Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-01, 21:01
sandrafackel sandrafackel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 6
Standard Chania/Rethymnon tips?

Hej!

Nu på fredag den 5:e åker jag och en kompis till Kreta - har köpt en enkelbiljett och kommer stanna kring 2 månader. Ingen av oss har varit i Grekland förut så det känns riktigt spännande! Kommer landa i Chania och sen åka till Rethymnon efter ett par dagar för att se vilken stad vi gillar mest.

Skulle behöva tips om billigt boende på båda platserna och gärna allmän info om ställena med omnejd... Vi har väl som alla andra ungdomar i princip två krav: sol&bad och party

Tack för alla tips vi kan få!
Kram
Sandra & Hanna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-03, 20:48
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Chania/Rethymnon tips?

Jag är väldigt förtjust i Retymnon och bodde där i flera omgångar när vi bussluffade runt i tre veckor för någr år sedan. Jag personligen skulle välja att bo i närheten av den gamla delen. Det finns ett hotell som ligger på gatan bakom själva strand och restaurang gatan. Om ni kommer från busstationen in till stan och går på gatan innanför havet så kommer ni förbi en benneton och sedan en bodyshop butik, strax efter den i en hörna ligger ett hotell som vi bodde på, kommer tyvärr inte ihåg namnet men jag såg det igår och det finns kvar. ligger en klädesbutik i bottenplan. Ingen pool men läget ligger centralt o bra. Det var en del igår som fortfarande inte hade öppnat men de höll på för fullt och kommer säkert vra igång i helgen. Chania är också mysigt men där har jag aldrig bott.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT