Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Visa resultat för omröstning: Är du intresserad av att blogga i forumet?
Ja 15 18.29%
Nej 51 62.20%
Vet ej 16 19.51%
Antal röster: 82. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-11, 17:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 387
Standard Blogg i forumet

I vinter ska forumet genomgå en större uppgradering. (Jag vet inte exakt datum ännu.) En av de nya funktionerna är att medlemmarna kan skapa egna fotoalbum, en annan funktion är medlemsbloggar. Fotoalbum kommer definitivt att lanseras, men frågan är hur stort intresse det finns för bloggar. Det är ju dumt att lägga till en funktion som ingen efterfrågar. Hur är det med intresset för att blogga? Kommer du blogga om den möjligen finns? Lägg din röst här ovan.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-01-11 klockan 17:10.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-11, 17:21
Marie & Thore Marmins avatar
Marie & Thore Marmin Marie & Thore Marmin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 90
Standard Sv: Blogg i forumet

Så bra jag är ju helt Kalimeraberoende och det lär väl fortsätta med ytterligare funktioner.Blogga,det skulle vara jätteroligt

Marie
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-11, 17:22
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Blogg i forumet

Jätte kul att forumet får nya funktioner! Att blogga kommar jag nog inte göra. Men jag är intresserad av att läsa vad andra skrivit. Att man kan ladda upp egna fotoalbum är också en jätte bra funktion. Den kommer jag att använda.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-11, 17:41
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Blogg i forumet

Jag är medlem i ett forum där bloggafunktionen finns. Av närmare 57 000 (!) medlemmar är det 27 som använder sin möjlighet att blogga. Det ska tilläggas att det kostar en mindre summa att ha sådant medlemsskap som ger möjlighet att blogga och alla medlemmar är inte betalmedlemmar.

De bloggar som skrivs är populära och får ofta positiva kommentarer av andra.

Egna fotoalbum är en funktion som används desto mer. Bara i år har närmare 300 bilder lagts in i medlemmarnas album.

Blogga på Kalimera skulle jag inte göra även om möjligheten fanns, men säkert lägga in några bilder någon gång ibland.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-11, 18:50
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Blogg i forumet

Tänker inte blogga men det kan vara bra att lägga upp bilder. Särskilt med tanke på bildgåtor. Ändrar man på sin hemsida kan det vara ett litet h-e att komma ihåg länkarna från Kalimera.
//Chras
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-11, 18:54
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Blogg i forumet

Att blogga vet jag inte om jag kommer att göra men däremot kommer jag säkert att utnyttja eget fotoalbum.

//Zanét
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-01-11, 20:54
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Blogg i forumet

Fotoalbum skulle vara ok för mig.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-01-11, 21:47
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 728
Standard Sv: Blogg i forumet

Kanke inte skulle blogga själv, men kan tänka mig många andra funktioner. Lite Web 2.0 och framförallt - RSS!

/Netwolf
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-01-11, 23:17
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Blogg i forumet

Hmm, jag har faktiskt en grej som ligger på planeringsstadiet för kommande tio åren och då ingår en blogg om detta, Kalimera vore ett lämpligt ställe för denna blogg.
Om vi ska tänka lite mera seriöst så kanske det för några vore intressant att blogga under en kortare tid, till exempel från en resa som man håller på och planerar och ska genomföra. Man kunde alltså göra så att man kan välja att göra en blogg som endast kan användas under en bestämd tid, på det sättet kunde vi kanske få mera liverapporter från någras resor.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-01-11, 23:20
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Blogg i forumet

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Lite Web 2.0 och framförallt - RSS!
/Netwolf
Hmm, Web 2.0 var lite mera än vad jag visste vad det var.
Då det gäller RSS så tycker jag inte att det kan vara någon höjdare på ett forum, det kommer ju nya inlägg hela tiden. Däremot så använder jag hela tiden RSS för t.ex. Bloggamera och några till, då behöver man inte hålla reda på när det kommer nya inlägg, de kommer automatiskt in i mailprogrammet.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-01-12, 13:48
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Blogg i forumet

Håller med flera tidigare, att det skulle vara bra att kunna lägga in bilder, men tror inte jag kommer att blogga .

Abi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-01-12, 14:29
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Blogg i forumet

Måste tillägga: Även om få av forumets medlemmar bloggar så tillför det sajten trevligt innehåll. Jag tycker att funktionen ska finnas, och som Janerik påpekade så kan man ju blogga under en kort period eller periodvis. Finns absolut inget som säger att man måste göra det varje dag.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-01-12, 19:20
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Blogg i forumet

[QUOTE]=Elisabet;113600]Måste tillägga: Även om få av forumets medlemmar bloggar så tillför det sajten trevligt innehåll. Jag tycker att funktionen ska finnas, ---/quote]

Jeg har stemt Nei, vil nok ikke blogge selv. Men synes det ville være interessant om andre gjør det. 'Blogga mere' (? usikker på hva det egentelig hette) var en alle tiders mulighet til å følge med hva andre ser og opplever. Bra!! Jeg følger lite med på andre reisesider og vil være glad om Kalimera har denne funksjonen. Enda en grunn til å anbefale dette forumet til andre nordmenn. Joda, jeg ser at få landsmenn skriver her, men det er nok mange flere i Norge som leser i forumet. Uansett hva bestemmelsen blir i denne saken, forumet er topp.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-01-12, 22:58
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Blogg i forumet

En liten komplettering till åsikten jag hade i går.
Då det gäller möjligheten att lägga upp bilder så finns det många olika alternativ, det kommer säkert att finnas de som använder Kalimera även till detta om möjligheten finns men vi ska kanske också tänka på att bandbredd kostar pengar och om man får ner bandbreddsanvändandet på Jannes server så kostar det honom mindre pengar. Samtidigt finns alltid aspekten att dra mera besökare till sidan vilket även kan ge mera pengar till Janne.
Jag skulle aldrig lägga upp bilderna på Kalimera då jag har andra platser att lägga upp dem på och där det är större företag som står för kostnaderna, jag är också väldigt tveksam till om jag skulle börja betala för att visa mina bilder i fall det skulle bli aktuellt (vilket jag inte sett någon indikation på heller).

Mvh Janérik
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-01-13, 16:02
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Blogg i forumet

Ja, jag har samma utgångspunkt!! Bandbredd kostar. Sett mot bakgrund av att det ju finnes en uppsjö av gratiswebbar där vi kan lagra bilder kostnadsfritt, är det kostnadsfria alternativet att föredraga. Men, för dem vilka tycker det är krångligt, ja då kantänka bildlagring på Kalimera är ett bra alternativ.Arne
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-01-13, 23:21
Eva As avatar
Eva A Eva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Ronneby
Inlägg: 131
Standard Sv: Blogg i forumet

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
man kan välja att göra en blogg som endast kan användas under en bestämd tid, på det sättet kunde vi kanske få mera liverapporter från någras resor.

Mvh Janérik
Vore trevligt med blogg här på Kalimera och då som Jan-Erik säger i form av liverapporter från resor, alltså som resedagböcker. Det är absolut inte intressant att ha en blogg där folk skriver av sig lite varje dag om ditten och datten, det finns andra forum för det.
Själv hade jag velat blogga här när jag var i Thessaliniki på språkkurs, (se den tråden under Språk) men det fick bli på expressens blogg istället. Det var en hel del som fann det intressant att läsa om mina vedermödor och för min egen del blev det ju en trevlig resedagbok eftersom jag skrev i stort sett varje dag ubder 6 veckor.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-01-14, 08:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 387
Standard Sv: Blogg i forumet

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
många andra funktioner. Lite Web 2.0 och framförallt - RSS!
Hade jag bara tid så... Kanske du kan hjälpa till.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-01-14, 08:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 387
Standard Sv: Blogg i forumet

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
jag är också väldigt tveksam till om jag skulle börja betala för att visa mina bilder i fall det skulle bli aktuellt (vilket jag inte sett någon indikation på heller).
Det ska självklart vara gratis.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Men, för dem vilka tycker det är krångligt, ja då kantänka bildlagring på Kalimera är ett bra alternativ.Arne
Banddbredd kostar tyvärr mig ganska mycket pengar, men det kanske kan vara värt det om fler på ett enkelt sätt kan lagra och visa sina bilder på Kalimera.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-01-14, 14:29
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Blogg i forumet

Det handlar ju inte om att lagra bilder utan att välja ut särskilt sevärda bilder och dela med sig till andra. I den sajt jag känner till som har denna funktion kan man skapa album med olika teman, det är jättetrevligt!
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-01-15, 19:23
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Blogg i forumet

Citat:
Ursprungligen postat av Eva A Visa inlägg
Vore trevligt med blogg här på Kalimera och då som Jan-Erik säger i form av liverapporter från resor, alltså som resedagböcker.
Håller med detta vore kul. Vanlig blogg kommer jag ej att skriva men reseblogg låter intressant. Självklart vill jag också fortsätta läsa det som ni skriver som bor i Grekland det är väldigt trevlig läsning. Mvh Ann
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT