Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-11, 20:58
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Förboka?

Jag får ingen klarhet i detta. Vi åker 26.6 -- 5.7 och ska besöka öarna Folegandros, Milos och Sifnos.

Vi undviker helst att förboka, men MÅSTE vi??

Någon som åkt denna tidpunkt och blivit utan rum på någon av öarna??

Vi räknar med att vi kanske måste fråga runt på resebyråer osv. Men vi vill vara säkra på att få någonstans att sova, även om vi kommer fram kvällstid.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-12, 07:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Förboka?

Din fråga är svår att svara på. Jag skulle antagligen inte förboka. Folegandros besökte vi för rätt många år sedan i mitten av augusti med Vings small world. Allt var fullbokat men det är ganska stor skillnad mellan slutet av juli och mitten av augusti. Er resa tangerar dock högsäsong. Som du vet var jag där i juni förra året och då var det enkelt att hitta rum. Sifnos har jag bara besökt i början av sept och även då fanns det gott om rum. Boka eller inte boka beror nog på hur ni är som personer. Du kan väl maila några uthyrare och fråga efter priser. I Chora på Folegandos finns det en turistbyrå som kan hjälpa till med att ordna rum och även på Sifnos kan ni få den hjälpen. Milos har jag inte besökt så den ön vet jag inget om. På Folegandros tror jag att det är störst risk för rumsbrist i Chora och enklare att hitta boende vid Angalistranden eller i hamnen där det byggs en del men de alternativen är enligt min mening inte alls lika trevliga.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-12, 15:04
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Förboka?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Allt var fullbokat men det är ganska stor skillnad mellan slutet av juli och mitten av augusti. Er resa tangerar dock högsäsong. Eva
Men Siri åker ju i slutet av Juni. Jag har svårt att tro att det ska vara problem då. Men jag har bara varit på Sifnos av dessa öar och det var många år sedan, så jag ska väl egentligen inte uttala mig om rumstillgången.
För egen del skulle jag inte förboka.

Lars
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-12, 15:30
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Förboka?

Ok tack för det jag placerade hennes resa en månad längre fram. Siri du behöver knappast förboka då om du inte är angelägen om ett speciellt boende. Ingen högsäsong i slutet av juni. Perfekt tid om det inte blir värmebölja.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-12, 16:48
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Förboka?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ingen högsäsong i slutet av juni.
Puh! Tack Eva och Laero, för de lugnande orden!!

Vi har blivit uppmanade av flera att förboka, men jag tror inte att vi gör det. Hade vi inte haft Kalimera hade vi åkt utan några förbokningar. Man blir ibland för nojig och orolig i över andras upplevelser.

Senast redigerad av Siri A den 2008-05-12 klockan 16:53.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-12, 18:01
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Förboka?

Vi har blivit utan boende en natt på Milos och nästan utan på Koufinissi en natt, hur kan man bli nästan utan boende? Jo, tack vare deras gästfrihet så slutade det med att vi fick bo hemma hos en familj, var familjen bodde under tiden fick vi aldrig riktigt klart för oss. Både dessa tillfällen var i mitten/slutet av juli. I år åker vi ev. till Milos, det blir i så fall före mitten av juli och vi kommer inte att förboka.
// Helén
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-12, 21:11
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Förboka?

Vi kom till Milos på midsommaraftons kvälll förra sommaren och då fanns det massor av rumsuthyrare i hamnen, bara att välja och vraka. Så på Milos behöver du nog inte förboka!

Smultron
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-12, 21:16
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Förboka?

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Vi har blivit uppmanade av flera att förboka, men jag tror inte att vi gör det. Hade vi inte haft Kalimera hade vi åkt utan några förbokningar. Man blir ibland för nojig och orolig i över andras upplevelser.
Har du hittat de uppmaningarna på Kalimera?! Det kan inte var möjligt
// Helén
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-12, 21:32
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Förboka?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Har du hittat de uppmaningarna på Kalimera?! Det kan inte var möjligt
Jodå!! Närmare bestämt från dig.

Nej, skämt åsido, inte exakt. Du skrev i någon tråd att ni blivit utan rum i juli, och vi kommer ju precis i början. Sen skrev någon, inte på K, att de "hört" att det varit svårt med rum på Milos redan i slutet på juni...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-12, 21:46
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Förboka?

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Jodå!! Närmare bestämt från dig.
Nej, skämt åsido, inte exakt. Du skrev i någon tråd att ni blivit utan rum i juli, och vi kommer ju precis i början. Sen skrev någon, inte på K, att de "hört" att det varit svårt med rum på Milos redan i slutet på juni...
Då har jag varit otydlig, våra juliresor har aldrig börjat i juni och det är en enorm skillnad på början av juli och slutet vad det gäller rumstillgång tycker jag. Den gången vi blev utan på Milos så kom båten mitt i natten och vi hade blivit tipsade från kompisar om att det är i Adamas man "skall bo", hade vi inte hållt fast vid det så hade vi säkert haft tak över huvudet. Den period ni skall åka behöver ni inte förboka på Milos, inte på någon av de andra öarna heller skulle jag tro, men där är jag inte lika säker. Folegandros och Sifnos har jag inte besökt ännu. Jag åker den 24 juni och lovar att larma här på Kalimera om det verkar överbefolkat i Kykladerna, så då har du hela den 25:e på dig att maila till hotellen
// Helén
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-05-13, 08:05
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Förboka?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
våra juliresor har aldrig börjat i juni
Då blir det väl premiär i år, då!!

Citat:
Jag åker den 24 juni och lovar att larma här på Kalimera om det verkar överbefolkat i Kykladerna, så då har du hela den 25:e på dig att maila till hotellen
Det låter tryggt!

För övrigt var du inte otydlig, Helén. Du sa att ni åkte i mitten på juli, men om man hör "varningar" från flera håll, så... många bäckar små...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT