|
|||
|
|||
Sv: Charter
2002 åkte jag charter med Apollo till Syros. Vi flög ner till Mykonos och fick ta båten på "egen hand" till Syros. Hem flög man via Karpathos .
Det var första året med Apollo till Syros och det var rejält subventionerat för att locka resenärer. Vi bodde på Delfini i Galissas uppe på berget, med fantastisk havsutsikt över viken. Enda ressällskapet, var några övervintrade hippies som hade åkt dit varje år sedan 70-talet, fast med charter för första gången. De möttes där varje tillsammans med några tyskar o amerikanare . De verkade ha kul. När de var unga bodde de i hålor i berget vid nudiststranden. Aollo körde dit några år till innan de la ner den destinationen. Pyttan |
|
||||
|
||||
Vi får hoppas att Ving lyckas bättre, för det hade varit så kul om fler upptäckte denna trevlig ö.
|
|
||||
|
||||
Hmm. Den garderingen kan betyda "ibland är det packat som en sardinburk"
|
|
|||
|
|||
"Relativt öde stränder" hittade vi i alla fall inte på Syros då vi var där i mitten av sommaren 2009. Fullpackat på alla stränder vi var på både Kini, Delfini och några till som Janne skrivit om i sin Ö-info. Enda stället som var öde var badstegen mitt i stan men där flöt det både det ena och det andra i vattnet så det var förståeligt.
Lissi - bara ett fåtal dagar från Tinos. |
|
||||
|
||||
Vings resor till Syros går bara att boka som kombinationsresor med Mykonos. Första veckan blir då alltid på Syros.
Eva |
|
|||
|
|||
Menar de att man då blir tvingad att bo på Mykonos mot sin vilja om man inte är ett dugg intresserad av den ön men däremot två veckor på Syros?
/Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
Tyvärr verkar det vara så om jag inte missuppfattat något. Hade tänkt vänta med att boka min Greklandsresa tills de släppte Syros men när Lesvos blev så billigt slog jag ju till för några veckor sedan. Eva |
|
|||
|
|||
Puttar nu upp denna tråd lite för hyfsat färsk information.
Apollo har 18 hotell på Mykonos i sommar och 3 på Syros. De har inga krav på att man måste boka en kombinationsresa men det har som tidigare nämnts, däremot Ving. Jag begriper inte hur de kan trassla till det så? /Hasse |
|
|