Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-08, 15:05
CamillaL CamillaL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 7
Standard Vandra + Maestrokort i Pythagorion

Hej!

På söndag åker jag till Samos med min pojkvän, och jag har ett par saker jag funderar på.

Jag skulle gärna vilja gå lite på Samos, har hört att det ska vara väldigt fint. Men jag har inte hittat någon bra information, typ kartor eller tips på vandringsleder. Är det någon som har några tips? Vi kommer att bo i Pythagorion.

Min andra fråga är om någon vet om Maestro-kort fungerar i uttagsautomater i Pythagorion?

//Camilla
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-08, 15:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 391
Standard Sv: Vandra + Maestrokort i Pythagorion

Citat:
Jag skulle gärna vilja gå lite på Samos, har hört att det ska vara väldigt fint. Men jag har inte hittat någon bra information, typ kartor eller tips på vandringsleder. Är det någon som har några tips? Vi kommer att bo i Pythagorion.
Det finns tre bra vandringsböcker om Samos, du köper dem på plats i Pythagorion. Finaste vandringarna hittar du på västra Samos, kring Drakei och Karlovassi, och på norra delen av ön, i Manolatesområdet.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-08, 15:37
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Vandra + Maestrokort i Pythagorion

Citat:
Ursprungligen postat av CamillaL
Hej!

Min andra fråga är om någon vet om Maestro-kort fungerar i uttagsautomater i Pythagorion?
//Camilla

Nu kommer jag inte ihåg om jag tagit ut just i Pythagorion med mitt "ex" Maestro men jag har aldrig haft några problem på andra ställen. På baksidan på ditt kort har du en symbol "Cirrus" ... det brukar vara den som står på automaterna i Grekland.
//Camilla.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-08, 15:53
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Vandra + Maestrokort i Pythagorion

Sambon använde sitt Maestrokort i alla bankomater i Pythagorion, med stor framgång.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-08, 16:33
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Vandra + Maestrokort i Pythagorion

Citat:
Ursprungligen postat av CamillaN
Nu kommer jag inte ihåg om jag tagit ut just i Pythagorion med mitt "ex" Maestro men jag har aldrig haft några problem på andra ställen. På baksidan på ditt kort har du en symbol "Cirrus" ... det brukar vara den som står på automaterna i Grekland.
//Camilla.
Hej
Har Du ett bankkort med "Cirrus"-märket ska Du bara kolla att detta märke finnns på automaten. Det brukar finns ett sådant på de flesta uttagsautomater i Europa.
Visserlöigen är det några år sedan vi besäkte Samos och Pythagorion men då fungerade det.
MVH
Chras
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-08-08, 16:54
CamillaL CamillaL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 7
Standard Sv: Vandra + Maestrokort i Pythagorion

Tack så jättemycket för alla svar! Jag har ringt både bank och researrangör, men ingen kunde svara på om bankomaterna i Pythagorion tar Maestro eller inte. Nu vet jag hur man ska få svar på frågorna


Tack för vandringstipsen också!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT