Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-12, 20:36
kentanton kentanton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 4
Standard Kato Stalos

Den 21 Juni åker vi till Kreta och Kato Stalos.
Vi skall bo på hotell Koukouras. Är det någon som har varit i Kato Stalos? Är det någon som bott på Koukouras? Hur är stränderna och hur är livet i byn? Vi har tidigare bott i Platanias och Agia Marina.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-12, 21:33
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Kato Stalos

Kato Stalos är trevligt. Finare strand än både Agia Marina och Platanias tycker jag. Ni har en liten backe ner till stranden baraÄt gärna på Markos som ligger en bit ovanför ert hotell, jättebra mat där ni går in i köket och väljer ur grytorna Ni har även gångavstånd till Agia Marina.
Vi kanske ses...kommer vara i krokarna från den 22/6

Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-12, 22:00
kentanton kentanton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: Kato Stalos

Tack Nilam,
Vi anser risken som väldigt liten att det blir fel då vi alltid trivts på Kreta och Chaniakusten. Jag längtar efter Stifado .
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-12, 22:02
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Kato Stalos

Hej. för några år sedan när vi var i Kato Stalos bodde vi på Koukoras "systerhotell" Lia, nere vid stranden. Vi var då uppe vid hotellet ibland bl.a. kunde man använda hotellpoolen. Det var också en mycket trevlig fest på hoellområdet. Vad jag kommer ihåg var det fint, lite utspridda byggnader grupperade runt poolen. Pratade med några som bodde där och de verkade nöjda. Kato Stalos är ett bra ställe att på i. Mycket bra strand, kan ibland vara röd flagg, då det är starka strömmar. Nedanför Lia finns en taverna på stranden där det är läge för att äta lunch. Trafiken på vägen är intensiv, men den störs inte ni av eftersom ni bor en bit upp från vägen. Ha en bra semester och hälsa Stalos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-13, 13:27
Babben Babben är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 25
Standard Sv: Kato Stalos

Lyckliga er, har varit i Kato Stalos 10 gånger och bott på flera olika hotell dock inte det ni ska bo på men det ser fint ut när man går förbi. Stranden är fin men det kan blåsa underströmmar tänk på det. Senast jag var där i maj 07 bodde jag på Pavlaki beach som ligger vid stranden verkligen att rek. Håller med om att rest. Markos har god mat och trevlig personal.
Hälsa Kreta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-13, 14:43
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Kato Stalos

Hej Babben

Bodde du på Pavlakis Beach hotel?

Uffe
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-06-13, 14:45
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Kato Stalos

Hm
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-06-13, 15:55
Sassa Ö. Sassa Ö. är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 75
Standard Sv: Kato Stalos

Hallå där! Kom hem i fredags från Kato Stalos!Hade en jättehärlig vecka på ett Apollohotell,Marine Claire med en underbar havsutsikt!Jag tyckte i och för sej att det var lite jobbigt med tingeltangel och inkastare på resturanger men mycket annat uppvägde!!Vi hyrde bil hela veckan(130 euro) och sökte upp lite mer "lugna" ställen..Jag måste passa på att tacka er andra Kalimeror att ni delar med er av favvoställen,jag hade med mig en massa resturangtips och vi besökte bl.a. Leventis i Stalos som var ett riktigt toppenställe.Marcos är ju underbart,det visste vi sen förut och vi for även till Drakianias.Det var skyltat från Platanias.Dom höll på att bygga om så det kändes lite som om vi var ivägen,det var ingen annan där,men vi fick jättegod,grillad mat,köket var inte klart så dom hade ingen "lagad"mat..Jättefint att sitta vid "floden",nja,bäcken för oss här i Norrland.... Ha det bra!!! Sassa
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-06-16, 11:45
gräshoppan75s avatar
gräshoppan75 gräshoppan75 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 8
Standard Sv: Kato Stalos

Hej,
Jag har bott på Koukouras för 15 år sedan. Då fanns det en gångtunnel under vägen till stranden. F ö var det ett bra lgh-hotell då, men det var längesedan.

Sassa Ö - har funderingar på Marine Claire. Vad gillade du hotellt?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-06-17, 20:58
ALba ALba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 76
Standard Sv: Kato Stalos

Hej,
Vi har bott på Kokouras för tre år sedan. Vi var väldigt nöjda! Skulle hemskt gärna bo där igen.
Hade ett rum mot gården med poolen, jag tror nästan att alla balkonger låg mot innergården, det är väldigt mysigt på kvällarna. Vi var där då det var fotbollsEM och det var trevlig stämning när vi satt vid baren där dom hade dragit ut en TV och alla hejade på sina lag! För övrigt vann Grekland det året :-)
Ingen störande trafik heller trots att hotellet ligger ganska nära till stranden. Gångtunneln som någon skrev om här tidigare syntes tyvärr inte till nu, den var igenvuxen om jag vi tänker på samma tunnel.

Jag tror inte ni blir missnöjda!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-06-21, 12:38
kentanton kentanton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: Kato Stalos

Hej igen,
Tack för svar som getts. Känns som det skall bli en fin semester. Vi lättar idag från Sverige 19.50 och landar 00.30 lokal tid. Det skall visst bli en het semester på Kreta, 36 grader på söndag
Ha en skön sommar
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-06-21, 12:41
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Kato Stalos

Ha en riktigt trevlig resa,det blir det ju självklart på Kreta.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT