Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2023-10-21, 19:59
Mafric Mafric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 157
Standard Drömresan till Meteora och Zagoria

Καλησπέρα!
Först: Tack Fältjäntan för din reseberättelse från din drömresa i Ioannina-området🙏🏻

Min man och jag skulle ha firat vår 20-åriga bröllopsdag genom att förverkliga drömmen om en resa till Meteora, Zagoria och ev. Kastoria, men det kom en pandemi i vägen🥺
Nå, nu jobbar vi på att få till resan så småningom. Just nu är förhoppningen att vi ska få ledigt och kunna genomföra resan kommande (svenska) påsk med tillhörande påsklov (ca 29 mars-7 april).

Frågorna är många, så vi hoppas få tips och råd av er Kalimerianer som har koll på hur bl.a. de bästa resvägarna är den tiden🇬🇷

🫒 Vilken flygplats är det bäst att resa till om vi sen vill ta oss vidare med buss? Preveza, Thessaloniki, Ioannina? Vi bor i Stockholm och vill ta direktflyg.
🫒 Var hittar vi tidtabeller för bussar? (Lite tidigt än antar vi, men bara så att vi vet var vi ska söka när det är dags.)
🫒 Eller rekommenderar du/ni andra ressätt än buss? Isf hur?
🫒 Vi antar att Meteora-klostret är självskrivet, eller? Men vilka andra kloster och platser bör vi inte missa i Meteora?
🫒 Zagoria består ju av ett stort antal byar har vi nu förstått. Jag fick en rörlig bild-film av grek därifrån för typ 8-10 år sen, men tyvärr försvann den med dåvarande e-postadress. Därför undrar vi nu vilka platser ni rekommenderar? Fina stenbroar vill jag absolut se😊

Yammas🍷
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT