mot Telendos och havet

Gjorde denna tripp som en kombinationsresa genom Ving, så efter en underbar vecka på Kalymnos blev det en dito på Kos, funkade också förträffligt.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2016-05-25, 21:40
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Tack urpe , låter jättebra!
Svara med citat
  #38  
Gammal 2016-05-26, 12:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Citat:
Ursprungligen postat av urpe Visa inlägg
Var till Kalymnos förra året. En ö som tagit en del i mitt hjärta som 1:a gångsbesökare , kommer definitivt att återvända.
Välkommen i gänget!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT