Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2011-07-18, 11:20
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Dött forum?

Netwolf!
Jag brukar säga såhär istället:
Det finns en plats på jorden där solen ALLTID ler,
den platsen heter Boden dit vill jag ännumer
Jooo Boden är en trevlig stad.
Monica
Svara med citat
  #82  
Gammal 2011-10-06, 15:06
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Dött forum?

Ja, det är sannerligen och synnerligen dött!
Svara med citat
  #83  
Gammal 2011-10-06, 18:36
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Dött forum?

Men, det är ju ändå upp till oss medlemmar på forumet att hålla detsamma levande!

Vem eljest skulle kunna sköta detta? Jag har så svårt att förstå varför någon kan finna forumet dött, det är ju ändå upp till envar forummedlem att få detsamma levande genom intressanta inlägg.

Arne
Svara med citat
  #84  
Gammal 2011-10-06, 18:57
emma_ emma_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: uppsala
Inlägg: 14
Standard Sv: Dött forum?

Hej alla en sak jag skulle tycka vara riktigt kul är att ni som bor i grekland lägger upp lite bilder/dagboks inlägg om era liv där,vet att ni redan gör det men det kan ju aldrig bli för mycket av det ska själv flytta till grekland inom kort och tycker det är riktigt kul att se hur ni som bor där har det!




ha det gött / emma
Svara med citat
  #85  
Gammal 2011-10-06, 19:44
dettiss avatar
dettis dettis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Kreta/ Norrköping
Inlägg: 105
Standard Sv: Dött forum?

Jag har ofta problem att logga in på Kalimera härifrån så jag har startat en egen blogg istället.
Svara med citat
  #86  
Gammal 2011-10-06, 20:01
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av emma_ Visa inlägg
Hej alla en sak jag skulle tycka vara riktigt kul är att ni som bor i grekland lägger upp lite bilder/dagboks inlägg om era liv där,vet att ni redan gör det men det kan ju aldrig bli för mycket av det ska själv flytta till grekland inom kort och tycker det är riktigt kul att se hur ni som bor där har det!
ha det gött / emma
61 st har enligt tråden "Har du din resa kvar" åkt till Grekland i sommar, men det finns bara 9 resebrev! Finns ju massor att skriva om som gör forumet mer "levande"

Yanna - som har en hel del att skriva nu men inte hinner, pga att jag SYR! NYa gardiner o mer ska det sys!
Svara med citat
  #87  
Gammal 2011-10-06, 20:44
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av dettis Visa inlägg
Jag har ofta problem att logga in på Kalimera härifrån så jag har startat en egen blogg istället.
Jag har hittat din blogg och läser den dagligen

Malin - som har drygt 3 veckor kvar tills jag är ner igen
Svara med citat
  #88  
Gammal 2011-10-06, 22:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
61 st har enligt tråden "Har du din resa kvar" åkt till Grekland i sommar, men det finns bara 9 resebrev! Finns ju massor att skriva om som gör forumet mer "levande"

Yanna - som har en hel del att skriva nu men inte hinner, pga att jag SYR! NYa gardiner o mer ska det sys!
Ja alla ni som reser till Grekland....Var är resebreven??
Jag som nästan alltid åker till Tinos kan ju inte skriva sånt efter varje resa...( har väl skrivit 4-5 resebrev redan därifrån + många andra), men det är
ju jättemånga andra som reser som kan skriva fotoresebrev......eller skriva andra intressanta inlägg. Forumet blir som sagt vad VI gör det till..

Lissi
Svara med citat
  #89  
Gammal 2011-10-06, 23:07
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Var är resebreven??
Jag som nästan alltid åker till Tinos kan ju inte skriva sånt efter varje resa
Det är lite så jag känner när det gäller Karpathos också, det blir lätt upprepningar. Man gör ju inte SÅ mycket nya saker när man åker "hem till sommarstället". Men vi får se. Jag har nog inte tänkt riktigt klart än.

Karin
som har sju veckors dagboksanteckningar att läsa igenom för att hitta eventuella guldkorn
Svara med citat
  #90  
Gammal 2011-10-06, 23:09
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 127
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ja alla ni som reser till Grekland....Var är resebreven??
Jag som nästan alltid åker till Tinos kan ju inte skriva sånt efter varje resa...( har väl skrivit 4-5 resebrev redan därifrån + många andra), men det är
ju jättemånga andra som reser som kan skriva fotoresebrev......eller skriva andra intressanta inlägg. Forumet blir som sagt vad VI gör det till..

Lissi

Hej Lissi

Jag vet att det är läsebrev i "pipen", men Janne behöver vila lite från jobbet nu efter hans väns bortgång.


Håll ut


//PA
Svara med citat
  #91  
Gammal 2011-10-06, 23:50
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Dött forum?

Känner lite som Karinafp, att det lätt blir upprepningar - 10 dagar på Tilos med sol bad mat dryck. Däremot kan jag skriva om en speciell dag/händelse, som den morgonen då vi vandrade upp till den lilla kyrkan ...

Jag delar gärna med mig av det jag skriver. Det är bara ett litet problem ... hur gör jag för att få in text och bild? Jag är totalt värdelös då det gäller datorer. Skulle även vilja lägga in bildgåtor/ frågebilder, om jag bara kunde.
Svara med citat
  #92  
Gammal 2011-10-06, 23:52
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Dött forum?

Ursäkta PA ... men vad betyder resebrev i "pipen"
Svara med citat
  #93  
Gammal 2011-10-07, 07:26
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 497
Standard Sv: Dött forum?

Det finns resebrev inskickade till Kalimera som väntar på att bli publicerade och som PA skrev, behöver Janne ta det lite lugnt nu.

//Lena
Svara med citat
  #94  
Gammal 2011-10-07, 09:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dött forum?

Beror kanske på att det finns så mycket annat på internet. Kanske en del bara vill ha svar på frågor och bidrar inte med sina erfarenheter.

Sen tycker jag att det finns en tendens att allt som skrivs ska vara så trevligt och ibland utslätat till meningslöshet. En av forumets största debattörer med stort kunnande om Grekland och lång erfarenhet av resor till landet får inte längre vara med. Kanske det också har betydelse.

Kanske är det också så att det som skrivs faktiskt inte intresserar så många längre. Blir lätt upprepningar vilket jag också erkänner att jag bidrar med.


Eva
Svara med citat
  #95  
Gammal 2011-10-07, 09:49
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Men, det är ju ändå upp till oss medlemmar på forumet att hålla detsamma levande!

Vem eljest skulle kunna sköta detta? Jag har så svårt att förstå varför någon kan finna forumet dött, det är ju ändå upp till envar forummedlem att få detsamma levande genom intressanta inlägg.

Arne
Jomen Arne,det var ju det jag gjorde om än inte med ett särskilt intresant inlägg...
Svara med citat
  #96  
Gammal 2011-10-07, 11:05
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
En av forumets största debattörer med stort kunnande om Grekland och lång erfarenhet av resor till landet får inte längre vara med. Kanske det också har betydelse.
Eva

Ett forum med så pass många användare (men väldigt många som i princip aldrig syns här) kan aldrig förlita sig på att någon enstaka person anses så pass oumbärlig som kanske avses? Detta forum har även förr om åren haft individer som inte kunnat leva upp till de gemensamma värderingar vi alla har skrivit under på, och som haft liknande kunskaper. Jag kan inte se att vi ens behöver tänka på med vilken mängd intressanta inlägg skapas här. Ibland tenderar det hela enligt mig att bli lite för mycket detaljer kring saker och ting angående resor. Men det är naturligtvis svårt att tillgodose önskemål, krav, förväntningar med just denna mängd användare.


Hasse
Svara med citat
  #97  
Gammal 2011-10-07, 12:24
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag som nästan alltid åker till Tinos kan ju inte skriva sånt efter varje resa...
Jo, det kan du väl. Titta bara på Arne och Birgitta. De kör ju ungefär samma rutt och boende varje gång, men det är lika spännande och intressant varje gång ändå.

/Netwolf - som själv är kass på att skriva resebrev
Svara med citat
  #98  
Gammal 2011-10-07, 12:41
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Dött forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Beror kanske på att det finns så mycket annat på internet...
...Kanske är det också så att det som skrivs faktiskt inte intresserar så många längre. Blir lätt upprepningar vilket jag också erkänner att jag bidrar med.
Så kan det med stor säkerhet vara. Jag hänger förutom på Kalimera även på Facebook, Google+ och Twitter. Sen är jag medlem i ett tiotal andra forum, som man besöker med olika stor frekvens.
Sen ska man ju inte glömma att designen och tekniken som används på communitys idag, är vida bättre design och överlägsen funktionalitet, om man jämför med Kalimera. Här har eg inte hänt så mycket på de senaste 10 åren. Då fanns ju inga iPhones, iPads och få hade notebooks. WLAN ska vi bara inte tala om. Webbplatser som Youtube och Facebook fanns inte ens. Google var mest för IT-nördar.
Så ser världen ut idag. Hjulen rullar snabbare och människor förväntar sig omedelbar respons och bekräftelse. Här på Kalimera kan det ta dagar innan man får svar på en fråga, medans det på twitter betraktas som gammal skåpmat om inlägget är från igår.
Vi ska heller inte glömma att medelåldern på detta forum är ganska hög. Ingenting som lockar en yngre publik, så det är kanske inte så konstigt att nyrekryteringen går lite trögt.

/Netwolf - Uppkopplad för det mesta
Svara med citat
  #99  
Gammal 2011-10-07, 15:24
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Dött forum?

....jag som har ett saerdeles daligt minne( ( men hyfsad fysik) haver denna gang istf att efterat skriva ett resebrev, skrivit nan sorts dagsrapport fran Karpathos om mojligt varje dag, for da kommer jag iallafall ihag vad jag gjorde.........
Det kaendes laettare for mej, for jag har nog aldrig kommit mej for att skriva ett resebrev,vad jag minns......
Svara med citat
  #100  
Gammal 2011-10-07, 15:31
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Dött forum?

Det var dina rapporter från Karpathos som fick mig att vilja åka dit första gången, Mikke! Så sluta inte upp med dem, vad du gör.

Karin
som faktiskt HAR börjat på ett resebrev nu
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT