Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-02-13, 11:16
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Greklandsmässa

Hejsan!

Jag ska besöka mässan imorgon Få se om jag deltar i nån tävling, kanske ska låta någon annan vinna..

Ett TON citrusfrukter wow

Jag hoppas gå därifrån med en riktigt härlig känsla i kroppen! Som sjöborren sa: närmare Grekland än så här kommer man inte utan att vara i Grekland.

Helena S
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-02-13, 18:33
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 192
Standard Sv: Greklandsmässa

Det blev inte idag. Men imorgon ska vi dit!

Karin
Svara med citat
  #23  
Gammal 2016-02-13, 21:31
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 292
Standard Sv: Greklandsmässa

Grekmässan är alltid är lika spännande att besöka. Idag har jag kryssat bland de grekiska öarna-även fastlandet. Det var när jag kom till tolvöarna jag upptäcke att det saknades en ö, nämligen Tilos. Hur kan det vara möjligt? Fick stärka mig med en ouzo och några raki innan jag kunde fortsätta.

Någon grupp-selfie blev det inte Masse. I fem timmar gick jag med höjd vänsterarm så alla kunde se min grekiska klocka. Och jag trodde jag skulle stöta ihop med Athanasia i sitt kalimeriane-linne. Men icke!

Trots att de slarvat bort Tilos var det en trevlig tillställning. Och jag lämnade mässan med fyllda tygkassar: broschyrer, pennor, godis, te, olivolja, USB-minne, pins m.m. Plus en stor flaska olivolja som jag vann på ett "lyckohjul".

Nu väntar jag bara på att det om några veckor ska komma ett mail där det står att jag vunnit en resa ...
Svara med citat
  #24  
Gammal 2016-02-13, 22:16
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 345
Standard Sv: Greklandsmässa

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg

Någon grupp-selfie blev det inte Masse. I fem timmar gick jag med höjd vänsterarm så alla kunde se min grekiska klocka. Och jag trodde jag skulle stöta ihop med Athanasia i sitt kalimeriane-linne. Men icke!
Synd! Du skulle nog gjort som jag förslog och satsat på patinalinnet. Vi får väl se till att fixa en gruppselfie på dig, mig, Birgit och mannen med Tiloströjan nån gång.

Masse
Svara med citat
  #25  
Gammal 2016-02-15, 16:22
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 577
Standard Sv: Greklandsmässa

Var där i går. Mycket olivolja och feta ost. Ingen Ouzo eller Mythos!!!
Vem vill ha Norrlands guld??

Köpte med olivolja hem samt lantkorvar.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2016-02-15, 16:29
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Greklandsmässa

Jag var där med mitt Kalimeralinne,men är lite svårt att få linnet att synas tydligt den här årstiden(kanske skulle ha haft det på huvudet)Kom i vilket fall hem med massor av broschyrer och 3 flaskor olivolja.nu väntar vi bara på eventuella vinster
Svara med citat
  #27  
Gammal 2016-02-15, 18:26
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 292
Standard Sv: Greklandsmässa

De bjöd på ouzo allra längst bort i lokalen. Och jag håller med om att det är dåligt att man inte kan köpa en grekisk öl eller ett glas retsina på en grekisk mässa. Min man som var hungrig köpte kycklingspett med sallad samt en Norrlands guld. Själv smakade jag mig genom mässan: lamm med ris, köttgryta med sallad, olika olivinläggningar, fetaostar, grillade bröd samt några raki.

Anathasia! Eftersom vi kom dit strax efter klockan 10.00 kikade faktiskt efter ett kalimeralinne ... men såg inget. Några greker upptäckte min grekiska klocka, den jag hade som igenkänningstecken var jag köpt den och en till och med fotograferade den.

Mässan är en trevlig mötesplats. Men varför kan det inte finnas en grekisk öl eller retsina att köpa och kanske ett tallrik med Pikilia?
Svara med citat
  #28  
Gammal 2016-02-15, 19:46
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Greklandsmässa

Vi kom också¨strax efter 10..Tråkigt att vi inte upptäckte varann.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2016-02-15, 21:12
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Greklandsmässa

Ingen levande musik bjöd man heller på :-(
Mässan kändes mindre i år och utbudet var mycket likt förra årets.
Peloponnesos var som vanligt väldigt lite framme,Mythical Peloponnesos med samma broschyrer som i fjol samt Costa Navarino montern, där en person satt och var mer intresserad av sin dator än besökare vilka kanske hade velat fråga om något!Enda roliga var olivbönderna från Olympos området (Peloponnesos) vilka hade släpat med sig antika olivpressen och visade hur man pressade förr

Men tur att Kretensarna alltid håller stämningen uppe här bjöds det på frukt och andra godsaker!
Nej,nästa år får det bli lite nyheter och mer fart
Svara med citat
  #30  
Gammal 2016-02-16, 17:28
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 292
Standard Sv: Greklandsmässa

Athanasia! Jag kikade efter dig då vi kom strax efter klockan tio då det var få besökare. Och det kan inte varit lätt att upptäcka en kvinna med en grekisk klocka - även om den var blå och stor. Kanske skulle jag sagt att du kan kika efter en en kvinna med kort grått hår och med en blekrosa poncho. Jag menar att den blekrosa ytan hade varit större och då lättare att upptäcka.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT