Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-08-13, 17:40
tekla99 tekla99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 48
Standard Jul och nyår på Kreta

Hej. Jag funderar på att åka till Kreta under jul-och nyår. Undrar om det finns något bra hotell med bra internetuppkoppling? Tänkte flyga till Heraklion, så allt runtomkring 1-2 timmars bilresa är intressant.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-08-13, 17:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Jul och nyår på Kreta

Jag skulle gärna fira jul/nyår på Kreta och då skulle jag bo i någon av städerna Heraklion/Chania/ Rethymno och uppleva grekiska jul-nyårstraditioner.
Vi firade en julvecka i Pireus 2011 och vi hade SÅ mysigt. Den tiden på året skulle jag inte vilja sitta i någon liten ort, där mycket/det mesta är stängt.

Sök på hotels.com eller booking .com så hittar Du massor av hotell.

Lycka till med planeringen.

Lissi - som i år firar nyår i Puerto de la Cruz
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-08-13, 18:47
tekla99 tekla99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 48
Standard Sv: Jul och nyår på Kreta

Tack för ditt svar Lissi (kul namn som jag också kallades av min familj då jag var barn). Ja det är nog en stad som gäller, kanske Rethymnon....ok du kör Spanien i år.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-08-13, 19:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Jul och nyår på Kreta

Rethymno är jättefint! Chania också och det är oftast dit vi åker....nästa gång i september/oktober. Under den resan ska maken och jag ta bussen till Heraklion och övernatta en eller två nätter....Sondera lite för en ev kommande jul/nyårsresa.
Vi åker nästan alltid bort över nyår till olika europeiska städer som Madrid, Paris, Milano, Aten/Pireus mfl städer. Madrid är favoriten tillsammans med Paris. I år blev det en resa 2 januari istället till Krakow,men nu ville vi ha lite mer ö-känsla igen. 2015 hoppas vi på nyårsresa till Kreta om vi lever och har hälsan!
Kreta har ju många vinterbesökare här på Kalimera så jag tror Du får många bra tips inför Din resa!! Det ÄR kul att planera resor!!!

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-08-13, 20:19
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Jul och nyår på Kreta

Hej!
Så spännande med resa över nyår. Hur är vädret då Lissi? Förstår att det inte är någon badresa men hur brukar det vara? Tänk att fira nyår i Chania, låter underbart. Då är det väl flygstol som gäller, går väl inga charter då?
Mvh
ElisabethK
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT