|
||||
|
||||
Sv: Vad föreställer era avatarer?
Citat:
Människaära vörda älska och bli rädd för Gud Και μέμνησο ότι άνθρωπος είσαι. Och kom ihåg att du är (bara) en människa Ανεγέρθη ο ναός ούτος εκ θεμελίων Den här kyrkan byggdes (εκ θεμελίων betyder: fundament,grund. Hela frasen betyder att kyrkan byggdes från början av...) υπό εξώδων Μηνά Παπ(α)νικολάου Σ.Ζαμπανάκη Την ... Μαρτίου 1889. (och) Minas Papanikolaou och S.Zabanakis betalade hela kostnad den ... March 1889 dimitris Aten |
|
||||
|
||||
Citat:
Det användes i bildkonst under byzantiska åren. Det används än idag i bildkonst. dimitris Aten |
|
||||
|
||||
For å ta opp originaltemaet på denne tråden igjen, er mitt avatar-bilde tatt i Moutsouna på Naxos, fra tavernaen To dichty utover sjøen i retning Koufonissi, Keros og Amorgos. Utrolig god mat der, forresten, men et lite mareritt å navigere en leid Atos ned den snirklete veien til Moutsouna …
|
|
||||
|
||||
Vad kul att så många har berättat om sina avatarer! Lovar att skaffa en själv i sommar - då får jag återkomma med vad den föreställer !
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
En tom Äpple-Mer kan det ju också vara
// Helén |
|
||||
|
||||
Min föreställer sonen kravlandes på stranden under hans första greklansresa - Kreta Georgioupolis 2004. Han var då ca 9 mån.
Nu är han snart tre och har hunnit med Almyrida på samma ö också. Och så har han börjat tjata: Vi måste åka till Grekland och bada, mamma! Vilken tur att det snart är dags då! |
|
||||
|
||||
Vem eller vad min avatar föreställer behöver jag nog inte förklara! Det är jag i poolen i Kamari för några år sedan, ryggen var inte i bra skick och därför låg jag i vattnet så ofta jag kunde, sambon min la sig på magen och klämde av en bild på mig!
Yeasou |
|
||||
|
||||
Min avatar är från balkongen på Maistrali Hotel i Galissas på Syros. Ser ut att ha det ganska bra där i solen... 19 dagar kvar tills det bär iväg igen...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Min avatar föreställer en massa vattenmeloner vid en fruktaffär strax utanför Naoussa på Paros. Jag har valt den därför att jag förknippar Grekland med vattenmeloner, eftersom man får det så ofta till efterrätt. Och det är ju så fantastiskt gott... Ruby |
|
||||
|
||||
Citat:
Senast redigerad av Apelsina den 2006-06-06 klockan 22:17. |
|
||||
|
||||
Min är tagen i ett träd utanför hos Yannis i Kissamos. Gullig va!
|
|
||||
|
||||
Hej, kankse en dum fråga, men hur får man till en avatar, vart klickar man etc...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Du mailar helt enkelt en bild till Janne så lägger han in den i din profil. Kolla länken här så får du info om vilken mailadress du ska använda http://www.kalimera.nu/forums/faq.ph..._vb_avatar_how //Zanét |
|
||||
|
||||
Tack, Zanét! då ska jag lägga in en bild på min mammas by Mesenikolas.... Världens mysigaste plats på jorden!
|
|
||||
|
||||
Det bidde lille morfar istället... fick ringa och fråga honom först, tror att han förstod i alla fall... han är bara så söt...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Om jag har fattat rätt så är din mamma alltså ett exempel på det som diskuteras i slutet av den här tråden: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=4275 Stämmer det? |
|
||||
|
||||
Så rart av dig xixi och ha morfar på din avatar
Riitta (mormor ) |
|
||||
|
||||
Min avatar föreställer (återger) mina fåfänga försök att skapa Kreta på min ballkong i Uppsala. Där sitter jag när jag inte är i Rethymno....och smuttar på en Rakibajsare jag just fått med mig hem eller "förfestar" med Mythos från systemet!!
|
|
||||
|
||||
Och min avatar föreställer min lilla boxerflicka när hon leker på Platys Yialos, Sifnos.
Hon har varit med mig i Grekland vid två tillfällen när jag bilade ner. Hon har varit på Sifnos, Paros, Syros, Ikaria, Samos, Amorgos och i Patras och Pireus(pireus var inte särskilt hundvänligt). Kanske blir det en ny hundresa framöver men nu har jag två boxrar, så jag vet inte om jag mäktar med det riktigt Tiken trivdes i alla fall väldigt bra i Grekland, och hon blir så glad när hon hör någon prata grekiska(antar att det är tonfallet) Mvh. Stina, som har en ganska berest hund |
|
|