Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-28, 18:43
Cobran Cobran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Södertälje
Inlägg: 25
Standard Rodos Maris - Lardos, varit där?

Någon som bott på Rodos Maris i Lardos?? El i närheten??

Hur är stranden vid hotellet??

Hotellet är ett all inclusivehotell, vad kan man tänka sig i fickpengar?
2 vuxna (30 & 34 år) & 1 6 åring.
Vi är inte ute efter party, utan typ handla lite kläder bla.
Äta ute nån gång.
Kanske någon utflykt eller två.


Finns det några ställen som "alla" turister inte är på i slutet av augusti??
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-29, 16:41
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Rodos Maris - Lardos, varit där?

hara inte varit på det hotellet eller vid den stranden men vi åker också till ett all inclusive hotell och vi har tänkt att ta med 4000 kr (två vuxna och två barn) barnen kommer att ha ca 300 kr var att köpa godis och krimskrams för (glassar har de ju hela dagen gratis). Vi ska stanna i två veckor, hyra bil 1-3 dagar beroende på vad priserna ligger på. Vi kommer att äta inne i Rhodosstad minst en gång kvällstid. På våra utflykter tar vi nog med oss en matkorg från hotellet och ser hur långt det räcker, dricka fylls på i minibaren och den kan man ju ta med sig.. Är tveksam om de pengarna kommer att räcka men de dagar som man är på hotellet lär det ju inte gå åt många euro då allt ingår. Utflykter kostar ju en del speciellt de som bokas via resebolagen.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-29, 19:19
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Rodos Maris - Lardos, varit där?

Du får nog räkna om att fyra tusen rekor inte till två veckor det är minst åtta tusen kronor du behöver ha med dig till Rhodos även om ni har all inclusive. Skall ni äta ute så går det på minst 40 euor beroende på vad ni väljer o vart. Det kostar att hyra bil också o det är minst 400 euro på hyrbil..

Jag åker två veckor o har alltid med mig ca 8000 kr för det finns mycket o shoppa på Rhodos o sen vill jag gå ut o äta o unna mig lite när man har semester...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-29, 19:27
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Rodos Maris - Lardos, varit där?

har priserna på hyrbil gått upp så mycket? Sist vi hyde bil på Rhodos tog vi en jeep en dag och det kostade kanske 600 kr och förra året på Kreta så kostade en hyrbil något sådant också, kollar man på nätet för att boka en bil i 2-3 dagar så ligger det på 1100-1700 beroende på storlek...
När vi har åkt på resor utan all inclusive så har vi räknat fickpengar till ca 1000 kr per dag och då har vi både ätit och druckit gott samt handlat lite. Men som sagt 4000 är det som växlats och sen får vi se om det går åt mer. För egen del tycker jag shoppingen i grekland är rätt så tråkig så där brukar det inte gå så himla mycket pengar, mest turistsaker och krimskrams i alla affärer, men där kan vi ju vara olika. Den mesta tiden är man ju ändå i närheten till hotellet och då går det ju inte åt en krona.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-29, 19:33
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Rodos Maris - Lardos, varit där?

Jag räknade ca på om man hyrde bil upptill 3dgr. Jag har hyr aldrig bil på Rhodos för jag gillar inte köra där eftersom inne i Rhodos stad är det jätte rörigt o köra för dom ändrar ofta körriktningarna.

Jag själv skulle aldrig välja all inclusivd pga dom har ofta samma mat varje dag med buffe o maten står framme länge o helst när det är varmt oxå.

Tänk på en sak glassen brukar inte vara utav märket som är samma som vårt GB här hemma utan billigare märke likaså är drickan...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-04, 13:04
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Rodos Maris - Lardos, varit där?

Ang bilhyra

Vi hyrde forra veckan bil i tva dagar. Det fick bli en bil av klass C som ju ar nagot storre bil an brukligt. Tva dagar och fixat vanskapspris blev 65 euro. Tredagars-hyra brukar finnas som paket. Men jag har inte nagon aning om vad det skulle ga pa. Vi bor granne med Lardos, i Lothiarika, sa priset ar inget stadspris.

Att kora bil pa landsbygden pa Rhodos tyckte jag inte var nagot problem alls. Det fanns sa mycket att se! Men in i stan, dar bor man inte kora om man ar osaker. Da kan man kora bilen till nagon plats utanfor stan och ta buss eller taxi sista biten. Vi ska ju inte heller glomma att parkeringplats i Rhodos stad inte ar latt att hitta. Man far vara dar fore kl 8 pa morgonen for att vara saker pa plats.


Matpriser
En middag for fyra gar pa ungefar 50 euro. Stifado t ex kostar har i Lothiarika 6.30-7.90 euro och nagot mer i Lardos. Det ar da nagot av de billigare ratterna. Biff med nagon sas gar pa runt 15-17 euro. Baklava till efteratt kostar runt 4-5 euro, en halvliter lask 2 euro. Kan kanske ge lite vagledning pa hur mycket pengar som gar at.

Lycka till pa resan!

Senast redigerad av Mysan den 2008-07-04 klockan 13:10.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT