Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-06-04, 22:53
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 793
Standard Konserverad

Ja denna kryptiska rubrik är faktiskt precis så jag kände mig när vi äntligen landade på Landvetter.
När man efter att ha genomlidigt flygresan från Chania på helspänn med alla tentakler, muskler, och känselspröt i katastrofläge...vad händer då?!
Jo..vi får inte gå ut från "konsevburken"!!
I nästan 2 timmar blir vi stående, sittande, halvliggande i järntuben.
Kaptenen mumlade nåt om åska..sen var det inte mycket mer som förtäljde den historian. Gråtande barn, pinkenödiga, törstiga, svettiga resenärer..och där och då ville jag..nästan..slå nån eller nåt.
Efteråt..när vi äntligen förlöstes ur denna Tui-tub utan att ha fått varken vatten eller riktig info så vet i 17 om det var värre för mig..den flygrädda.. I luften eller på marken!!
TUIs omhändertagande av oss resenärer efter denna flygning var ingen höjdare
/ Kajja som flyger igen..faktiskt
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-06-04, 23:02
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 251
Standard Sv: Konserverad

Usch, inte kul, Kajja!!
Vi flyger, sedan en resa till Sardinien, aldrig med TUI! Brukar kalla deras flyg för "boskapstransport". Enligt mitt tycke har de mycket dålig service till resenärerna. I ditt fall var det kanske vädret som ställde till det men information kan man i alla fall begära.....Och vatten är ju inte dyrt......
God tur, nästa gång, Kajja!
Catlady

Senast redigerad av Catlady den 2024-06-04 klockan 23:09.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-06-05, 05:07
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 965
Standard Sv: Konserverad

Så tråkigt Kajja! Det är ju bristen på information som får en att tappa nerverna i en sån situation. Sen kan det ju vara ett ganska stooort problem om man inte får gå på toaletten, inte får vatten osv. Orsaken till att ni inte fick gå ut kan kanske flygbolaget ingenting åt, men saklig information kan de nog ge trots allt. Du får ta och klaga till TUI Kajja!

Jag bojkottar också TUI, närmast på grund av ryssägaren. Visserligen läste jag häromdagen att hans andel i bolaget skulle ha gått ner till typ 10 % från att ha varit över 30 % och största ägare före kriget i Ukraina.

Bättre lycka nästa gång Kajja!

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-06-05, 07:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 746
Standard Sv: Konserverad

Usch, det lät inte kul. Dåligt behandlat av TUI. Fick ni inte ens använda toaletterna? Även om man inte har någon information så säger man det, då det också är information.

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-06-05, 10:06
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 342
Standard Sv: Konserverad

Fy sjutton,det där lät hemskt!
Vi åkte TUI ner till Samos och
jag var onöjd när jag klev av.
Tyckte personalen stressade
sig genom resan för att hinna
sälja så mycket som möjligt
Men det är min upplevelse,
andra kan tycka annat🙂

Pia
Svara med citat
  #6  
Gammal igår, 07:05
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 793
Standard Sv: Konserverad

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Usch, det lät inte kul. Dåligt behandlat av TUI. Fick ni inte ens använda toaletterna? Även om man inte har någon information så säger man det, då det också är information.

/Netwolf
Efter en dryg timme stod min akut p-nödiga man inte ut längre och tog sig fram till
cabinpersonalen. - Vill ni att man pinkar i sätet, eller hur tänker ni?! Därefter meddelades det att man kunde använda toan...kön blev lååång.
Information är superviktigt och jag är glad att ingen fick ett spel!
TUI lär höra av mig..brevledes. Jag gillar ju att skriva
/ Kajja
Svara med citat
  #7  
Gammal igår, 09:05
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 892
Standard Sv: Konserverad

Det där lät inte kul och jag hörde om andra som också drabbats av åskovädret och var med om samma sak Riktigt dåligt 👎
Men nu har du iaf goa minnen att leva på tills nästa resa
//maji
Svara med citat
  #8  
Gammal igår, 22:09
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 793
Standard Sv: Konserverad

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Det där lät inte kul och jag hörde om andra som också drabbats av åskovädret och var med om samma sak Riktigt dåligt 👎
Men nu har du iaf goa minnen att leva på tills nästa resa
//maji
Oh ja! Detta är inget som ligger högt på listan av minnen från denna resa. Nu har jag likt konungen, vänt blad och trot eller ej..jag överträffar mig själv och småkikar på höstresor.
Jag fattar inte hur mitt psyke funkar när jag varje gång bannar mig själv för att utsätta mig för dödsångesten jag upplever vid varje flygresa.
Nästa resa blir inte Kreta. För mycket av det goda..kan bara bli för mycket. Jag vill längta tillbaka igen.
/ Kajja
Svara med citat
  #9  
Gammal igår, 23:31
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 289
Standard Sv: Konserverad

Har varit med om något liknande.Tänker på flygningen till Skiathos för ett antal år sedan, då planet inte kunde landa på grund av regn. Att göra en lång historia kort: fick istället flyga till (inte överens med min man om vart) - återkommer om det. Där satt vi i flera timmar innan vi till slut ombads gå av planet. …
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT