Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-02-19, 10:39
Salome Salome är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 4
Standard Sängarna på Stellina Village Royal? (Och fler frågor)

Hej!

Vi är en familj som bokat en resa till Stellina Village Royal i sommar. Efter att ha läst alla tips här på forumet så blev jag lockad av Chrissi Akti-stranden och Chania-området. Stellinas nybyggda del Royal verkar fin, men jag har ett par frågor: Hur är sängarna på rummen? En annan gäst skrev i en recension att han tyckte sängarna var hårda på Stellina Village.

Kanske inte så viktig fråga, men för den som har rygg- och nackproblem kan det vara bra att veta. Jag vet ju att många grekiska sängar inte har bäddmadrass ovanpå den vanliga resårmadrassen. Någon som vet hur sängarna är på just detta hotell? På bilderna på Apollos sajt ser det ju fint ut ...

Så några frågor till:

1. Biluthyrning i området? Tips?
2. Gymmet på hotellet: Hur är det?
3. En del rum är trafikstörda står det, men vi har ett rum med balkong mot poolen, det borde ju vara lugnt?

Berätta gärna mer om detta hotell, den som vet!
Fler frågor kanske kommer ...

Hälsningar
från en förväntansfull Salome (som var på Kreta senast 1988, men varit på massa andra ställen i detta underbara land!)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-03-17, 22:38
Okkens avatar
Okken Okken är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 7
Standard Sv: Sängarna på Stellina Village Royal? (Och fler frågor)

Jeg bodde på Stellina Royal i 2008 og har booket ny reise i juni 2009. Jeg synes sengene på hotellet er veldig bra. Jeg har hatt problemer med ryggen ved å ligge på harde senger på andre hoteller i området, men dette var ikke noe problem på Stellina Royal for meg.

Etter min mening er det ingen rom på Stellina Royal som forstyrres av trafikk. Alle rommene vender mot bassenget og vegen ned mot stranden ligger 2-300 meter borte. Opplysningene i Apollo-katalogen stemmer derfor dårlig når det gjelder støy på Stellina Royal.

Gymmet har jeg ikke sett, så det vet jeg ikke noe om.

Det er et bilutleiefirma like opp i gaten, men jeg har ikke benyttet det så jeg vet ikke hvordan de ligger i pris. Mange leier også bil gjennom Apollonia (Apollo`s samarbeidspartner) Bestiller du bilen hjemmefra sammen med selve reisen, sparer du veldig mye penger og disse leverer bilen på hotellet uten ekstra kostnad.

Ellers trives jeg veldig godt i området - har vært i Chrissi Akti 7 ganger. Stranden er veldig bra, det er sjelden store bølger (våger) og ikke undervannsstrøm. Det er stille og rolig i området, men Chania ligger en kort busstur på 10 min unna og bussen går ca 3 ganger i timen.

Maten på Stellina Royal er god. Like oppe i gaten ligger et annet Apollo-hotell, Anais Holiday. Der har de den beste maten i området. Store porsjoner til helt ok pris.

Håper dere får en fin ferie.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-03-18, 12:27
Salome Salome är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 4
Standard Sv: Sängarna på Stellina Village Royal? (Och fler frågor)

Stort tack för alla tips! Det låter ju som om vi har valt helt rätt ställe.

Har du/ni någon favoritrestaurang inne i Chania också? Vore kul att höra om det i så fall.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-18, 12:29
Salome Salome är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 4
Standard Sv: Sängarna på Stellina Village Royal? (Och fler frågor)

Oj, förlåt: Nu bytte jag visst ämne! Jag är lite ny här på forumet ...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-18, 18:29
Okkens avatar
Okken Okken är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 7
Standard Sv: Sängarna på Stellina Village Royal? (Och fler frågor)

Favorittrestauranten min i Chania er nok uten tvil ELA

Senast redigerad av Okken den 2009-03-18 klockan 18:49.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-03-20, 15:28
Salome Salome är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 4
Standard Sv: Sängarna på Stellina Village Royal? (Och fler frågor)

Varmt tack för tipset! Ska testas!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT