|
||||
|
||||
En ouzo på Giorgos bar i Livadia
Annki, som fortfarande är på Tilos, la ut den här stämningsfulla bilden på Facebook igår kväll.
Gissa om man längtar dit, och visst är det en fantastisk bild! Tack Annki! |
|
||||
|
||||
Sv: En ouzo på Giorgos bar i Livadia
Ja detta är verkligen en längtansbild från Anki!
Jag tror det vara många kalimeror som köpte en liten flaska ouzo på Systemet till midsommarhelgen. Jag gjorde det i alla fall. Birgitta |
|
|||
|
|||
Vi hade Ouzo kvar sen resorna
Hade i lördags grekisk middag, Lidl hade Grek vecka för ett tag sen, köpte fryst Gyros där . Värmde i stekpanna, gjorde taramosalata och tzatziki. Paprika, gurka, tomat samt Pita bröd Mythos från systemet samt kylda glas. Ouzo i glas från Kreta. Blev jättegott |
|
||||
|
||||
Ser läskande ut! Inte dumt alls, fast nu är det så varmt här hemma så man kan leka att man är i Grekland. Och ta en ouzo.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Annki skrev så här om vilka ställen som har öppnat i Livadia:
"Det har öppnats upp undan för undan under de senaste veckorna, och vissa med något begränsade öppettider, men förutom Giorgos har följande ställen öppet nu: Rementzo, Petrinos bar, Mikro café, Bozi, Sweet Corner, Pesodromos (Ny bar/café bredvid Sweet Corner), caféet bredvid apoteket, Omonia, Gorgona, Kritikos, Kiriakos, Up & Up och Mediterranean Delights." Men tyvärr inte Armenon. |
|
|||
|
|||
Ouzo på Tilos; ser herlig ut.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hur är det möjligt på lilla Tilos? Svaret stavas: Slentrian! Inser att det finns massor kvar att göra på Tilos. Men, efter numera 3 år och 2021 4 år utan Grekland så är återvändarlistan jättelång! Tilos ja, men flera andra favoriter pockar kraftigt på uppmärksamhet. Masse |
|
||||
|
||||
Åååh så gott!
Där skulle jag mer än gärna sitta och njuta nu! // KR |
|
||||
|
||||
Citat:
Mediterranean Delights serverar fantastisk god mat. Ägaren och kocken är från New York. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Åååh, vilket trivsamt ställe, Mediterranian Delgihts!
|
|
||||
|
||||
Ja, där är sååå bra!
|
|
||||
|
||||
Saknar Armenon på listan över öppnade ställen.
|
|
||||
|
||||
Jag med, fast jag inte är där.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
Ser här i kommentarerna från juni 2020 att vårt favoritställe Armenon inte hade öppnat. Nån som vet om de hade öppet under 2021. Eller har de lagt ner verksamheten? Jag tror att ägarna är från Rhodos, åtminstone var de som ägde stället då vi senast var där från Rhodos.
|
|
||||
|
||||
De har haft öppet hela sommarsäsongen 2021.
Som vanligt, mycket god mat som serverats! /Maria |
|
||||
|
||||
En av öns bästa tavernor, som fortfarande hade öppet när vi lämnade Tilos den 15/10 2021. Undrar hur många gånger jag ätit stamnas -min favoriträtt - på Armenon …
|
|
|||
|
|||
Vet inte om vi lyckats välja fel rätt men lammgrytan på Delights och köttgrytan hos Armenon var väldigt smaklösa, så där blev vi besvikna efter alla lovord. Men det är ju som man säger smaken liksom baken. På taverna Michalis däremot har vi ätit väldigt god mat
|
|
||||
|
||||
Efter en vecka på Tilos, tycker jag att maten varit ganska medioker. Bästa stället är forfarande Omonia men det är ju enligt mitt tycke
Alla restauranger utom Omonia, har börjat med bordsbokning så himla tråkigt. Vissa kvällar kan det vara riktigt svårt att hitta något ledigt. Jo vid halv nio nio tiden, men ibland är man hungrig förvånad över att det var så många människor som alla åt på samma tid. |
|
|