Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-06, 18:06
Nefelis avatar
Nefeli Nefeli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Åstorp - Athens
Inlägg: 49
Standard Min misslyckade bokning & resebyråns budjet.se etisk policy

Hej alla kalimeror
Häromdan gjorde jag en fel bokning på internet resebyrå budjet.se
Istället av CPH – ATH bokade jag ATH-CPH. Troligen efter alla sökningar hade fastnad rutan med autocomplete på ord ATH..

Då kontaktade jag resebyrån med mail omedelbart, eftersom bokning var utanför deras telefontider
När jag ringde resebyrån de informerade mig att det är bara skatter som jag kan få tillbacka.
Kommunikation via ett webbaserad system gå långsam och dålig utan att de svara på mina frågor.
De bara påpekar att jag har ingen rätt till full återbetalning eftersom jag informerade de inte de i tid .
I min mening jag kontaktade resebyrån i tid med min mail.
Likaså står på deras avbeställning villkor att om man kontakta dem direkt då finns möjlighet för full återbetalning.
Konstig grej no 1
Som telefon kundtjänst finns en 900 nummer som kostar 49kr (per minut?? har ingen aning!!) http://www.budjet.se/contact.aspx
Konstig grej no 2
Om man läser lite vidare och klicka på deras etiska policy kommer fram att
I denna resebyrå sexuellt utnyttjande av barna eller barnporr på dator är förbjudna.
Är det inte detta äcklade faktum en självklarhet att man ska inte göra? Behövs detta att skrivas som ”etiska regler”
Läs sjäv http://www.budjet.se/subpages/79/policy_ethic.aspx

Är denna en resebyrå att lita på? Är det någon som vet reglerna om vad det stå på konsumentverket? Och vad är detta med deras etisk policy ?
Vet ej om det är mitt greklands abstinens eller om jag är totalt ut och reser
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT