Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #101  
Gammal 2012-07-11, 18:42
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas P Visa inlägg
Tyvärr måste jag göra dig besviken. Att det vid platsbokning finns utmärkta platser med barn betyder bara att där måste de sitta som har barn under 2 år, dvs barnet har inte eget säte utan sitter i förälderna knä.

Har man barn över 2 år har de eget säte och kan sitta precis vars som helst. (Till mångas förtret verkar det som.)
Sparkande barn , nog sparkas det bra i magen
Birgitta som ska bli mormor i slutet av aug .
Svara med citat
  #102  
Gammal 2012-07-11, 22:16
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Sparkande barn

Någon skrev tidigare i tråden att hon/han alltid köper till novair easy för att "slippa" sitta med barn i främre delen av planet, menar du att det inte får sitta barn på dessa platser? Då har jag ett alldeles färskt exempel på att det faktiskt FÅR sitta barn där. Om jag inte minns fel så satt det MINST tre barn under 10 år på dessa sju rader. Det kan ju faktiskt vara så att det inte har varit så många som köpt till novair easy, då blir övriga passagerare placerade på dessa rader också. Förra årets hemresa så blev jag sittandes med ett par från mitt hotell på platserna innanför mig på rad tre, dom hade inte köpt till detta o ändå hamnade vi tillsammans. Så nog kan det hamna barn på dessa platser.

Irene
Svara med citat
  #103  
Gammal 2012-07-11, 23:19
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Oskyldige barn har som regel noen foreldre, mange sågar to! Helt utrolig å se at enkelte her mener at barn skal få være barn og få gjøre omtrent som de vil og så må vi andre bare innfinne oss med dette. Har selv barn og våre barn har aldri fått lov til å oppføre seg slik!
ojj då!
Har oxå två flickor, numer vuxna. Yngsta har fått diagnosen adhd som 18-åring. Det har jag vetat om hela tiden. Arbetar som lärare med adhd-barn. Ditt inlägg antyder att allt är föräldrarnas fel...
Jag har har aldrig tolererat vad som helst, men jag har valt mina konflikter, och de flesta åtgärder har ej innefattat tjat å skäll. (bara när man tappar tålamodet, vilket man som männsklig varelse gör ibland)
Svara med citat
  #104  
Gammal 2012-07-11, 23:59
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
ojj då!
Ditt inlägg antyder att allt är föräldrarnas fel...
Ingen regel uten unntak, men som regel er det foreldrenes ansvar ja! Har både erfaring med og kunnskap om ADHD/ADD-problematikken og også Tourette, Asberger osv osv så jeg står ved hva jeg har skrevet.
Svara med citat
  #105  
Gammal 2012-07-12, 00:19
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
men som regel er
Jag tycker det är farligt att generalisera!
Svara med citat
  #106  
Gammal 2012-07-12, 07:26
Nadja L Nadja L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 19
Standard Sv: Sparkande barn

Alltså jag blir lite ledsen när jag läser alla negativa tankar kring barn. Vart i världen har ni befunnit er när ni fått så negativa erfarenheter och åsikter?

Vi åkte till alcudia för snart två år sedan. Det fanns barn som skrek på flyget (inte mina) för att de hade ont i öronen. Jag lånade ut mina barn ouppblåsta ballonger (lättare för barn att "tryckutjämna" enligt min res-med-barn-erfarna kompis) Snart lättade trycket och han lugnade sig. Något annat barn blev rastlöst, men är det så konstigt? Det som retade mig mest var en vuxen människa som höll för öronen och blängde på den stackars mamman (till det ledsna barnet med öronont). Plus det som jag skrev i mitt inlägg tidigare, alla vuxna som måste pinka efter 30 minuter i planet.

När jag reser så åker jag med förväntningar, förhoppningar och glädje. Inte kan ett ledset barn få mig att irritera mig, jag tycker bara synd om barn och förälder. Jag tycker grekland är ett fantastiskt land där man umgås hela familjer med flera generationer och barn är välkomna överallt. Något vi borde anamma istället för att införa barnfria resmål, platser, restauranger etc.
Svara med citat
  #107  
Gammal 2012-07-12, 07:38
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sparkande barn

Vi borde kanske starta ett upprop mot den barnfientlighet som håller på att breda ut sig i samhället och som researrangörerna bara är en spegling av. Om samma argument användes om ex homosexuella som VING använder när de försöker sälja en av sina resor att de inte kan garantera att det inte finns barn på hotellet skulle det kallas för diskriminering.

Eva
Svara med citat
  #108  
Gammal 2012-07-12, 07:55
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 695
Standard Sv: Sparkande barn

Problemet är inte barn som sprakar, det får man stå ut med på de korta flygningarna till medelhavet, barn är barn och skall så förbli.

Det som irriterar mig är vuxna (som borde fatta bättre) använder sig av sätet framför som någon slags hävstång,när de skall resa sig upp.

Tobbe
Svara med citat
  #109  
Gammal 2012-07-12, 09:20
Nadja L Nadja L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 19
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Vi borde kanske starta ett upprop mot den barnfientlighet som håller på att breda ut sig i samhället och som researrangörerna bara är en spegling av. Om samma argument användes om ex homosexuella som VING använder när de försöker sälja en av sina resor att de inte kan garantera att det inte finns barn på hotellet skulle det kallas för diskriminering.

Eva
Svara med citat
  #110  
Gammal 2012-07-12, 09:20
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Jag tycker det är farligt att generalisera!
Ja, det er jeg helt enig med deg i, og nettop derfor skrev jeg som jeg gjorde. Jeg pleier også å si at; barn kommer vanligsvis fra et sted, som regel hjemmefra. Uten å gå inn i en kompetansestrid med deg, eller andre, så har jeg relativ bred erfaring mht barn, barns atferd osv

Citat:
Ursprungligen postat av Nadja L Visa inlägg
Vi åkte till alcudia för snart två år sedan. Det fanns barn som skrek på flyget (inte mina) för att de hade ont i öronen.
Hvilket, eller hvilke nick(er) og/eller innlegg har du i tankene når du skriver dette i kombinasjon med din kritikk av innlegg her?

På norsk har vi et uttrykk; ingen nevnt, og ingen glemt hvilket er en form for generalisering som andre påpeker at man skal være forsiktige med, og det er jeg enig i!
Svara med citat
  #111  
Gammal 2012-07-12, 11:11
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Vi borde kanske starta ett upprop mot den barnfientlighet som håller på att breda ut sig i samhället och som researrangörerna bara är en spegling av. Om samma argument användes om ex homosexuella som VING använder när de försöker sälja en av sina resor att de inte kan garantera att det inte finns barn på hotellet skulle det kallas för diskriminering.

Eva
Jag älskar barn! Jag älskar att leka med dem, bygga kojor eller gunga eller nåt annat. Det förändrar inte faktum att jag tycker det är jätteskönt att man får konsumentupplysningar som gör att man kan göra väl avvägda val inför sin semester, betalad med sina surt förvärvade slantar.

Det finns tvärtemot vad du skriver hotell och stränder som marknadsförs som t.ex gay friendly. Homosexuella, kvinnor, handikappade och andra minoriteter är däremot lagskyddade och det tycker jag är väldigt bra att vi kommit så långt. Att dra in dem i denna diskussion tycker jag är ganska lågt. Om någon rullstolsburen, kvinna, man, gay, straight eller mörkhyad begår något brott i det land de besöker ska de givetvis lagsökas för detta, stör de på semestern genom att vara högljudda eller något liknande skall man såklart påpeka detta för dem eller reseledare eller hotellet eller liknande men inte för att de är den de är. Samma sak gäller för barn. Barn är högljudda. Barn stör. Barn springer omkring. Barn råkar ramla in i bordgrannens ölglas. Barn gapar och tjoar när de är på lekplatsen. Små barn skriker ibland på nätterna. Allt detta är naturligt för barn och man kan inte bli arg på dem för att de låter eller stör, det ingår i att lära sig om livet. Just därför tycker jag det är utmärkt att kunna välja resmål efter tycke och smak. Det är en frågan om hur marknaden fungerar. Det den efterfrågar levererar reseföretagen.
Svara med citat
  #112  
Gammal 2012-07-12, 11:47
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jag gillar småbarn, det är inte det, kom att tänka på det här angående tråden om att välja sittplats på flyget. Något jag skulle kunna tänka mig att betala extra för är att slippa ha ett sparkande barn i ryggen en hel resa....
Himmel, hvor har denne tråden tatt veien.. fra et legitimt ønske om kunne velge sitteplass for å slippe å ha sparkende barn i ryggen . Til diskusjon om 'snill-slem' og barnefiendtlig samfunn.

Svara med citat
  #113  
Gammal 2012-07-12, 12:03
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Sparkande barn

Nu är det väl dax att stänga denna tråd ,längesedan jag läst så mycke skitprat.Barn är vår framtid.
Monica
Svara med citat
  #114  
Gammal 2012-07-12, 12:28
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Nu är det väl dax att stänga denna tråd ,längesedan jag läst så mycke skitprat.Barn är vår framtid.
Monica
Vad har det att göra med att kunna boka barnfria platser på flyget eller barnfritt hotell att göra?
Svara med citat
  #115  
Gammal 2012-07-12, 14:51
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Nu är det väl dax att stänga denna tråd ,längesedan jag läst så mycke skitprat.Barn är vår framtid.
Monica
Hva med å ikke lese mere i tråden siden det ikke er noe som heter leseplikt?
Svara med citat
  #116  
Gammal 2012-07-12, 15:42
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 94
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Nu är det väl dax att stänga denna tråd ,längesedan jag läst så mycke skitprat.Barn är vår framtid.
Monica
Även om det är riktigt skitprat som du säger, så är det väl en demokratisk rättighet att uttrycka sin personliga åsikt även om den inte stämmer överens med ens egen. Åsikten att tråden ska stängas bara för att du personligen inte håller med, är väl att försöka begränsa/stoppa den rätten. För vad är det som säger att just din synpunkt ska få komma fram, men inte den som har motsatt åsikt?
Jag har aldrig haft problem med sparkande barn eller stött på nåt annat störande moment när jag rest utomlands, men det innebär ju inte att andra kan ha gjort det och vill lufta sina synpunkter.
Svara med citat
  #117  
Gammal 2012-07-12, 17:37
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Sparkande barn

Ojdå,detta var min åsikt i sann demokratisk anda.Ok att jag kanske tog i när jag skrev att det var dax att stänga tråden,så det tar jag tillbaka,jag gör en sk pudel.Visst jag behöver absolut inte läsa den men gör det i hopp om att någon ska skriva något positivt om barn.Dock vidhåller jag att JAG tycker att mycket av det skrivna är skitprat,fick jag tycka det?
Monica
Svara med citat
  #118  
Gammal 2012-07-12, 18:45
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sparkande barn

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Visst jag behöver absolut inte läsa den men gör det i hopp om att någon ska skriva något positivt om barn.
Mange her har da skrevet noe positivt om barn? Kan også selv skrive en hel mengde positivt om barn, har egne barn som jeg elsker over alt på jord og trives meget godt i mitt arbeid med barn og unge, men denne tråden handler faktisk om sparkende barn (se trådens tittel), og jeg vil gjerne være foruten slike på ine flyreiser og ilegger barnas foreldre et ansvar for å sørge for at så ikke skjer!
Svara med citat
  #119  
Gammal 2012-07-12, 19:19
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Sparkande barn

Den som är klokare tiger,så fom nu är tyst
Monica
Svara med citat
  #120  
Gammal 2012-07-13, 16:10
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 94
Standard Sv: Sparkande barn

[quote=Monica C;281141Dock vidhåller jag att JAG tycker att mycket av det skrivna är skitprat,fick jag tycka det?
Monica[/quote]
Jadå, det får du göra! Höll ju med om att det som skrivs är skitprat oxå
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT