|
||||
|
||||
SNABBSVARA-KNAPPEN
Janne,
Sedan en tid tillbaka får jag samma resultat om jag trycker på Snabbsvara-knappen som när jag trycker på Citera-knappen. Dvs svarsfältet som öppnas och som jag ska skriva i är automatiskt försett med ett citat av föregående inlägg. Det känns som att man måste börja sitt svar med att radera de här automatiska citaten om inte forumet ska dränkas i citat som inte behövs. ??????????? Masse |
|
||||
|
||||
Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN
Nu testar jag "Snabbsvar" och jag ser inget "Citat"
|
|
||||
|
||||
Körde IE 9.0.8112.16421
|
|
||||
|
||||
Är inte så hemma med alla knappar och funktioner här på forumet... Men vad är det för skillnad på den vanliga svara-knappen och snabbsvara-knappen?
Detta går säkert att läsa sig till någonstans... men jag hoppas ändå på ett kort enkelt svar. Simetra Sedan är det en del annat jag undrar över också men det får nog vänta... |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag använder aldrig "Svara" eller "Snabbsvara", jag använder alltid "Svara med citat". Svara betyder att man svarar på inlägget utan att inkludera inlägget som du svarar på. Snabbsvar fungerar på samma sätt, men då kan man inte lägga till smileys. Svara med citat betyder att den text som man svarar på kommer med i svaret. Man kan radera text som är överflödig, som jag gjorde med detta svar. |
|
||||
|
||||
Då lärde man sig något nytt
Jag har hittills alltid använt snabbsvara, multicitera eller citera vid svar på inläggen... Nu svarar jag på inlägget vilket blir "fel" då jag egentligen kommenterar Jannes förklaring /Göran |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag använder nästan alltid snabbsvaraknappen (om jag inte vill citera) och som du har sett undertecknar jag med smiley, vilket tydligen går att lägga till. Nu ska jag testa Google Chrome. Masse |
|
||||
|
||||
Hej igen,
Det är tydligen en hel del skillnader beroende på vilken webb-läsare man använder. Men fenomenet med citering på snabbsvarknappen har inte funnits tidigare med Internet Explorer, så något har ändrat sig. Nu gick jag in med Google Chrome och då är det precis som du skriver Janne. Inga smileys, och det blev ingen citering när jag tryckte på snabbsvarknappen. :-) Masse (utan den vanliga smileyn) |
|
||||
|
||||
..........men när jag trycker på den vanliga svaraknappen så finns smileys!
Masse |
|
||||
|
||||
Jag har ingen aning om varför det är så tyvärr. För övrigt tycker jag att alla borde använda Google Chrome som webbläsare. Finns ingen bättre tycker jag.
|
|
||||
|
||||
Detta är ju ett exempel på att du har rätt Janne.
Det får bli Google Chrome i fortsättningen. Masse |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||