Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-17, 11:40
whoami whoami är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 3
Standard Vågar man resa ner utan hotell bokat?

Jag hittade en restresa som går nu på söndag till Chania. Det handlar alltså bra om flygstolar för mig och mina två döttrar.

Funderar på att dra mig mot Agia Marina eller något liknande.

Nu till saken. Vi landar 01.30 och det innebär att vi kommer att vara ute i Agia Marina någon gång mellan 3 och 4 på morgonen... Tidig, visst men det ger också en chans att leta hotell på platsen utan att ha bokat något i förväg.

Kanske tar en taxi från flygplatsen och går direkt ner till stranden. För att därefter börja leta hotell. Kanske hyr en bil för att snabbare kunna ta oss mellan hotellen.

Vad säger ni? Vågar vi?

Tilläggas kan att mina barn (5 och 6 år) är mycket resvana. Vi åker några gånger per år.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-17, 11:58
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Vågar man resa ner utan hotell bokat?

Hej,

just nu är det inte så svårt att hitta hotell där nere, men jag skulle inte rekomendera att åka till Ag Marina mitt på natten / morgonen om ni inte ha ett hotell för 1:a natten.
Hyra bil gör ju letandet lättare, men den skall ni boka i förväg då biluthyrning inte ha öppet nattetid (om ingen har förbokat bil).

Att åka till stranden 3-4 på morgonen med barnen känns lite "hippi", det kan ju blåsa ganska kallt och det är ju inte kul att pga av snålhet åka på en förkylning som sabbar hela semestern.

Det är mitt tips
/Nico
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-07-17, 12:10
whoami whoami är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 3
Standard Sv: Vågar man resa ner utan hotell bokat?

Håller med om att det är lite galet (hipp?). Men å andra sidan så vill jag inte betala för ett rum den första natten som i princip är slut när vi kommer fram...

Men i så fall så tänker jag nog bara boka för "kommande" natt (någon/några timmar kan man väl kanske sova på flyget).

Någon som har tipps på bra siter med hotell i området? Har kollat på hotels.com men det var inga höjdarhotell.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-17, 19:39
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: Vågar man resa ner utan hotell bokat?

Varför dra ända ut Ag Marina första natten. Ta en taxi in till Chania eller till Nea Chora där finns rum att hyra. Kolla med taxichaffisen de brukar ha koll på ställen som är bra.
lars
Kriti sti kardia mou
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-17, 22:05
Pab Pab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 1
Standard Sv: Vågar man resa ner utan hotell bokat?

Klart att ni vågar...

Bokade själv endast flyg till Chania igår tillsammans med min 14 åriga son. Vi tar oss in till Chania. Vi landar kl 17.00 och har bokat första natten på ett pensionat i gamla staden.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-18, 10:45
whoami whoami är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 3
Standard Sv: Vågar man resa ner utan hotell bokat?

Jag fegade ur och bokade ett hotell två nätter. Ser OK ut på bilderna men bilder kan ju försköna en hel del...

Men problemet kvarstår delvis. Dvs. att vi landar nästan mitt i natten (eller mycket tidigt på morgonen).

Vad göra då? Checka in och betala för en natt extra ELLER starta dagen tidigt (frukost och sen direkt till stranden). För att några timmar senare checka in och ta en siesta?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-07-18, 11:18
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Vågar man resa ner utan hotell bokat?

Citat:
Ursprungligen postat av whoami Visa inlägg
Vad göra då? Checka in och betala för en natt extra ELLER starta dagen tidigt (frukost och sen direkt till stranden). För att några timmar senare checka in och ta en siesta?
Allt tar alltid lite längre tid än tänkt, (flyget landar ju sällan före utsatt tid ) vänta på bagage leta efter transport mm mm. ta det ännu lite lugnare, fika på flygplatsen och ni är i Chania vid fem-sex när stan vaknar (bara det är ju en upplevelse i sig), käka en tidig frukost kolla på när stan tar fart och checka sedan in på ert boende.

Det är vad jag skulle ha gjort i alla fall / Christer.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT