|
||||
|
||||
En hyllning till Mikis Theodorakis
Det blir två konserter, på Göta Lejon i Stockholm den 12 december och på Lisebergsteatern i Göteborg den 13.
Musiken under föreställningarna i Sverige, som ska kallas ”Magiska nätter”, tolkas av ”The Mikis Theodorakis Orchestra” med sångarna Dimitris Basis och Rita Antonopoulou på scen. https://www.gotalejon.se/mikis-theodorakis Karin som redan bokat |
|
||||
|
||||
Sv: En hyllning till Mikis Theodorakis
Det vill vi inte missa. Ska genast boka.
|
|
||||
|
||||
Dimitris Basis var en av mina favoriter när jag lyssnade på grekisk musik. Har många skivor med honom. Hade jag bott kvar i Stockholm skulle jag absolut gå.
|
|
||||
|
||||
Oj, nu såg jag att det var i götet med. Kanske man ska boka?
|
|
||||
|
||||
Gör det, du. Så får du träffa Riitta samtidigt.
Karin |
|
||||
|
||||
Kanske också bokar i Göteborg 👍
//maji |
|
||||
|
||||
Mera hyllningar till Mikis Theodorakis.
Ikväll visar TV2 först en dokumentär om Mikis Theodorakis kl 20,05 och sedan kl 21,00 en minneskonsert med folkmusikgruppen Taximi och Maria Soultatou. Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Ser fram emot söndagens konsert …
|
|
||||
|
||||
Jag såg dokumentären igår. Mycket bra och intressant. Han komponerade otroligt vacker klassisk musik, men även klassisk musik som jag inte alls gillar. Man fick även en dos av Greklands tragiska nutidshistoria, och det var underbar att höra språket.
Men att Mikis inte gillade bouzouki visste jag inte. Något han tyckte var ganska roligt. |
|
|