Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-21, 23:44
Alexandra81 Alexandra81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Jönköping
Inlägg: 1
Standard Nykomling

Hejsan, är en nykomling på det här forumet, ville börja me å hälsa på alla som orkar läsa detta hej hej å så tänkte ja ta o berätta lite om vad jag är för lustikurre. Heter Alexandra är 24 år o om ni har läst min profil så kanske ni såg att jag varken hade lagt in favorit resmål i grekland o det ena med det andra grejen är nämligen så att ajg har inte vart där sen jag va en 2 år ungefär, min pappa bor nämligen där nere o vi har väl inte haft världens bästa kontakt men det konstiga är att för varje år som går så märker jag hur jag på något sätt saknar honom ändå, känns ju som att det borde vara tvärtom att man blir äldre och växer ifrån sina föräldrar mer o mer men... o grejen är att jag känner honom knappt .. vill väl att han ska gå runt där nere o sakna mej med innerst inne. känner mej så löjlig ja är för sjutton snart 25( schhh.....hemlis...) o har såna här löjliga känslor..

skulle vilja dämpa min törst på allt grekiskt som pumpar runt i mitt blod så dela gärna med er av allt!! Från hur det luktar en sommar kväll till känslan att stiga av från planet!!!

Kramar från Alexandra Ps ni får ursäkta min bristfälliga stavning, snubblade nästan över tagenterna!
  #2  
Gammal 2006-01-21, 23:57
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Nykomling

Hej Alexandra. Det bästa sättet att få reda på hur en sommarkväll doftar och hur det känns att stiga av planet är att genom föra resan själv. Om ni inte har så bra kontakt ligger det ansvaret till största del på honom, du är och har varit hans barn. du är nu vuxen, är inte alls konstigt att du känner som du gör. många gånger är det det så att man kommer närmare sina föräldrar när man blir äldre, eller skulle vilja kunna göra det. det finns olika anledningar till att det inte blivit så, en kan vara att föräldern är död. Men i ditt fall finns han, möjligheten finns till kontakt finns alltså. varma hälsningar Ramses
  #3  
Gammal 2006-01-21, 23:58
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Nykomling

Hej & välkommen ska du va..!!
Du får väl ta en "tur" runt i Forum och läsa dom poster som kanske intresserar dej...det finns en hel del numera! Sen lägger du in Kalimera i favoriter och tittar in varje da, så kommer du att få reda på mycket....
Mvh,
Mikke
  #4  
Gammal 2006-01-22, 00:44
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 308
Standard Sv: Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra81
Känner mej så löjlig ja är för sjutton snart 25( schhh.....hemlis...) o har såna här löjliga känslor..

skulle vilja dämpa min törst på allt grekiskt som pumpar runt i mitt blod så dela gärna med er av allt!! Från hur det luktar en sommar kväll till känslan att stiga av från planet!!!
Hej Alexandra och välkommen till Kalimera!

Det finns ingenting löjligt med att älska eller längta till Grekland! Var stolt för att du är Grek/halv-Grek, jag vet många här som gärna skulle vilja ha släktingar där nere. Känslan av att stå där på planet och kliva ut genom dörren är mysig och omtumlande. Man känner den tryckande hettan, blandad med bensinångor och avgaser och konstigt nog så står man där med ett leende på läpparna. På eftermiddagen är det rätt mysigt och bara sitta och titta ut över havet och lyssna på Cikadorna. På kvällen går solen ner fort och det blir mörkt. Riktigt mörkt i små byar och mindre städer (eftersom det är sparsamt med gatubelysning).

Din greklandstörst kommer INTE att minska när du börjar läsa inläggen, snarare tvärtom. Det finns många Greker här och många Svenskar bosatta i Grekland på detta forum, så inga frågor är konstiga. Du kommer att uppleva att du lär dig mycket genom att läsa inläggen. Använd sökfunktionen för att ta reda på det du vill. Dessutom kommer du få svar på det mesta av folk här på Kalimera.

Göran
  #5  
Gammal 2006-01-22, 13:44
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 373
Standard Sv: Nykomling

Hej,
Absolut inget löjligt att längta efter något/någon som man inte har haft så stor kontakt med tidigare.

Tipset är att kolla runt och granska hela Kalimera, både vad gäller resmål och forum. Du kommer att känna dig som du vore i Grekland. Annat tips är att verkligen resa till Grekland.

Go for it!

/inha

Senast redigerad av inkfish den 2006-01-22 klockan 13:46. Anledning: för långt citat
  #6  
Gammal 2006-01-22, 13:47
sakis sakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 74
Standard Sv: Nykomling

ta kontakt med farsan vetja
  #7  
Gammal 2006-01-26, 17:46
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Nykomling

Om bara plånboken tillåter tycker jag du ska åka ner till din pappa i Grekland han skulle säkert bli helt överlycklig över att få se dig igen!
Var i Gr. bor han??

Hoppas det löser sig bra MVH Martin
  #8  
Gammal 2006-01-26, 18:09
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Goliat
På eftermiddagen är det rätt mysigt och bara sitta och titta ut över havet och lyssna på Cikadorna. Göran
Hej!!
Sitta och titta ut över havet, ja!
Lyssna på cikadorna, NEJ!!

Calle! (fast så här års så finns det inga cikador, men under vår/sommar så rekommenderas öronproppar om man sitter ute på vår terrass!)
  #9  
Gammal 2006-01-26, 22:47
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 308
Standard Sv: Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Calle
Hej!!
Sitta och titta ut över havet, ja!
Lyssna på cikadorna, NEJ!!

Calle! (fast så här års så finns det inga cikador, men under vår/sommar så rekommenderas öronproppar om man sitter ute på vår terrass!)
Oj! är det så illa där? Nere i Makrigialos är cikadornas ljud mer som en bakgrundsmatta av ljud, eller så börjar minnet svikta.

Göran
  #10  
Gammal 2006-03-22, 15:46
artemis artemis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Athen, Petropoli
Inlägg: 4
Standard Sv: Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra81
Hejsan, är en nykomling på det här forumet, ville börja me å hälsa på alla som orkar läsa detta hej hej å så tänkte ja ta o berätta lite om vad jag är för lustikurre. Heter Alexandra är 24 år o om ni har läst min profil så kanske ni såg att jag varken hade lagt in favorit resmål i grekland o det ena med det andra grejen är nämligen så att ajg har inte vart där sen jag va en 2 år ungefär, min pappa bor nämligen där nere o vi har väl inte haft världens bästa kontakt men det konstiga är att för varje år som går så märker jag hur jag på något sätt saknar honom ändå, känns ju som att det borde vara tvärtom att man blir äldre och växer ifrån sina föräldrar mer o mer men... o grejen är att jag känner honom knappt .. vill väl att han ska gå runt där nere o sakna mej med innerst inne. känner mej så löjlig ja är för sjutton snart 25( schhh.....hemlis...) o har såna här löjliga känslor..

skulle vilja dämpa min törst på allt grekiskt som pumpar runt i mitt blod så dela gärna med er av allt!! Från hur det luktar en sommar kväll till känslan att stiga av från planet!!!

Kramar från Alexandra Ps ni får ursäkta min bristfälliga stavning, snubblade nästan över tagenterna!
Hejsan Aleksandra! Jag är också halvgrek med svensk mor och grekisk far.
Jag är uppvuxen i både grekland och Sverige och åker ner så fort jag har chansen, biljetterna är verkligen jätte billiga. kom hem för 10 dagar sedan, hela resan kostade 1200 inklusive skatt på lastminut.com.
Tycker verkligen att du ska ta och åka ner och hälsa på din pappa, han kommer bli jätte glad är jag säker på.

Själv så kan jag tyvär inte leva här i Sverige, är inte gjord för klimatet så jag ska flytta ner permanent så fort jag är färdig med min utbildning.

Om du vill prata mer så kan du adda mig på msn rebeccaaht@hotmail.com

Mvh Artemis
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT