Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-28, 11:11
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Parga för första gången

Hej!

I år sviker vi Skiathos efter 12 års vistelse och styr kosan mot Parga. Vet inge så mkt om Parga och är tacksam för alla tips på ständer, mat, barer etc.

MVH
Jeanette
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-29, 13:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 386
Standard Sv: Parga för första gången

Citat:
Ursprungligen postat av jeabys Visa inlägg
och är tacksam för alla tips på ständer, mat, barer etc.
Stranden i stan är helt okej, riktigt fina stränder är Valtos och Lichnos, ligger nära stan. Missa inte en utflykt till Antipaxi och Paxi, utflyktsbåtar går varje morgon från hamnen i Parga. Andra måste-utflykter är floden Styx och klosterbergen i Meteora.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-29, 14:23
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Parga för första gången

Parga är tillsammans med Naxos stad mina favoritbyar i Grekland.
Du kommer inte att bli besviken. Gillar du god mat så kommer du rätt för här finns flera fina gourmetkrogar samt även ett antal riktigt genuina tavernor.
Missa heller inte att ta en drink i skymningen på någon av barerna i sluttningen nedanför borgen.

-Själv ska jag till Skiathos i sommar, har aldrig varit där förr, men misstänker att Skiathos stad har ungefär samma publik som Parga !
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-29, 17:06
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Parga för första gången

Jätte tack för alla tips. Och Homeros, jag har jätte bra tips om Skiathos då jag dels arbetat för Apollo på ön samt känner ön som min egen bakficka. Hör av dig om du vill ha tips mailade.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-30, 13:54
Pucca Pucca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 15
Standard Sv: Parga för första gången

Du kommer til å elske Parga! Var der for første gang i fjor, og skal tilbake i august i år. Parga har i grunn alt - det er vakkert, det er passe stort, det er fine strender og masse restauranter. Og ikke minst, det er en god og avslappet stemning der. Personlig er jeg også fornøyd med at det ikke er flere skandinaver der enn grekere...

Som du sikkert vet er Parga litt "italiensk" ennå, noe som vises i mattilbudet. Jeg anbefaler deg å prøve Eden for fantastisk italiensk mat (med mye sjømat), en liten restaurant midt i byen - på vei opp mot borgen. Langs havnepromenaden finner du noe for enhver smak. Vi spiste mange ganger på Taka Taka Mam oppe i selve byen (like ved taxi-holdeplassen), der hadde de best gresk mat synes jeg. Håper å få prøvd noen av de mer gourmet-stedene også i år : )

God tur!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT