Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2015-10-18, 20:55
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det är helt underbart att följa Dig! Ge ut en fotobok! Sunnys ö- vandringar I Grekland.

Lissi
Nu är du allt bra generös med beröm.. ..TACK.. Lissi!!..
Svara med citat
  #82  
Gammal 2015-10-19, 13:58
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 948
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Vilken vacker ö Hydra verkar vara. Här väntar jag redan ivrigt på ny rapport och fina bilder. Man blir lite beroende....

/ Anne
Svara med citat
  #83  
Gammal 2015-10-19, 18:43
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Tisdag 13 oktober

Vilken underbar dag jag haft.. och den är ju inte slut än.. ..
På tillbaka vägen fotade jag några av alla vackra katter som finns på Hydra och gosade bra länge med dem..här är de mån om katterna, fat med vatten och mat har jag sett på flera ställen...






Vilka goingar eller hur?..

Snart ska jag ut och äta, får se vart jag hamnar lutar åt Zefyros..

Imorgon tänkte jag bestiga Profitis Elias.. ta med fika och dryck för där uppe finns inget att handla.. utsikten lär vara fantastisk däruppe!!

Sunny, som är lyrisk.. Hydra.. Love you!!..

Hydra låter verkligen som paradiset.....väldigt fina bilder!

Så bra att det arbete som Hydra Ark lägger ner på att få en mindre population av katter fungerar - TNR d.v.s. trap, neuter and replace. Dessutom har dom ett kontaktnät för att utfodra alla katter!

Dom bryr sig även om åsnorna/mulorna. Personligen så skulle jag aldrig sätta mig på en åsna för att gå upp för backarna......
http://www.hydraark.com/about-us/
Svara med citat
  #84  
Gammal 2015-10-19, 22:30
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Måndag 19 oktober.

En SKRÄCKENS dag och varför det.. JO.. det ska jag kortfattat berätta eftersom jag fortfararande är i chocktillstånd!

Jag ville ut och vandra och gick mot Kamini - Vlychos -Plakes och sen vidare upp mot Ag.Georgios bisti.. fantastisk vandring SO FAR... den här vägen kan man också komma till Profitis Elias och det höga berget Eros..men jag tog av en annan väg och såg markeringar på leden till att börja med kom upp på ett annat högt berg där jag hade utsikt mot Profitis Elias och Eros sen kom jag in i en skog och plötsligt såg jag inga markeringar så jag fortsatte att gå dit jag trodde var rätt och jag var många hundra meter över havet (bilder på det kommer imorgon)
Sen blev det svårare och svårare terräng jag förstod att jag var rejält LOST.. jag började min vandring runt 11.15 på fm..när kl.närmade sig 17.30 började jag bli smått orolig då det blir mörkt runt 19-1930..till slut lyckades jag ta mig ner från detta hiskeligt höga berg och ramlar ett par ggr.med skrapsår som följd..till slut kom jag ner till havet i ingenmansland.. en mindre ö kunde jag se framför mig och ett par mindre stränder som bara kan nås med båt eller om man ramlat ner från ett berg som jag gjort..

Jag vart frusterad har vandrat i många timmar orkade inte gå mer.. vattnet var slut inget att äta.. det blev mörkt och jag fick nästan panik hur ska jag få hjälp.. ringde mitt hotell ingen svarade.. som tur var hade jag numret till polisen i en info broschyr om Hydra som jag hade i ryggan..fick förklara ingående vart jag befann mig och det var ju inte lätt.. hade ingen aning.. fick beskriva vad jag såg.. berättade och grät emellan orden....håll dig lugn uppmanade polisen vi hittar dig... har du vatten frågar han.. NEJ.. snyftar jag.. ..Ta det lugnt säger han åter igen... jag ska kontakta sjöpolisen de kommer.. signalera med din mobils ficklampa när du ser en båt med starka ljus..

Jag väntar och väntar.. skickar sms till Lissi.. som gav mig ett bra moraliskt stöd..TACK.. för det!

Det kändes som evigheter när jag satt där på en klippa vid havet.. flera fiskebåtar passerade på avstånd men de såg mig inte.. trots min ficklampa som jag blinkade med...

Polisen ringde upp mig för att höra att jag var OK..att sjöpolisen är på väg och till slut kom dom.. vilken lättnad..jag signalerade med min mobils ficklampa och de såg mig.. Herregud vilken tur.. de kunde inte lägga till där jag var.. så jag fick simma ut till båten.. de kom såpass nära så jag kunde kasta in ryggan i båten..sen hoppade jag i havet.. det var varmt som tur var.

Sen drog de upp mig i båten och jag fick en varm jacka och vatten och lite frukt.. det var fyra ombord.. de var så vänliga och frågade om jag behövde en doktor..men jag avböjde.. har några skrapsår det är allt.. där satt jag i sjöpolisens båt och kände mig urdum..nu är jag arg för att jag var så korkad och gick så långt utan karta.. men det har ju alltid gått bra annars tänkte jag!
Där dom hämtade mig var väldigt långt från Hydra stad... trodde aldrig vi skulle komma dit.. satt och frös var ju genomblöt hoppade ju i med alla kläder på.

Fick lämna mitt pass då de måste dokumentera händelsen.. annars tillkommer inget annat som kostnader eller så.
För mig är dom hjältar..får säga det imorgon när jag hämtar mitt pass..nu är jag bra slut kan jag säga.. men lycklig över att vara i livet... fick verkligen en nära döden upplevelse ett tag.

En läxa har jag lärt mig aldrig vandra långt på omärkta leder och en karta ett måste.

Imorgon när jag hämtat mig kommer lite bilder från denna dag som ändå bjöd på många vackra vyer!

Sunny, som nu ligger säkert under en varm filt.
Svara med citat
  #85  
Gammal 2015-10-19, 22:42
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Herregud Sunny! Vilken hemsk upplevelse! Tur att du blev hittad tillslut.
Imorgon får du allt ta det lite lugnt och stanna i byn!

Katitzi
Svara med citat
  #86  
Gammal 2015-10-19, 22:48
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 731
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Nämen oj! Vilken tur att du fick hjälp iaf! Förstår att det var en obehaglig upplevelse och det finns ingen anledning till att känna dig urdum. Det är sånt som händer oss alla time to time. I somras var vi på vandring på Amorgos och kom rejält fel. Vi var ändå tre st, men jag var mest orolig över vattnet som började tryta. Mer om detta kanske en annan gång.
Kartor är aldrig att underskatta och ej heller en god vän. Vilken tur du fick tag på Lissi, så ni kunde språkas vid en stund.

/Netwolf
Svara med citat
  #87  
Gammal 2015-10-19, 22:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Ja snälla goa vilken chock jag fick när Ditt första sms kom! Man känner sig rätt maktlös så långt ifrån. Tur att Hydra är en liten ö och att det var hyfsat varmt. Så ville jag ju inte att Ditt batteri skulle ta slut heller..men samtidigt ville jag ju att Du skulle känna att någon visste att Du var vilse och att Du hade kontakt.. Tur att allt gick väl och jag tycker att Du verkligen hade "go" som använde broschyren. Att Du tänkte på den? Vilket äventyr! Hydra glömmer Du aldrig! Hydra glömmer inte Dig heller
Kram!

Lissi
Svara med citat
  #88  
Gammal 2015-10-19, 23:04
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Men kära du vilket äventyr!!!Så himla bra att du hade broschyren med telnr i ryggan!Har du någon att prata med nu ikväll?!Drick något varmt och bädda sen ner dig och jag hoppas att du får en god natts sömn så du orkar med att se Hydra imorgon igen.
Nog för att jag tycker det är roligt att läsa om dina vandringar men fullt så dramatiska behöver de inte vara;-)
Monica
Svara med citat
  #89  
Gammal 2015-10-19, 23:53
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 335
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Skönt att det gick bra Sunny! Bra att broschyren var med. Vet inte om det var en tillfällighet att du hade den eller om det var en tanke bakom om att den kunde behövas i någon situation som denna.

Ett sätt att överväga vid vandringar (och kanske annars också på utlandsresor) är kanske att lägga in strategiska telefonnummer i mobilen när man kommer till ny plats. T ex Hotellet, Polisen mm. Oavsett om man vandrar med karta eller ej så kan man ju då känna sig tryggare och ha stor nytta av det i en knepig situation.

Hoppas att du hämtar dig och kan fortsätta att njuta.

Masse
Svara med citat
  #90  
Gammal 2015-10-20, 00:03
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Tack för Era vänliga ord.. det värmer... jag hade ju numret till mitt hotell i mobilen men de svarade inte.. Polisens nummer ska jag lägga in imorgon.. Tackar GUD för att jag hade broschyren med mig.. annars är jag helt säker på att jag fortfarande varit kvar på klippan vid havet i mörkret hela natten.. ..vilken mardröm..

Polisen sa att det var bra att jag kontaktat dom.. helt rätt!
Inte ett ord om att jag varit oklok som gått iväg så långt på egen hand.. de sa bara nu har du lärt dig en läxa!

Sunny, som hoppas på att få sova några timmar och vara på G imorgon igen.
Svara med citat
  #91  
Gammal 2015-10-20, 06:26
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Men lilla gumman!
Fy så hemskt. Tack och lov för våra mobiltelefoner, de är allt bra viktiga på många sätt ändå. De och poliser. Och tack alla himmelens höjder för att du hittade ut ur skogsområdet innan det blev mörkt.
Gör bara helt trygga saker idag så du får vila ut efter den hemska upplevelsen, fysiskt men framför allt psykiskt.
Kram från Thira, som mycket väl kan föreställa sig själv i precis samma situation

Senast redigerad av Thira den 2015-10-20 klockan 06:38.
Svara med citat
  #92  
Gammal 2015-10-20, 07:32
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 506
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Ojojoj! Väldigt mycket för spännande!
Det är alltid så lätt att vara efterklok...
Åker också ofta på ensamresor och ger mig ut på vandringar i ensliga trakter.
Än så länge har jag haft tur men det skulle lika gärna kunna hänt mig.
Tycker att du gjorde allt rätt när det väl hade hänt!
Skönt att allt gick bra till slut.
Kram på dig!
Svara med citat
  #93  
Gammal 2015-10-20, 08:39
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Oj oj,vilken dag!Kram och vila dig lite idag!
Svara med citat
  #94  
Gammal 2015-10-20, 10:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 391
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Men fy vilken dag du hade!

Tur att mobiltelefoner finns, och att du hade telefonnummer till polisen med dig. Vi har också hamnat fel några gånger, bland annat gick vi vilse på Amorgos under ett åskoväder för många år sedan. Där fanns gethus att gömma sig i, men det vågade inte på grund av blixtnedslagen. Vi sprang i bergen tills vi nådde civilisation igen. Vi var rejält rädda. Då var vi två, och du var ensam. Fy för böveln!

Härligt att höra att du trots allt mår bra!
Svara med citat
  #95  
Gammal 2015-10-20, 10:20
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

F O R en SKREKKopplevelse
- men s å godt at du fikk god hjelp, selv om ventetiden virkelig måtte være et MARERITT.....
Håper du har sovet godt, uten vonde drømmer, og kan slappe av og nyte
n æ r miljøet i dag

Ps
- at du trengte en l i t e n lærepenge må det være lov å si....- - men ikke den store TRAUMATISKE du fikk!!!!!
Svara med citat
  #96  
Gammal 2015-10-20, 10:32
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 948
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Men oj vilken skräckupplevelse! Tur att allt slutade bra och poiiserna hittade dig. Nu får du ta det lugnt ett tag så att du kan njuta av slutet av resan.

Tänker på dig och skickar dig varma tankar!

/ Anne
Svara med citat
  #97  
Gammal 2015-10-20, 10:32
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Tisdag 20 oktober.

Vaknade upp efter en orolig natt såklart..mörbultad i hela kroppen.. blåmärken..rivsår på armar och ben från vassa buskar.. MEN.. det kunde vart mkt värre..kunde ha vrickat foten, brutet benet.. då jag föll ett par ggr..ni ska få se bilder på terrängen jag gick i senare.

Tänk om jag inte haft mobilen vilken mardröm.. precis innan de kom hade jag bara 34% batteritid kvar!
Gick iväg till polisstationen på fm för att hämta mitt pass... lite shaky fortfarande.. de kändes som ALLA visste om vart jag vart ut för igår.. .men så är det ju inte..antar att polisen har någon form av tystnadsplikt..
Den kvinnliga polisen frågade hur jag mår idag och jag var omskakad såklart..jag tackade och sa ni är hjältar, har er att tacka för att jag lever..
Always at your service.. svarar hon med ett leende..
Nej, tänkte jag detta får aldrig hända igen..
Nu relaxar jag på hotellet med en bärs... kommer nog inte att ta mig för så mkt idag känns det som...

Bilder kommer ikväll...

Sunny, direkt från Hydra.

Tack för Era hälsningar..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-20 klockan 10:45.
Svara med citat
  #98  
Gammal 2015-10-20, 11:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Hoppas dagen blir bra och ta det lugnt..Kroppen behöver vila idag.

Själv svimmade jag hos frissan I morse och ramlade handlöst och slog I huvudet och fick uppsöka VC där de sytt 4 stygn I bakhuvudet. Men slingorna blev bra ocb nu får Nikoleta vara sjuksköterska och hjälpa mig klippa bort stygnen på tisdag. Bra när både frissa och VC ligger på samma gata där jag bor!
Vi har ju ialla fall inte långtråkigt Sunny!!

Kram!!!
Svara med citat
  #99  
Gammal 2015-10-20, 11:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Ja, Lissi det där var bra mycket värre än mina små sår.....MEN.. för mig vart det mer psykisk terror än fysisk..bra illa det med..

Nej, långtråkigt har vi verkligen inte.. take care...

KRAM
Svara med citat
  #100  
Gammal 2015-10-20, 11:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Din upplevelse av skräck och ovisshet och ensamhet måste varit gräslig!!!!! Ingen vill ha en sån på sin semester! Du var jätteduktig!
Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT