Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-15, 16:44
Inzight Inzight är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 39
Standard Karpathos

Jag vill börja med att tacka alla som gett goda råd till oss inför vår Karpathos resa.TACK!!

Om jag ska beskriva ön med ett namn skulle det bli upptäckar-ö!! Vi hyrde fyrhjuling under hela vår vistelse från den 28/5-12/6.

Att köra runt överallt och bli "ett med naturen", alla dofter....solen....och att ha alla sköna upplevelser så nära inpå var helt fantastiskt.

Vägen till Olymbos är inget som ska hindra någon från att åka dit. Vägen är öppen mellan 12-13, samt efter 17. Vi mötte en enda bil och fick uppleva den fantastiska drakryggen från vår fyrhjuling.

I mitt tycke är Apella beach och Achata beach de finasta stränderna, men vi har varit på de flesta andra också och det är charmiga stränder de med. Allt beroende på vad man söker!! Vi letade ju som vanligt upp lite enskilda stränder att bada på!!

Ibland drog vi in till Pigadia för att köpa med oss världens godaste spenat pajer, eller om vi ville uppleva lite "folk kaos", annars bodde vi som typ enda Svenskar i Potali bay, vilket är den första viken i Lefkos. Helt otroligt, men sedan var de andra bukterna invaderade utav folk!! Ska man ut och röra på sig kan jag verkligen rekommendera Lefkos som bas. Vi har kört runt ön, och överallt igen....många vändor.

Mesochori blev favorit byn, för solnedgång, vänlighet och charm. Vi har träffat på många trevliga människor, otroligt vänliga tom.

Mycket finns att säga och trevlig blev vår resa, kanske får jag tid att knåpa ihop ett resebrev med foton!!

Inzight

Senast redigerad av Inzight den 2008-07-15 klockan 17:42.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-15, 19:16
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos

Det lät härligt, Inzight!

Kul att ni gillade Mesochori, jag tycker också att det är en underbar by.

Bor man i Pigadia vilket jag brukar göra så är Lefkos+Mesochori en väldigt bra dagsutflykt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-03, 11:09
Inzight Inzight är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 39
Standard Sv: Karpathos

Kan jag tänka mig Inkfish!! Visst är det mysigt att köra runt på den där ön!? Eftersom vi körde själva till Olymbos hade vi ju förmånen att kunna åka till både Diafani och Avlona och titta. Det är också en bra dagsutflykt. Om man kör från Lefkos då.
Inzight
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-08-03, 12:52
Bibban Bibban är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Falun
Inlägg: 8
Standard Sv: Karpathos

Mitt första inlägg på sidan, hoppas det funkar nu
Kommer att återvända till Karpathos nu i augusti, var där senast 2004, och blev så förälskad i denna lilla ö. Så nu vill jag tillbaka. Denna gång tänkte vi stanna två veckor så vi hinner se oss om ännu mer. Rekomenderas något är jag naturligtvis tacksam. Har dock planerat även för mycket läsande vid stranden. Så nu är det nedräkning för avgång
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-08-03, 15:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Bibban Visa inlägg
. Rekomenderas något är jag naturligtvis tacksam.
Hej Bibban, välkommen till Kalimera

Jag kör en latmansvariant och länkar till en tråd som jag skrev förra året när jag kommit hem från Karpathos. Tipsar om fyra tavernor med härligt läge som man kan besöka på sina rundturer på ön.

Länk till gammal tråd.

Skulle säga att allihop passar för att sitta och läsa några kapitel och titta ut över vackra byar eller hav
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-08-03, 18:53
Bibban Bibban är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Falun
Inlägg: 8
Standard Sv: Karpathos

Tack för jättefina tips!
Ska absolut försöka leta upp något av dem!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT